„Nemá-li kdo ocelivé hlavy, rozpukne se mu; nemá-li v ní tekutého
mozku, nebude z něho míti zrcadla; nemá-li plechové kůže, nevytrpí
formací1; nemá-li olověného sedadla, nevysedí nic, roztrousí
všecko; a bez zlatého měšce, kde by nabral času, kde mistrů, živých
i mrtvých2? Či mníš, že tak veliké věci darmo3
přicházeti mohou?“ I porozuměl sem, kam se to směřuje, že se k tomu
stavu zdraví, vtip, ustavičnost, trpnost a náklad přinášeti musejí; a
řekl sem: "Takť se tedy opravdu říci můž: Non cuivis contingit adire
Corinthum4. Ne každému se dřevu dostane býti
fladrem5.
Že se k tomu stavu zdraví, vtip, ustavičnost, trpnost a náklad přinášeti musejí
29. 10. 2001
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P.
1624
1přetváření výchovy
2tj. knih
3zadarmo
4Quintus Horatius Flaccus (65 – 8 př.n.l.): „Ne každému se
podaří dostat do Korintu.“ – řeckého města proslulého v starověku
bohatstvím, nádherou a uměním
5jadrným dřevem
Hotelový průmysl je
páteří průmyslu cestovního ruchu. Do zemí, kde není kde se bezpečně a
důstojně ubytovat a stravovat, zpravidla jezdí pouze dobrodruzi nebo vojáci.
Jezdí se tam, kde je solidní infrastruktura cestovního ruchu a kde mají
zajímavé turistické cíle. V takových destinacích se zpravidla investuje
do rozšiřování a zkvalitňování infrastruktury a do lidských zdrojů.
V povídání s viceprezidentem pro personalistiku Českých aerolinií panem
Ing. Fratiškem Bisem v pátém vydání Všudybylu (str. 28), konstatujeme,
že: „každý vojín nosí v tornistře maršálskou hůl“. U stavu
hoteliérského je tento napoleonský či baťovský princip (jsme v Česku)
snad dvojnásob platný. V úspěších či neúspěších hotelového
průmyslu se výrazně odráží mezinárodní situace, praxe, vzdělanostní a
dovednostní úroveň. Společně se štěstím („nosem na byznys“) je jich
třeba k tomu, aby se kdo udržel v maršálské hodnosti a vyhrával další
a další „bitvy“. Ne všechno se dá naučit ve škole života a už vůbec
ne pouze na akademické půdě, takže tak i tak, k tomu stavu zdraví, vtip,
ustavičnost, trpnost a náklad přinášeti musejí.
…a v Česku se vylepšují a staví nové hotely.
vydavatel Všudybylu