Menu

www.kudyznudy.cz

24. 03. 2009

Podle prognóz by se letos mělo víc dařit domácímu cestovnímu ruchu. Ten CzechTourism podporuje soutěží Ceny Kudy z nudy 2009, při které veřejnost a odborníci vybírají nejatraktivnější turistické nabídky. Cílem portálu Kudy z nudy – jedničky ve vyhledávání volnočasových aktivit na českém internetu – je soustředit zajímavé turistické nabídky a akce z celé České republiky. Podnikatelům, jejichž nabídka v soutěži uspěje, CzechTourism poskytne rozsáhlou propagaci. Soubor oceněných nabídek pak následně vyjde v knižní podobě.

„Rádi bychom motivovali české turisty
k cestování doma a zároveň pomohli podnikatelům s propagací jejich nabídek,“ definuje smysl soutěže ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Nejlepší turistické nabídky bude agentura vybírat z databáze portálu Kudy z nudy, kde je jich dnes soustředěno na dva tisíce. Své aktivity tu mohou podnikatelé prezentovat zcela zdarma.

Soutěž startovala 1. března
O nominacích budou do 30. dubna rozhodovat návštěvníci portálu Kudy z nudy. Favority budou hledat ve čtrnácti podkategoriích: od adrenalinových aktivit přes zimní sporty nebo výlety za poznáním či zábavou. V květnu pak budou redaktoři portálu ověřovat, zda u těchto nabídek běžný turista avizované služby skutečně dostane. V červnu předají redaktoři ověřených deset tipů v každé podkategorii odborné porotě, složené např. ze zástupců CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Asociace krajů ČR, Asociace turistických regionů a médií. Ta rozhodne nejen o vítězích Ceny portálu Kudy z nudy, ale i o nositelích Ceny turistických regionů. Její účastníky budou nominovat přímo zástupci krajů a turistických regionů, kteří dostanou šanci upozornit na to nejlepší ve své oblasti. V jednom z patnácti českých turistických regionů může o přízeň poroty usilovat až deset nabídek.

Pozitivní dopady soutěže
mohou díky zvýšenému zájmu návštěvníků o portál www.kudyznudy.cz pocítit všichni podnikatelé. U dvou set nominovaných nabídek, které se objeví v knižním výběru. Hmatatelný přínos ale čeká především na ty nejlepší. Dobré umístění v jednotlivých podkategoriích zajistí jejich zvýhodnění při vyhledávání na portálu, zařazení do propagačních materiálů či do prezentací pro zahraniční touroperátory a novináře. Vítězové obou kategorií se budou po celý rok těšit exkluzivní publicitě na všech informačních kanálech CzechTourismu: na webech, v informačních centrech agentury a také v jeho kancelářích v zahraničí. Soutěž čerpá z podnikatelské praxe a tam také směřuje. Slavnostní vyhlášení nejlepších turistických nabídek bude spojeno s workshopem pro podnikatele, kde jim budou představeny mj. projekty zaměřené na certifikaci služeb a zejména možnosti spolupráce s agenturou CzechTourism. „Ročně se účastníme nebo přímo sami pořádáme desítky zajímavých akcí, podnikatelé ale o nich často nevědí. Workshop bude ideální příležitostí, jak jim činnost naší organizace přiblížit,“ shrnuje Rostislav Vondruška.

Kategorie soutěže Ceny Kudy z nudy 2009

1 Ceny portálu Kudy z nudy 2 Ceny turistických regionů ČR
1.1 Adrenalin 2.1 Praha
1.2 Koupání a vodní sporty 2.2 Okolí Prahy
1.3 Cykloturistika 2.3 Jižní Čechy
1.4 Fitness a sport 2.4 Šumava
1.5 Golf 2.5 Plzeňsko
1.6 Gurmánská turistika 2.6 Západočeské lázně
1.7 Jezdectví a pobyty na farmě 2.7 Severozápadní Čechy
1.8 Lázeňská turistika a wellness 2.8 Český sever
1.9 Organizovaná turistika 2.9 Český ráj
1.10 Pěší turistika 2.10 Východní Čechy
1.11 Vodní turistika 2.11 Vysočina
1.12 Za poznáním 2.12 Jižní Morava
1.13 Za zábavou 2.13 Střední Morava
1.14 Zimní sporty 2.14 Severní Morava a Slezsko
  2.15 Krkonoše

Harmonogram soutěže:

