Air France uvedla na trh novou vůni Francise Kurkdjiana
19. 01. 2025
Společnost Air France poprvé ve své
historii uvedla na trh svou typickou vůni s názvem AF001. Při tvorbě tohoto
parfému využila letecká společnost talentu Francise Kurkdjiana, mistra
parfuméra a uměleckého ředitele společnosti Maison Francis Kurkdjian. Pro
společnost Air France je to další příležitost, jak cestujícím
zpříjemnit cestování a nabídnout jim nezapomenutelné
zážitky.
Nová vůně AF001 je právě v těchto dnech zaváděna do vybraných salonků
společnosti Air France na letišti Paříž-Charles de Gaulle. Specifické
aroma, které zákazníci ucítí ihned na začátku cesty, bude jakýmsi
uvítacím gestem. Zákazníci tuto vůni objeví ve vstupní hale, salónku a
apartmá La Première, stejně jako v salóncích umístěných v halách L a
M terminálů 2E, 2F a 2G. V následujících měsících bude Air France vůni
postupně používat i v dalších salóncích nejen v Paříži, ale po
celém světě.
Květinová aura s tóny jasmínu
Vůně AF001 navozuje pocit prostoru, klidu a světla a stylově doprovází
cestující. Její uklidňující pižmová vůně v kombinaci s mimózou
z jižní Francie dodává vůni slunečnou, přirozenou živost. Její jemná
květinová aura, vytvořená s tóny jasmínu a růže, bere cestovatele na
skutečnou čichovou cestu a zachycuje konkrétní okamžik v čase. Název
AF001, který odkazuje na legendární lety Concorde mezi New Yorkem a
Paříží na konci 70. let, okamžitě evokuje svět Air France. „Jsem
velmi hrdý na to, že jsem vytvořil první charakteristickou domácí vůni
Air France,“ říká Francis Kurkdjian. „Právě iluze slunečního
paprsku na křídlech letadla mě inspirovala k vytvoření této lehké,
svěží a uklidňující domácí vůně.“
Nová vůně je výsledkem více než dvouleté práce a odhaluje další
smyslový zážitek, který posiluje identitu společnosti. Je to první část
cesty, která oslavuje francouzské umění žít v celé jeho šíři.
„Zážitek z cestování s Air France nyní povznáší všech pět
smyslů. Zrak díky uniformám našeho personálu ve stylu haute couture,
interiérům našich kabin a pečlivému designu našich salonků. Chuť díky
lahodným pokrmům z palubního menu, hmat díky měkkým látkám našich
sedadel, zvuk díky našim playlistům na palubě a nyní i čich díky této
prestižní značkové vůni,“ uzavírá Fabien Pelous, SVP pro
zákaznické zkušenosti společnosti Air France.
Francis Kurkdjian
Francis Kurkdjian zahájil svou kariéru v roce 1995 a ještě téhož roku
vytvořil pro Jeana Paula Gaultiera parfém „Le Mâle“, jeden
z nejprodávanějších parfémů na světě. Vytvořil ikonické vůně pro
značky Guerlain, Dior, Armani, Jean Paul Gaultier, Narciso Rodriguez, Elizabeth
Arden, Acqua di Parma, Versace, Ferragamo, Lanvin, Van Cleef & Arpels, Elie
Saab a Burberry. Jako první mistr parfumér si v roce 2001 otevřel vlastní
dílnu na výrobu parfémů na zakázku. V roce 2008 byl jmenován Chevalier
des Arts et Lettres a jeho vůně získaly řadu mezinárodních ocenění.
Francis Kurkdjian je uměleckým ředitelem domu, který nese jeho jméno, a
také kreativním ředitelem Parfums Christian Dior.
Připravila Martina Vokrouhlíková.
www.airfrance.cz