Související články
V Pelhřimově o masopustu padl neobvyklý rekord
Všem vévodil LEMUR s ocasem dlouhým nebývalých 21 metrů.
06. 03. 2019
29. 11. 2021
Strávit zimní dovolenou v Česku plánuje podle listopadového průzkumu agentury CzechTourism 43 % Čechů. Podle průzkumu* bude zimní dovolená trvat nejčastěji osm dní a Češi za ní plánují utratit zhruba šest a půl tisíce korun na osobu z toho téměř polovinu za ubytování. Nejčastější aktivitou během dovolené budou procházky a pěší turistika, sjezdové i klasické lyžování doplněné o návštěvu aquaparku. Téměř čtvrtina z těch, kteří plánují zimní dovolenou v ČR, plánuje navštívit Olomoucký kraj (24 %), více než pětina Liberecký kraj (22 %) a další pětina Královéhradecký kraj (19 %). Nejoblíbenějším typem ubytování jsou penziony.
„Lidé si potřebují odpočinout, zrelaxovat, ale také nabrat síly a posílit imunitu. Na to je pobyt na čerstvém vzduchu spojený se sportovními aktivitami ideální,“ říká Jan Herget ředitel CzechTourism a dodává: „Věřím, že horská střediska pojedou. Loňská sezóna ukázala, že uzavření lyžařských vleků pouze přimělo návštěvníky hor vymýšlet si alternativní způsoby vyžití, které byly bez kontroly a na nasněžených sjezdovkách způsobovaly problémy. Podle průzkumu plánuje polovina dotazovaných vyjet na sjezdovky a dalších čtyřicet procent na běžky. Provozovatelé nejen v horských střediscích mají manuály bezpečnostních opatření a jsou připraveni zajistit jejich dodržování. Ostatně i v sousedním Rakousku, které je v kompletním lockdownu, je dnes lyžování povoleno.“
Z průzkumu dále vyplývá, že především kvůli nedostatku financí, covidovým opatřením nebo obavám z nákazy neplánuje zimní dovolenou více jak polovina Čechů (57 %). Zimní dovolenou v zahraničí pak plánuje 27 % Čechů. Více nakloněni zahraniční dovolené jsou mladí lidé 18–30 let (42 %) a lidé s nejvyššími příjmy (41 %).
Kompletní výsledky listopadového průzkumu naleznete na
https://tourdata.cz/data/planovani-cechu-na-zimni-dovolenou-2021/
*Průzkum zpracoval Institut turismu agentury CzechTourism. Sběr dat zajistila agentura MindBridge Consulting a.s. Metoda sběru dat: CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) – kvantitativní on-line výzkum. Termín sběru dat: listopad 2021. Velikost vzorku dotázaných: n = 1 000 respondentů. Struktura vzorku: reprezentativní vzorek obyvatel Česka (podle věku, pohlaví, vzdělání, velikosti místa.
Připravila Ivana Vejvodová.
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com
Související články
Všem vévodil LEMUR s ocasem dlouhým nebývalých 21 metrů.
06. 03. 2019
Nepřehlédněte
"České skiareály jsou pro rodiny atraktivní z mnoha důvodů," říká ředitel CzechTourism
05. 11. 2019