Česko a české produkty uvidí na Lonely Planet přes milión Američanů
28. 04. 2021
Agentura CzechTourism společně s generálním konzulátem ČR v Chicagu připravila v rámci Projektů ekonomické diplomacie (PROPED) kampaň na stánkách společnosti Lonely Planet. Ta představuje nejen přírodní a architektonické krásy České republiky, ale prezentuje také produkty českých firem Bohemia Paper, Moser Crystal, Preciosa, Granát Turnov, Budějovický Budvar a likérky Rudolf Jelínek, jejichž výrobky lze koupit i v USA. Hlavním cílem kampaně s rozpočtem 11 000 USD, je vrátit Česko do popředí zájmu amerických turistů ještě před tím, než budou mít možnost vycestovat do Evropy, a kromě Prahy představit také tradiční produkty a regiony, kde se vyrábějí.
Video a foto prezentace České republiky ve formátu Travel Stories, který je určený k přehrávání obsahu na mobilních zařízeních, se přímo v aplikaci zobrazí u více než 1 miliónu amerických předplatitelů obsahu společnosti Lonely Planet.
„Marketingová kampaň u společnosti Lonely Planet je i v Americe prestižní záležitostí a já jsem ráda, že se nám to společnými silami podařilo,“ říká Michaela Claudino, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada a doplňuje: „Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z ČR, a hlavně vrátit Česko do popředí zájmu amerických turistů, ještě před tím, než se otevřou možnosti cestování pro turisty mezi USA a Evropou.“
„Snahou kampaně je také ukázat Američanům, že výrobky sklářských a potravinářských firem, které si často odváží jako suvenýr z ČR, je dnes možno najít i obchodech po celých USA,“ dodává Tomáš Trnka, vedoucí ekonomického úseku Generálního konzulátu ČR v Chicagu.
Z pohledu příjezdového cestovního ruchu do České republiky patří ze vzdálených trhů ten americký k těm nejdůležitějším. V roce 2019 navštívilo ČR téměř 600 tisíc hostů z USA, kteří v hotelech či penzionech strávili téměř milión a půl nocí. V průměru u nás turisté z USA utratí 1400 korun/den, dalších 3000 korun/den utratí před cestou například za letenky a ubytování. V roce 2018 přinesli američtí turisté do české ekonomiky téměř 6 miliard korun. Návštěvníci z USA v ČR nejčastěji stráví 3-4 noci, zajímají se o památky a během své dovolené rádi navštěvují také regiony.
Kampaň pro předplatitele Lonely Planet běží od 20. dubna do 31. května 2021. Obsah kampaně bude dostupný i po tomto datu na platformě Lonely Planet. Travel Stories o ČR připravený společností Lonely Planet lze spustit zde.
Cílem projektů ekonomické diplomacie je podpořit proexportní aktivity českých firem, jejich vstup na zahraniční trhy a současně podpořit brand České republiky. Projekt s Lonely Planet se ukázal jako ideální platforma, která propojí tradiční české značky a firmy s brandem Česke republiky. Online forma propagace byla zvolena jednak z důvodu současné pandemie, ale také proto, že nově vytvořený obsah zůstává čtenářům k dispozici na platformě Lonely Planet i po skončení kampaně. Připravila Ivana Vejvodová.
Cesta v Lužánkách je důležitým komunikačním koridorem spojujícím Bystřici nad Perštejnem sportovním areálem a Centrem Eden. Pro její zatraktivnění byla...