MATTHES gastro, s.r.o.
Zanussi Professional, dlouholetá spolupráce firem Electrolux CZ a MATTHES gastro
27. 10. 2005
- poradenství – výběr vhodné technologie vzhledem k podnikatelskému záměru a investičním možnostem, návrh uspořádání technologických celků apod.;
- plánování – studie, dispoziční řešení navrhované technologie včetně přehledných 3D pohledů, grafické zpracování gastrotechnologie i s instalačními přípojkami na PC;
- projekční podporupři řešení gastronomických částí investičních celků, pomoc při získávání stavebního povolení a zpracování prováděcí dokumentace, konzultacích s veřejnoprávními institucemi – hygienickými stanicemi apod.;
- leasing – rychlé a jednoduché zajištění financování nabízené technologie;
- prodej – profesionální prodej, předvádění přístrojů, zpracování a specifikace nabídky s optimálním poměrem užitné hodnoty, kvality a ceny;
- zaškolení obsluhy na nové technologie a hygienické normy;
- montáž technologií, rekonstrukce, revize, uvedení do provozu;
- servis – v České republice celoplošný a do 24 hod., hot line ve dnech pracovního volna, s technickou podporou přímo od výrobců a expresními dodávkami originálních náhradních dílů.
Technologie a zařízení
MATTHES gastro, s.r.o. dodává velkokapacitní kuchyně – HACCP,
konvektomaty a šokové chlazení, zařízení pro restaurace a fast foody,
chladicí a mrazicí technologie, pizza pece a pekařské trouby, stolní
termické přístroje, kafé a espresso přístroje, výrobníky ledu a barové
zařízení, nápojové a kontrolní systémy, gastronomický inventář atd.
V zájmu co nejkomfortnějšího vyřizování objednávek MATTHES gastro,
s.r.o. umožňuje několik způsobů, kterými lze zboží objednávat. Klient
jej může oslovit obchodní poptávkou nebo navštívit jeho prodejnu, kde je
možné shlédnout předváděcí kuchyň nebo použít on-line e-Shop, kde se
seznámí s prodávanými produkty a s pomocí „nákupního košíku“
vygeneruje poptávku. Rovněž může využít poptávkový formulářř
umístěný na webu a po vyplnění jej odfaxovat společnosti MATTHES
gastro.
Zanussi Professional
Dlouhodobá spolupráce s mezinárodním koncernem Electrolux s.r.o. divizí
F.S.E. při prosazování obchodní strategie značky Zanussi Professional
umožnila firmě MATTHES gastro, s.r.o. cenově zpřístupnit tuto špičkovou
technologii široké gastronomické veřejnosti. Zrychlit dodávky i servis.
MATTHES gastro, s.r.o. je strategickým partnerem firmy Electrolux CZ a několik
let po sobě obratově nejsilnějším „Zanussi Professional Partnerem“
v Česku.
Doporučení potkat se s ředitelem firmy MATTHES gastro, s.r.o.
panem Jiřím Schweikou jsem dostal od pana Viliama Siveka na slavnostním
otevření dalšího nového hotelu akciové společnosti EuroAgentur Hotels
& Travel „Jelení dvůr“, který je disponován v těsném sousedství
areálu Pražského hradu.
Jedenatřicátý hotel pan Viliam Sivek otevíral na opravdu krásné adrese.
S panem Sivekem spolupracujeme už pět let. Je příjemné vyhrát zakázku a
získat zákazníka, ale především pak to, že u nás zůstává.
Obzvlášť v případě společnosti EuroAgentur Hotels & Travel.
U zákazníka, jako je pan Sivek, který si může vybírat a okamžitě
rozhoduje, je dvojnásob potěšující, že s námi spolupracuje dlouhodobě.
Velice si toho vážíme.
Při vší úctě, on ani nikdo jiný to nedělá (jak se říká)
„kvůli vašim modrým očím“…
Jistě! Výraznou roli sehrává kvalita značkového zboží a především
služby. Naší devizou jsou odbornost a profesionalita, široké zázemí a
vůbec celkový systém, protože profit přináší jedině plně funkční a
ekonomicky rentabilní gastronomická technologie. Vysoká kvalita servisu
s reakcí zásahu do čtyřiadvaceti hodin od nahlášení včetně
případného zapůjčení přístrojů nám v rámci vysoce konkurenčního
tržního prostředí dopomohly dostat se na čelní místo. Především díky
svému vlastnímu servisu dnes firma MATTHES gastro spolupracuje dlouhodobě
s takovými zákazníky, jako je kupříkladu pan Sivek.
Na samém začátku spolupráce s jakýmkoliv klientem bývá jeho
poptávka.
Ano, ta je zahájením dialogu. V jeho rámci je třeba zjistit, k čemu má
realizace zákazníkovi sloužit, co od ní očekává, abychom eliminovali
eventuální „slepé uličky“ a třecí plochy a vznikla (např.) plně
funkční hotelová kuchyň. Zakázku dokážeme zajistit podle potřeb a
finančních možností klienta. Od konzultací, studie, vypracování projektu
až po vybavení administrativních náležitostí nutných k její realizaci.
Dosažení vynikajícího poměru mezi užitnou hodnotou, kvalitou a cenou je
u firmy MATTHES gastro samozřejmostí. Velmi zajímavou službou je
financování, které klientům pomáháme zajistit ve spojení s naší bankou
či leasingovou společností. Zákazník tak u námi dodávaného vybavení
může na začátku investovat jen jistou část, kolem 30 % celkové ceny.
