Kudy z nudy dvacet let spolehlivým parťákem na cesty
03. 11. 2024
Kudy z nudy (KzN) provází už dvě dekády převážně české
turisty po nejkrásnějších koutech naší země. Co začalo jako malá
databáze výletů, dnes představuje největší turistický portál v Česku,
který si za své působení vydobyl prestižní postavení u miliónů
uživatelů. Od svého vzniku v roce 2004 nabízí nejen inspiraci na výlety,
ale také praktické informace o nejrůznějších turistických aktivitách
napříč tuzemskem. Portál, jenž provozuje agentura CzechTourism, propojuje
podnikatele a provozovatele turistických služeb s návštěvníky a
v průběhu let se stal jedním z nejvýznamnějších nástrojů pro podporu
domácího cestovního ruchu.
Od jednoduchého webu k sociálním sítím a mobilní aplikaci
Portál Kudy z nudy spatřil
světlo světa v roce 2004 jako jednoduchý web, kde návštěvníci mohli
najít tipy na výlety a akce v celé České republice. Tehdy ještě nikdo
netušil, jak významným hráčem na poli cestovního ruchu se tento projekt
stane. Dnes přináší denně aktualizované informace o desítkách tisíc
turistických cílů a aktivit. „Za dobu existence se portál Kudy z nudy
stal opravdovým fenoménem domácího cestovního ruchu. Od jeho spuštění
jsme zaznamenali zhruba 300 milionů návštěv. Denně zde hledá tipy na
výlety během hlavní sezóny až 200 tisíc uživatelů, v mimosezóně pak
kolem 60 tisíc. Jen loni portál evidoval 28,6 mil. návštěv a letos jsme
překročili už 31 milionů. Můžeme tedy počítat s tím, že rok
2024 bude v tomto ohledu rekordní,“ shrnuje ředitel České centrály
cestovního ruchu – CzechTourism, František Reismüller a dodává:
„Portál Kudy z nudy se stal neodmyslitelnou součástí plánování
cest a výletů po Česku. Jsme nesmírně hrdí na to, že během dvaceti let
pomohl milionům lidí objevovat krásy naší země a podpořil podnikatele
v cestovním ruchu. Portál Kudy z nudy je skvělým příkladem toho, jak
může spojení informací a digitálních technologií podpořit domácí
cestovní ruch.“
Portál Kudy z nudy drží krok s dobou. Zájemci o turistické
informace ho najdou nejen na webu, ale i na dalších platformách. O jeho
popularitě svědčí fakt, že na Facebooku má přes půl milionů
fanoušků a na Instagramu
téměř 130 tisíc sledujících. Díky těmto platformám může redakce Kudy
z nudy pravidelně publikovat tipy na zajímavá místa a aktuální
turistické akce. Od roku 2019 mohou lidé využívat také mobilní
aplikaci pro Android i iOS, která obsahuje tipy na víkendové výlety a
turistické zajímavosti a je k dispozici hned v několika jazykových
mutacích.
Partnerství, která formují cestovní zážitky
Portál nabízí více než 80 tisíc tipů na výlety, zahrnujících
muzea,
hrady,
zámky, letní i zimní sporty,
lázně a
wellness, gastronomické
zážitky a mnoho dalšího. Kromě klasických turistických atrakcí
nabízí kalendář akcí
i tipy na méně známá
místa, čímž umožňuje cestovatelům objevovat nové klenoty naší
země. Speciální sekce portálu se věnují tématům jako příroda, kultura, památky nebo třeba
dětské
výlety. Díky tomu se stal jedním z hlavních zdrojů inspirace nejen pro
jednotlivce, ale i pro rodiny s dětmi. Denně projde redakční úpravou
přes pět stovek článků, ročně jde o více než 200 tisíc
příspěvků. Portál Kudy z nudy zná 87 % Čechů, každý druhý na něm
hledá inspiraci, když plánuje dovolenou nebo výlet po tuzemsku. Nejčastěji
portál používají ženy a lidé ve věku 18–44 let. Znalost i sledování
portálu Kudy z nudy je ve srovnání s podobnými portály v Česku
jednoznačně nejvyšší. Za jeho úspěchem stojí mimo jiné rozsáhlá
spolupráce s partnery napříč sektory.