1. 3. 2009: start soutěže
Březen–duben: nominace nabídek
Květen: prověření nominovaných
Červen: zasedání poroty, vyhodnocení
Konec června: slavnostní vyhlášení cen, workshop

Díky rozsahu a každodenní aktualizaci
portál Kudy z nudy v podstatě nemá konkurenci. Na nekomerční bázi sdružuje nabídku dvou tisíc aktivit v regionech České republiky, kterou mohou díky anglickému překladu využít také cizinci. Zájem návštěvníků si web udržuje zaváděním dalších novinek a průběžnou aktualizací databáze. Lidé tak mohou vyhledávat v kalendáři akcí, plánovat si trasy pro auto i kolo, hodnotit aktivity, hlasovat v anketách nebo se zapojit do soutěží. Díky svým inovacím už portál získal ocenění v soutěžích TOURFILM a TOURMAP a cenu Internet Effectiveness Awards. Také v roce 2009 pokračuje celoroční fotosoutěž, do níž bylo loni přihlášeno pět tisíc pět set snímků. Nejlepší fotografie vybírá každý měsíc jak veřejnost, tak redakce a soutěžící se mohou opět těšit na tradiční i netradiční ceny, které odrážejí rozmanitost turistických nabídek na portálu. „Vyhrát se dá třeba kurz vaření, desetiminutová projížďka na vodních lyžích nebo dvouhodinová procházka s lamou krotkou,“ prozrazuje některé z netradičních výher Štěpánka Orsáková z redakce Kudy z nudy.

Kudy z nudy v číslech:
• 2000 aktivit
• 1500 akcí v kalendáři
• 500 aktualit během roku na hlavní stránce
• 4000 návštěv za den
• od začátku roku 2009 přes dva miliony zobrazených stránek, 220 tisíc návštěv
Připravila Markéta Chaloupková

Manažerka projektu: Štěpánka Orsáková
tel. + 420 221 580 486
e-mail: katalog@czechtourism.cz

Reklamní kampaně v oblacích

Jak efektivně oslovit skupinu lidí, kteří se rozhodují o výběru dovolené? Zastihnout je na cestách! Ideálně tam, kde mají hodně času a nic je nerozptyluje. Reklama přímo na palubě letadla není cenově náročná, a přitom zasáhne ty, kdo mají na cestování relativně dost prostředků. Této propagace využívá v posledních měsících také agentura CzechTourism. Po inzercích v palubních časopisech EasyJet a SkyEurope nyní běží kampaň o České republice v Latinské Americe a připravuje se spot pro obdobnou prezentaci v USA.

Kampaň v Latinské Americe
je co do rozsahu zatím největší, kterou CzechTourism v této oblasti realizuje. Třicetiminutový dokument, spot, inzerce v palubním časopise nebo prospekt představují turistickou nabídku Česka na palubách aerolinek LAN a Aeromexico od února do května. „Cílem je oslovit španělsky a portugalsky mluvící veřejnost na celém americkém kontinentu i mimo něj. Aeromexico pokrývá svými lety především Mexiko, USA a částečně Střední Ameriku, LAN se svými domovskými letišti v Santiagu (Chile), Limě (Peru), Guayaquilu (Ekvádor) a Buenos Aires (Argentina) pokrývá zejména Jižní Ameriku,“ přibližuje rozsah kampaně ředitel kanceláře CzechTourism v Latinské Americe Petr Lutter.

Také ve Spojených státech amerických
chystá CzechTourism kampaň v oblacích. Právě se dokončuje návrh spotu, který bude na všech domácích linkách Delty Airlines rotovat v průběhu měsíce května, tedy těsně před zahájením linky Delty Airlines z New Yorku do Prahy. „Pětiminutový spot vychází z konceptu České republiky jako ojedinělé kombinace tradic starého světa a stylu moderní doby, jako skvělé destinace pro turisty různého věku i zájmů,“ dodává Michaela Pálková-Claudino, ředitelka newyorského zastoupení CzechTourism. Cestující tak uvidí nejen záběry z Prahy, ale i moravské vinařské stezky, západočeské lázně nebo památky UNESCO.

Inzerce v palubních časopisech
SkyEurope a EasyJet zatím čtenáře seznámila s turistickou nabídkou Česka v několika tematických okruzích: „Golf a pivo“, „Golf a víno“, „Zima v České republice“ nebo „Golf a lázně“. Více informací o kampani v Latinské Americe najdete na internetu na www.czechtourism.cz/?….


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001