Ve finále soutěže hlasovalo 15 630 osob. Agentura to oznámila na festivalu Colours of Ostrava.„Budoucnost Česka je v kreativní práci s turismem,“ uvedl ředitel agentury Jan Herget. „Cestovní ruch nyní přispívá 2,9 procenty HDP. Abychom jako republika uspěli v tvrdé konkurenci a zachovali si svižný hospodářský růst, musíme vytvářet prostředí pro inovace ve všech odvětvích a oborech, včetně turismu. Vítězství Safari Pivovaru je toho příkladem. Každého bych tam rád pozval na návštěvu.“
V Safari Parku Dvůr Králové byl vloni na Světový den nosorožců otevřen Safari pivovar, nabízející originální pivo vařené přímo v zoologické zahradě. Z výnosu pivovaru se sponzoruje chov nosorožců a ochrana tohoto ohroženého druhu ve volné přírodě.
„Letošní ročník DestinaCZe vyzdvihuje a oceňuje inovativní turistické cíle,“ dodal Herget. Sedmého ročníku soutěže se zúčastnilo 15 630 hlasujících, kteří rozdali 46 890 hlasů. Vybírali z devíti finálních projektů.
Agentura CzechTourism zřízená ministerstvem pro místní rozvoj podporuje udržitelný cestovní ruch v Česku a pomáhá podnikatelům hledat inovativní řešení pro budoucnost tohoto významného hospodářského sektoru. CzechTourism podporuje regionální cestovní ruch i pomocí ostatních projektů – méně známé lokality v rámci udržitelného cestovního ruchu soutěží v projektu Evropské Unie European Destination of Excellance (EDEN), desetitisíce tipů na výlety poté volnočasový portál Kudy z nudy.
VÝSLEDKY SOUTĚŽE DESTINACZE 2019
Kategorie Trendy a novinky První kategorie představila nově otevřené turistické atrakce, které započaly svůj provoz od konce minulého ročníku. 1. Safari Park, Dvůr Králové – 8 011 hlasů 2. Hvězdárna a planetárium Brno – 6 111 3. Muzeum umění a designu Benešov – 1 509
Kategorie Kudy z nudy Druhá kategorie byla určena rodičům a dětem a soupeřily v ní atraktivity, které dokáží nabídnout zábavu pro celou rodinu. 1. Statek Bernard – 5 681 2. EKOPark Liberec – 5 472 3. Zámek Žďár nad Sázavou – 4 478
Kategorie Česko jede Třetí kategorie patřila aktivnímu odpočinku a jeho vyznavačům se v ní představily destinace aktivního turismu. 1. Resort Olešná u Frýdku-Místku – 6 065 2. Singletrail Moravský kras – 5 387 3. Trail Park Klínovec – 4 179 Připravila Michaela Klofcová.