Tento nezávislý projekt skupiny zapálených potravinářských odborníků, který nečerpá finanční prostředky z veřejných zdrojů, tak jednoznačně prokazuje svou životaschopnost a pevné místo mezi českými značkami kvality potravin, což se dá vyjádřit nejen rostoucí oblibou tohoto označení mezi výrobci i spotřebiteli, ale také jednoduchými údaji – od počátku soutěže získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA již celkem 198 českých firem pro 822 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU již 84 českých výrobců pro celkem 143 potravin. Tojistěpředstavuje uždocela pestrývýběrpro tyspotřebitele, u nichžjechuť potravinyjednímz nejdůležitějších,ne-litímúplněnejdůležitějšímkritériempřirozhodování o tom, covložitdo nákupního košíku.Kritérium vynikající chutirozhodněnenínevýznamné ani z jinéhoúhlu pohledu. Nakaždéhočlenačeskédomácnostitotižročněpřipadáokolo25 kg vyhozených potravin, což jepoměrně hrozivý údaj s mnoha dopady nejen do rodinného rozpočtu, aleinaživotníprostředíapod.Přičemž nejvícsevyhazujev rodináchs dětmikvůlidětské vybíravosti.V tomtosvětle mápak i značkaDĚTSKÁ CHUŤOVKA, o níž jako o jediné na světě rozhodujeporotasloženávýhradně z dětí,jistěsvůjnezanedbatelný potenciál.Potraviny, které výtečněchutnají,totižskončív odpadkovémkošis mnohem menší pravděpodobností, než ty ostatní – a to se týká jistě nejen dětí. Orientaci spotřebitelů v obchodních regálech stále více úspěšných výrobců usnadňuje tím, že loga ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKAumisťuje na obaly zboží či k výrobku na pultu. Všechny úspěšné potraviny si ovšem mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz . Sofistikovanější vyhledávání podle zadaných kritérií pak nabízí obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií i dalším zájemcům Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Zájemci si ji mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka . Ocenění výrobci tak získávají i nový marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu. Nad 11. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2019“ převzala opětodbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně sVOŠES, SPŠPT a SOŠPV (PODSKALSKÁ), kdebudouna podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je i letos rektor VŠCHT prof. Ing. Karel Melzoch, CSc. Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKAbude opět udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jinénežu dospělých.Kromětohose organizátořisnažípropagacítéto značkypodpořitzájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu. Jedenáctý ročník soutěže proběhne opět ve spolupráci se Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova a pod záštitou 1. místopředsedy SenátuJiřího Růžičky, místopředsedů Senátu Milana Štěcha a Jana Horníka a rovněž ministra zemědělství Miroslava Tomana. Předávání ocenění se uskuteční 10. října opět v důstojné atmosféře historických prostor Valdštejnského paláce, sídle Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu „Cena novinářů – Česká chuťovka 2019“ a podruhé také bude ve spolupráci s Literárními novinami vyhlášena „Harmonická potravina 2019“.V pořadí již sedmávýrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 12. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců chutných potravin. Tradičnímpartneremsoutěže je opětHasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění a která byla také laskavým hostitelem tiskové konference v Divadle U Hasičů. Novými partnery České chuťovky jsou renomovaná společnost Český porcelán Dubí a prestižní květinová dílna luka:sh. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura. Na tiskové konferenci se ochutnávkou svých vynikajících, a hlavně chutných potravin představili držitelé Českých a Dětských chuťovek Pejskar & spol., PENAM a TITBIT. Připravil Josef Sléha.
Švýcarsko je hrdá, rozvinutá země s bohatým turistickým potenciálem, připravená nabídnout pobyt od moderních měst až po relax v lůnu přírody pod horskými...