Menu

Kudy z nudy dvacet let spolehlivým parťákem na cesty

03. 11. 2024

Kudy z nudy (KzN) provází už dvě dekády převážně české turisty po nejkrásnějších koutech naší země. Co začalo jako malá databáze výletů, dnes představuje největší turistický portál v Česku, který si za své působení vydobyl prestižní postavení u miliónů uživatelů. Od svého vzniku v roce 2004 nabízí nejen inspiraci na výlety, ale také praktické informace o nejrůznějších turistických aktivitách napříč tuzemskem. Portál, jenž provozuje agentura CzechTourism, propojuje podnikatele a provozovatele turistických služeb s návštěvníky a v průběhu let se stal jedním z nejvýznamnějších nástrojů pro podporu domácího cestovního ruchu.

Od jednoduchého webu k sociálním sítím a mobilní aplikaci
Portál Kudy z nudy spatřil světlo světa v roce 2004 jako jednoduchý web, kde návštěvníci mohli najít tipy na výlety a akce v celé České republice. Tehdy ještě nikdo netušil, jak významným hráčem na poli cestovního ruchu se tento projekt stane. Dnes přináší denně aktualizované informace o desítkách tisíc turistických cílů a aktivit. „Za dobu existence se portál Kudy z nudy stal opravdovým fenoménem domácího cestovního ruchu. Od jeho spuštění jsme zaznamenali zhruba 300 milionů návštěv. Denně zde hledá tipy na výlety během hlavní sezóny až 200 tisíc uživatelů, v mimosezóně pak kolem 60 tisíc. Jen loni portál evidoval 28,6 mil. návštěv a letos jsme překročili už 31 milionů. Můžeme tedy počítat s tím, že rok 2024 bude v tomto ohledu rekordní,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, František Reismüller a dodává: „Portál Kudy z nudy se stal neodmyslitelnou součástí plánování cest a výletů po Česku. Jsme nesmírně hrdí na to, že během dvaceti let pomohl milionům lidí objevovat krásy naší země a podpořil podnikatele v cestovním ruchu. Portál Kudy z nudy je skvělým příkladem toho, jak může spojení informací a digitálních technologií podpořit domácí cestovní ruch.“

Portál Kudy z nudy drží krok s dobou. Zájemci o turistické informace ho najdou nejen na webu, ale i na dalších platformách. O jeho popularitě svědčí fakt, že na Facebooku má přes půl milionů fanoušků a na Instagramu téměř 130 tisíc sledujících. Díky těmto platformám může redakce Kudy z nudy pravidelně publikovat tipy na zajímavá místa a aktuální turistické akce. Od roku 2019 mohou lidé využívat také mobilní aplikaci pro Android i iOS, která obsahuje tipy na víkendové výlety a turistické zajímavosti a je k dispozici hned v několika jazykových mutacích.

Partnerství, která formují cestovní zážitky
Portál nabízí více než 80 tisíc tipů na výlety, zahrnujících muzea, hrady, zámky, letnízimní sporty, lázně a wellness, gastronomické zážitky a mnoho dalšího. Kromě klasických turistických atrakcí nabízí kalendář akcí i tipy na méně známá místa, čímž umožňuje cestovatelům objevovat nové klenoty naší země. Speciální sekce portálu se věnují tématům jako příroda, kultura, památky nebo třeba dětské výlety. Díky tomu se stal jedním z hlavních zdrojů inspirace nejen pro jednotlivce, ale i pro rodiny s dětmi. Denně projde redakční úpravou přes pět stovek článků, ročně jde o více než 200 tisíc příspěvků. Portál Kudy z nudy zná 87 % Čechů, každý druhý na něm hledá inspiraci, když plánuje dovolenou nebo výlet po tuzemsku. Nejčastěji portál používají ženy a lidé ve věku 18–44 let. Znalost i sledování portálu Kudy z nudy je ve srovnání s podobnými portály v Česku jednoznačně nejvyšší. Za jeho úspěchem stojí mimo jiné rozsáhlá spolupráce s partnery napříč sektory.     

Portál Kudy z nudy je i platformou pro propagaci podnikatelů v cestovním ruchu, spolupracuje s destinačními agenturami, turistickými informačními centry, lázněmi, hotely a dalšími subjekty působícími v oblasti turismu. Toto partnerství umožňuje provozovatelům prezentovat své služby široké veřejnosti a oslovit nové zákazníky. I díky nim se obsah portálu neustále rozrůstá a nabízí komplexní přehled o turistických atrakcích a akcích. Portál představuje i prověřené služby v cestovním ruchu, například turistická informační centra, ubytování s certifikací Hotelstars, certifikované restaurace, kavárny, cukrárny v rámci projektu CzechSpecials a v neposlední řadě motivuje k udržitelnému cestování.

„Po celou dobu je pro naši redakci klíčové naslouchání zpětné vazby od návštěvníků, ať už prostřednictvím přímého kontaktu, kdy se dotyčný rozhodne sdílet svou zkušenost, nebo skrze data o návštěvnosti, která analyzujeme jak na kvalitativní, tak kvantitativní úrovni. Během 20 let existence jsme ušli opravdu dlouhou cestu, během níž se stále snažíme portál vylepšovat a držet krok s technologickým vývojem. Zaměřujeme se na design i uživatelskou přívětivost. Cílem je nabídnout maximální komfort co největšímu množství lidí. Jsme nesmírně vděční všem, kteří s námi spolupracují, ať už jde o organizátory kulturních akcí, zástupce regionů nebo soukromé podnikatele. Společně vytváříme portál, který nejen informuje, ale také inspiruje veřejnost k objevování krás Česka a šíření povědomí o tuzemsku i za hranicemi naší rozmanité země. A za to jim patří velké díky,“ zdůrazňuje za redakci portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková.

Portál jako přehledný zdroj pro milovníky hor
Podle Asociace horských středisek České republiky, která je jedním z mnoha partnerů Kudy z nudy, je portál skvělou příležitostí, jak přehledně prezentovat ucelené informace pro návštěvníky hor po celém Česku. „Portál je pro jednotlivé poskytovatele služeb na horách důležitou platformou, kde mohou nabídnout nejen obecné informace o nabídce na našich horách, ale také konkrétní popis služeb, novinek, akcí a aktualit. Jeho vysoká návštěvnost ukazuje, že návštěvníci tento zdroj opravdu využívají,“ uvádí ředitel Asociace horských středisek České republiky Libor Knot a dodává: „Já osobně portál využívám i tehdy, když plánujeme výlet s rodinou či přáteli a hledám inspiraci a aktuální tipy.“

Od kultury až po adrenalin – Kudy z nudy spojuje zážitky ze všech oblastí
Ročně přilákají stovky tisíc návštěvníků, kteří hledají nejen skvělou hudbu, ale i doprovodné zážitky v Česku, hudební festivaly. I v tom portál Kudy z nudy pomáhá. „Nabízí nezměrné množství informací a tipů, které sdílíme s festivalovými fanoušky. Je naším společným cílem, aby i díky podobným iniciativám nešlo jen o návštěvu vybraného festivalu, ale též o seznámení se s daným místem a celým regionem. V tomto ohledu jsou české hudební festivaly významným akcelerátorem domácího i přeshraničního cestovního ruchu. A Kudy z nudy je cennou navigací,“ říká výkonný ředitel festivalové asociace FESTAS z.s. Jiří Hlinka, sdružující všechny významné festivaly v Česku jako je Rock for People, Colours of Ostrava, Beats for Love, Let It Roll, Mighty Sounds, Brutal Assault nebo Hrady CZ.
Připravila Kateřina Beránková.

www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com

Archiv