Spolupráce firmy MATTHES gastro s bankou i s leasingovou společností je
dlouhodobá. Nejen náš kredit, ale i schopnost firmy MATTHES gastro
vypořádat se s eventuálními komplikacemi umožňuje našim zákazníkům
dosáhnout snadno na úvěr či leasing.
Jaký segment trhu pokrýváte?
Rozhodně to není jenom gastronomie v hotelnictví, ale i restaurace,
kavárny, cateringové společnosti, čerpací stanice, sítě rychlého
občerstvení atd., což je, jak říkávám, „otevřená gastronomie“.
Druhá část, „uzavřená gastronomie“, to je závodní stravování,
školní jídelny, gastroprovozy v ústavech sociální péče apod. Nosnou
značkou přitom pro nás je „Zanussi Professional“, jeden z největších
výrobců gastronomické technologie na světě, patřící do nadnárodní
skupiny Electrolux, s níž spolupracujeme již dvanáct let. Jsme jejím
nesilnějším partnerem v Česku. Dále jsou to značky Electrolux a
Therma – gastrotechnologie, Panasonic – profi mikrovlnné trouby,
Scotsman – výrobníky ledu, Thermoplan – kávovary, chladicí
technologie – firma LTH, technologie pro pizzerie a italské restaurace –
PizzaGroup aj.
Jak se Jiří Schweika dostal ke gastronomickým technologiím?
V Německu. V Česku jsem s nimi začal až v roce 1993 po návratu
z Bavorska, kde jsem sbíral zkušenosti. Prošel jsem si vším. Od pomocných
prací, servisu, obchodu až po řízení společnosti a velký byznys. Dodnes
si vzpomínám na byznys v bývalém NDR. Do východního Německa jsme
nastoupili ihned, jak to bylo možné. Jako jedni z prvních. Prožil jsem si
tak neopakovatelné a zajímavé okamžiky při sjednocování Německa.
Například situaci na někdejším hraničním přechodu SRN / NDR, kde nás
kontrolovali celníci a pohraniční policie NDR nařizovala, abychom z aut
demontovali antény k vysílačkám. Avšak nejsilnější zážitek jsem měl
v rámci své poslední návštěvy NDR. Ráno jsme ještě jeli přes hranici,
a když jsme se po půlnoci vraceli, už neexistovala ani hranice ani NDR. Sekt
tekl proudem a celníci i policisté „na obou stranách“ slavili.
Proč jste se rozhodl vrátit se do Česka?
Když firmě Matthes Fachhandel der Gastronomie G.m.b.H. dopadla investice do
východního Německa, padlo rozhodnutí zhodnotit nabyté zkušenosti a
nainvestovat i do Prahy. Koupili jsme objekt v Praze 4 a během sedmi
měsíců jej adaptovali na sídlo firmy. 13. září 1993 jsme v něm
oficiálně otevřeli své obchodně servisní centrum. Velmi rychle jsem
přitom pochopil, že obě firmy, Matthes Hof a Matthes Praha, nelze zvládnout,
a musel se rozhodnout. Přestěhovali jsme se do Prahy. S manželkou a synem
Robinem, který se v Německu narodil. Bylo to příjemné, protože jsme
v Česku měli nejbližší příbuzné a spousty přátel.
Do roku 1995 jsme byli úspěšní zejména prodejem nápojových technologií
a systémů.
Vzhledem k vývoji trhu a narůstajícím poptávkám po našich službách a
dodávkách gastrotechnologií bylo rozhodnuto o dalších investicích do
společnosti, posílení nabídky a rozsahu činností. V roce
1996 společnost zakoupila sousední přízemní budovu o rozloze 300 m2 a
zřídila v ní novou servisní dílnu a velký sklad. Otevřeli jsme pobočky
v Mariánských Lázních a Pardubicích. Vytvořili jsme nová pracovní
místa v obchodním a v technicko-servisním oddělení.
Na vaší vizitce, pane Schweiko, těsně vedle loga MATTHES gastro
figuruje logo Zanussi Professional.
To proto, že jsme v roce 1997 navázali spolupráci s Electroluxem CZ.
Značka Zanussi Professional nás však doprovázela od samého začátku už
z Německa. Nová etapa spolupráce s mezinárodním koncernem Electrolux
divizí F.S.E., a s tím spojená obchodní strategie značky Zanussi
Professional, nám umožnila dosahovat zajímavých, vysoce konkurenčních cen
u špičkových technologií. Záhy nato firma MATTHES gastro s.r.o. přešla
do českých rukou, a to kapitálovým vstupem akciové společnosti
A 1 Gastro, a.s., která v ní získala majoritní podíl. V té době jsme
se razantně zvětšili. Ne počtem zaměstnanců, ale dalšími investicemi do
technického a obchodního zázemí. V roce 1998 jsme překročili pro nás
magickou hranici obratu sto milionů korun, a to při třiceti zaměstnancích.
V roce 2003 jsme s pětatřiceti zaměstnanci dosáhli obratu 155 milionů
korun a otevřeli další pobočky v Liberci a na Moravě v Novém Jičíně.
Co se týče současnosti, patříme počtem zaměstnanců i obratem mezi
nejsilnější gastronomické firmy v Česku. V současné době dokončujeme
nástavbu druhého nadzemního podlaží svého ústředí. Po jejím
zprovoznění se razantně rozšíří naše prodejní a kancelářské
prostory. Otevřeme zde nové předváděcí gastro studio s názvem: „Active
Gastro Centrum“. Věřím že, to bude další krok, ale kdoví, možná
i skok firmy MATTHES gastro na cestě podnikání v gastronomických
technologiích.