Portál Kudy z nudy je i platformou pro propagaci podnikatelů v cestovním
ruchu, spolupracuje s destinačními agenturami, turistickými informačními
centry, lázněmi, hotely a dalšími subjekty působícími v oblasti turismu.
Toto partnerství umožňuje provozovatelům prezentovat své služby široké
veřejnosti a oslovit nové zákazníky. I díky nim se obsah portálu
neustále rozrůstá a nabízí komplexní přehled o turistických atrakcích
a akcích. Portál představuje i prověřené služby v cestovním ruchu,
například turistická
informační centra, ubytování s certifikací Hotelstars, certifikované
restaurace, kavárny, cukrárny v rámci projektu CzechSpecials a v neposlední řadě
motivuje k udržitelnému
cestování.
„Po celou dobu je pro naši redakci klíčové naslouchání zpětné
vazby od návštěvníků, ať už prostřednictvím přímého kontaktu, kdy se
dotyčný rozhodne sdílet svou zkušenost, nebo skrze data o návštěvnosti,
která analyzujeme jak na kvalitativní, tak kvantitativní úrovni. Během
20 let existence jsme ušli opravdu dlouhou cestu, během níž se stále
snažíme portál vylepšovat a držet krok s technologickým vývojem.
Zaměřujeme se na design i uživatelskou přívětivost. Cílem je nabídnout
maximální komfort co největšímu množství lidí. Jsme nesmírně vděční
všem, kteří s námi spolupracují, ať už jde o organizátory kulturních
akcí, zástupce regionů nebo soukromé podnikatele. Společně vytváříme
portál, který nejen informuje, ale také inspiruje veřejnost k objevování
krás Česka a šíření povědomí o tuzemsku i za hranicemi naší
rozmanité země. A za to jim patří velké díky,“ zdůrazňuje za
redakci portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková.
Portál jako přehledný zdroj pro milovníky hor
Podle Asociace horských středisek České republiky, která je
jedním z mnoha partnerů Kudy z nudy, je portál skvělou příležitostí,
jak přehledně prezentovat ucelené informace pro návštěvníky hor po celém
Česku. „Portál je pro jednotlivé poskytovatele služeb na horách
důležitou platformou, kde mohou nabídnout nejen obecné informace o nabídce
na našich horách, ale také konkrétní popis služeb, novinek, akcí a
aktualit. Jeho vysoká návštěvnost ukazuje, že návštěvníci tento zdroj
opravdu využívají,“ uvádí ředitel Asociace horských
středisek České republiky Libor Knot a dodává: „Já osobně portál
využívám i tehdy, když plánujeme výlet s rodinou či přáteli a hledám
inspiraci a aktuální tipy.“
Od kultury až po adrenalin – Kudy z nudy spojuje zážitky ze
všech oblastí
Ročně přilákají stovky tisíc návštěvníků, kteří hledají
nejen skvělou hudbu, ale i doprovodné zážitky v Česku, hudební
festivaly. I v tom portál Kudy z nudy pomáhá. „Nabízí nezměrné
množství informací a tipů, které sdílíme s festivalovými fanoušky. Je
naším společným cílem, aby i díky podobným iniciativám nešlo jen
o návštěvu vybraného festivalu, ale též o seznámení se s daným
místem a celým regionem. V tomto ohledu jsou české hudební festivaly
významným akcelerátorem domácího i přeshraničního cestovního ruchu.
A Kudy z nudy je cennou navigací,“ říká výkonný ředitel
festivalové asociace FESTAS z.s. Jiří Hlinka, sdružující všechny
významné festivaly v Česku jako je Rock for People, Colours of Ostrava,
Beats for Love, Let It Roll, Mighty Sounds, Brutal Assault nebo Hrady CZ.
Připravila
Kateřina Beránková.
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com