Moravskoslezský kraj, skvělá turistická destinace na velké mezinárodní akci
06. 04. 2025
Významná akce
Czechia Travel Trade Day 2025 proběhne v Ostravě. Od 28. do 29. dubna
2025 budou moci nákupčí i novináři z celého světa objevit turistický
potenciál Moravskoslezského kraje.
Travel Trade
Day, neboli TTD, je jednou z největších tuzemských akcí na
podporu incomingu. Pořádá ho ve spolupráci s partnery z řad zástupců
krajů, měst, destinačních managementů apod. Česká centrála cestovního
ruchu – CzechTourism. Cílem je zpropagovat bohatou turistickou nabídku
Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu.
TTD je koncipován jako dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a
pracovních jednání, během kterých se setkávají zástupci zahraničních
cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu.
Součástí jsou i poznávací cesty po hostitelském regionu.
„Prostřednictvím
největšího tuzemského workshopu na podporu příjezdů do
Česka ukazujeme
profesionálům z celého světa, že se návštěva naší země jejich
klientům určitě vyplatí. Letošní ročník v Ostravě
odprezentuje region, jenž je mezi turisty stále vyhledávanější.
A není se co divit. Jde o kraj svérázný a specifický. Snoubí se
v něm nádherná příroda Beskyd
či Jeseníků
s pozoruhodnými technickými památkami, které patří mezi
největší tahouny cestovního ruchu na severu
Moravy a v Česku vůbec,” shrnuje ředitel České
centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává:
„Věřím, že
letošní ročník TTD významně pomůže mimo jiné i oblastem,
které zasáhla zářijová povodeň. Inspiraci na pobyty zájemci najdou
třeba na našem portále Kudy z nudy. A zahraničním
návštěvníkům pravidelně přinášíme zajímavosti a tipy na
místa, jež v tuzemsku stojí za návštěvu na webových stránkách VisitCzechia, gurmáni si
zase přijdou na své díky našemu speciálnímu projektu CzechSpecials.”
TTD 2025 pořádá Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism
ve spolupráci s Moravskoslezským krajem, městem Ostrava a destinačním
managementem Moravian-Silesian Tourism.
„Je nám ctí, že
v našem kraji přivítáme tuto mezinárodní akci, která bude mít
pozitivní dopad na rozvoj cestovního ruchu v regionu. Ukážeme, že náš
kraj je ideální pro aktivní turismus, gastronomické zážitky, poznávání
industriálních památek, návštěvu přírody, ale že je i prestižní
golfovou destinací. Náš kraj je schopen hostit velké společenské,
kulturní, kongresové i sportovní akce, ale je i skvělým cílem pro
aktivní odpočinek a výlety pro rodiny s dětmi,” uvádí
první náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka
Šimoňáková.
Jednotlivé
destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři
vybírají tak, aby představili účastníkům Česko komplexně. V minulosti
TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci,
Plzni, Olomouci a Hradci Králové.
„Tato událost přivede do Ostravy více než stovku zástupců
cestovních agentur a médií z celého světa a také další desítky
profesionálů z oboru v tuzemsku a bude mít pozitivní dopad na rozvoj
turismu i ekonomiky. Je to významná příležitost pro prezentaci našich
atraktivit a služeb a jejich následné zařazení do nabídky cestovních
kanceláří,” zdůrazňuje ostravský primátor Jan Dohnal.
Součástí
akce budou i poznávací cesty pro zástupce zahraničních cestovních
kanceláří, touroperátorů a dalších subjektů po Moravskoslezském kraji.
„Desítkám
zahraničních hostů už několik dní před zahájením TTD představíme
náš kraj díky poznávacím cestám napříč našimi turistickými
oblastmi – od Beskyd až po Jeseníky. Zástupci zahraničních cestovních
kanceláří si mohou vybrat hned z několika tematicky zaměřených cest,
jako je například gastroturismus nebo aktivní turismus. Představíme tak
i naše produkty jako je Technotrasa,
která propojuje industriální skvosty našeho kraje a dominuje jí Dolní
oblast Vítkovic, nebo Pojez,
který zase propojuje ty nejlepší restaurace, bary, kavárny, lokální farmy
i další podniky v regionu a ukazuje, že náš kraj nabízí i spoustu
kulinářských zážitků,” přibližuje jednatel
krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism Petr Koudela
s tím, že
na programu pro účastníky se podílí i ostravský destinační
management.
„Kromě
poznávací cesty po Moravskoslezském kraji včetně Ostravy, připravujeme pro
hosty dva společenské večery představující místní kulturu a pak
především obchodní setkání, během něhož budou mít zahraniční
zástupci cestovních kanceláří a agentur možnost navázat spolupráci
s českými, a tedy i místními partnery,”
uzavírá Jiří Šimon, ředitel informačních center a
destinačního managementu v Ostravě.
Informace
k akci, včetně vyjádření zástupců agentury CzechTourism a krajské
centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism jsou k dispozici také
v tomto
videu.
Připravila
Kateřina Beránková.
www.czechtourism.cz/…el-trade-day