Podzimní školení Akademie cestovního ruchu k digitalizaci v této oblasti
24. 10. 2024
Žáci a studenti usedli do lavic už v září. A v říjnu je
následovala i odborná veřejnost z oblasti cestovního ruchu. Institut
turismu agentury CzechTourism opět spustil podzimní část série školení
pod názvem Akademie cestovního ruchu. Odborníci se tak dočkali dalších
vzdělávacích kurzů.
Akademie cestovního ruchu zahrnuje sérii workshopů, školení a přednášek
určených pracovníkům organizací destinačního managementu, turistických
informačních center, ubytovacích zařízení a dalších subjektů
působících v cestovním ruchu. Pořadatelé pečlivě vybírají jednotlivá
témata s ohledem na aktuální trendy ovlivňující cestovní ruch v Česku
i ve světě. V uplynulých týdnech proběhl hned ve dvou termínech kurz
zaměřený na práci s umělou inteligencí (AI). Ta už dávno v Česku
nepatří mezi neznámá témata. Včetně oblasti cestovního ruchu. S její
pomocí se i v tomto oboru dají například vyhodnocovat data, vytvářet
chatboty, automatizovat opakující se činnosti, nebo pracovat s AI jako
s pomocníkem pro copywriting.
Zájem o školení roste
„Zájem o školení v rámci Akademie cestovního ruchu stále roste,
což mě velmi těší. Je to obrazem toho, že odborná veřejnost vnímá
změny a témata, která rezonují ve světě i na domácím trhu, chce držet
krok s dobou a dále se rozvíjet. Umělá inteligence v našem odvětví
hraje stále větší roli. Pomáhá nám dosahovat strategických cílů a
výrazně posiluje naši digitální transformaci,“ shrnuje ředitel
České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na vzdělávání odborné veřejnosti spolupracují
CzechTourism a Google
„Tato praxe nám umožňuje podporovat rozvoj digitálních dovedností
v tak důležitém odvětví, jako je cestovní ruch. AI nám nabízí
nespočet možností, jak toto odvětví modernizovat a zefektivnit,“
doplňuje vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu –
CzechTourism Petr Janeček.
Uměla inteligence patří mezi jedno z hlavních témat
letošního podzimního cyklu přednášek. Kurzu s názvem „Buďte
produktivnější s AI“ se zúčastnily bezmála tři stovky zástupců
odborné veřejnosti – od destinačních organizací po turistická
informační centra a vzdělávací instituce. A kvalitu přednášek si
pochvalují. Potvrzuje to i jejich zpětná vazba, kterou pořadatelům akcí
zasílají. Mimo jiné velmi oceňují, že kurzy jsou inspirativní a
součástí jejich náplně jsou konkrétní příklady dobré praxe.
„Tato přednáška byla pro mě, jako zkušeného uživatele AI, vítaným
osvěžením základů. Po absolvování specializovaných kurzů v USA a
následném intenzivním sledování trendů jsem ocenil možnost aktualizovat
si znalosti v kontextu českého trhu. Je chvályhodné, že CzechTourism
přichází s takovou iniciativou, protože vzdělání v AI je klíčovým
diferenciátorem úspěšných podniků a je zarážející, jak výrazně
zaostávají odvětví jako cestovní ruch a hotelnictví. Každá snaha
o změnu tohoto stavu je proto více než žádoucí. Myslím si, že
CzechTourism tímto krokem významně přispívá k digitalizaci českého
cestovního ruchu. Věřím, že se podobné iniciativy dočkají v budoucnu
ještě větší podpory,“ shrnuje za všechny své dojmy jeden
z účastníků školení Milan Pavelka ze společnosti Hotelmax, která
nabízí poradenské služby v oblasti hospitality.
Další kurzy v nabídce
Kromě školení na téma umělé inteligence nabízí CzechTourism další
kurzy zaměřené například na zpracování dat, marketing nebo digitální
průvodce. K dispozici je též školení, na kterém členové týmu Institutu
turismu představí účastníkům portál
tourdata.cz nebo výsledky výzkumů
Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a Iritace rezidentů.
Veškeré aktuální informace zájemci najdou na
webových
stránkách agentury CzechTourim.
Připravila
Kateřina Beránková.
www.tourdata.cz
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com