Související články
Mariánské Lázně nejromantičtější destinací roku
Že v Mariánských Lázních o lásce něco vědí, není potřeba dlouze rozvádět. Ostatně i nejslavnější hosté, jako britský král...
17. 12. 2017
01. 04. 2021
Stejně jako v předchozích letech se Ministerstvo pro místní rozvoj připojuje k 8. ročníku celorepublikovému projektu „Česko svítí modře“. Kampaň, kterou pořádá Platforma Naděje pro Autismus od roku 2014, si klade za cíl zvýšit povědomí společnosti o podstatě autismu a života s ním. Motto letošního ročníku zní „POVĚDOMÍ otevírá bránu POROZUMĚNÍ A RESPEKTU k lidem na spektru.“
„Stalo se již tradicí, že se naše budova na Staroměstském náměstí 2. dubna rozzáří modrou barvou. Vyjadřujeme tím podporu lidem s autismem. Vždyť jen v Česku se s ním potýká na 200 tisíc lidí, kteří mají život v současné nelehké době spojené s mnoha protiepidemickými opatřeními, ještě složitější,“ říká ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Tématem letošního ročníku je Průkaz osoby s poruchou autistického spektra a Komunikační soubor. Komunikační soubor představuje materiály, které mají výrazně usnadnit komunikaci veřejnosti – odborné i laické – s osobami s autismem a naopak. Průkazy osob s poruchou autistického spektra zase zajistí odpovídající přístup k autistům v době pandemie, kdy jsou obzvláště zranitelní. Není bohužel výjimkou, že se často stávají terčem útoků veřejnosti kvůli výjimce v používání ochranných masek. Uvedené materiály poslouží odborné veřejnosti a profesím, jako jsou záchranáři, zdravotníci či policisté, kteří v rámci své práce přicházejí do styku s autisty a jejich rodinami či doprovodem.
Kampaň je každoročně oficiálně zahájena dnem 2. dubna, který OSN vyhlásila jako Světový den zvýšení povědomí o autismu. Jejím hlavním cílem je upozornit veřejnost na skutečnost, že i v jejich blízkém okolí může být rodina s dítětem či dospělý člověk s autismem, kteří se potýkají s nemalými problémy. A proč zrovna modrá barva? Je totiž symbolem komunikace, jedné ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Podporu lze vyjádřit modře laděným oblečením nebo jeho doplňkem, či nasvícením objektu na modro.
Připravil Vilém Frček.
www.mmr.cz
Související články
Že v Mariánských Lázních o lásce něco vědí, není potřeba dlouze rozvádět. Ostatně i nejslavnější hosté, jako britský král...
17. 12. 2017
Nepřehlédněte
Za účelem neobvyklé propagace turistických destinací České republiky vznikl v Koreji zábavný program televize JTBC Účastníci zájezdu. Pořad s podtitulem „Jedeme...
16. 10. 2017