Cestovní ruch potřebuje mít k uzdravení „Otevřeno napořád“
12. 08. 2021
Cestovní ruch pomalu ožívá. Buďme ohleduplní, dodržujme pravidla, ať nám to vydrží a zůstane otevřeno už napořád. Myšlenka, se kterou do agentury CzechTourism přišli podnikatelé, oborové asociace a destinační organizace, a ze které se zrodila iniciativa a marketingový koncept „Otevřeno napořád“. Set podkladů pro marketingové POS materiály s kreativou od Mark BBDO, které zákazníkům děkují za dodržování hygienických opatření napříč sektorem, připravila pro podnikatele agentura CzechTourism. Ke stažení jsou ZDE nebo v brand manuálu CzechTourism.
„Cestovní ruch se pomalu nadechuje, k jeho zotavení je potřeba, aby hotely, restaurace a další provozovny zůstaly otevřené už napořád. Pomoci tomu může i dodržování hygienických pravidel a nařízení,“ uvedl Jan Herget ředitel agentury CzechTourism a doplnil: „Podle našeho červnového průzkumu na plány Čechů na letní dovolenou souhlasilo s hygienickými pravidly a omezeními při cestování a ve službách 70 % dotazovaných Čechů. Třicet procent dotazovaných odpovědělo, že by to mohlo jít i bez nich. Hledali jsme přirozený pozitivní způsob, jak na potřebu dodržování hygienických opatření v provozovnách upozornit a zároveň poděkovat všem co je dodržují. Tak vznikla naše iniciativa. Buďme ohleduplní, dodržujme pravidla, ať nám to vydrží a zůstane otevřeno už napořád.“
Celou sadu grafických materiálů mohou podnikatelé volně používat a upravovat podle svých potřeb. Pro ty, co nemají vlastní grafický software jsou některé materiály dostupné přímo v prohlížeči na platformě Canva. Majitelé provozoven, hotelů a restaurací si tak mohou vyrobit například kulaté nálepky na dveře, plakátky nebo videa a otevřeně se tak přihlásit nejen k podpoře této iniciativy, ale také k samotnému dodržování pravidel. Protože i díky tomu zůstane „Otevřeno napořád“. Projekt nepracuje s žádným mediálním rozpočtem. Iniciativu podpořily velké nápojářské firmy působící v České republice, které materiály vyzývající k zodpovědnému chování mezi návštěvníky na vlastní náklady vyrobí a distribuují po provozovnách v celém Česku.
Marketingové materiály pro podnikatele vznikaly za pomoci profesních asociací z oboru cestovního ruchu, krajských koordinátorů destinačních organizací a samotných podnikatelů. Zvláštní dík za pomoc při realizaci projektu patří Viliamu Sivekovi, majiteli Sivek Hotels a prezidentovi ČUCR, Lubošovi Kastnerovi, zakladateli Českého gastronomického institutu, Pavlu Košnarovi, předsedovi Asociace bazénů a saun, Petru Blažkovi, předsedovi Music Managers Forum, restauraci Červený jelen, akvaparku Beroun a Lucerně Praha.
Pozn. Sběr dat zajistila agentura MindBridge Consulting. Metoda sběru dat: CAWI (Computer Assisted Web Interviewing)–kvantitativní on-line výzkum. Termín sběru dat: květen 2021. Velikost vzorku dotázaných: n=1 000 respondentů. Připravila Ivana Vejvodová.