www.kudyznudy.cz
24. 03. 2009
Podle prognóz by se letos mělo víc dařit domácímu cestovnímu ruchu. Ten CzechTourism podporuje soutěží Ceny Kudy z nudy 2009, při které veřejnost a odborníci vybírají nejatraktivnější turistické nabídky. Cílem portálu Kudy z nudy – jedničky ve vyhledávání volnočasových aktivit na českém internetu – je soustředit zajímavé turistické nabídky a akce z celé České republiky. Podnikatelům, jejichž nabídka v soutěži uspěje, CzechTourism poskytne rozsáhlou propagaci. Soubor oceněných nabídek pak následně vyjde v knižní podobě.
„Rádi bychom motivovali české turisty
k cestování doma a zároveň pomohli podnikatelům s propagací jejich
nabídek,“ definuje smysl soutěže ředitel agentury CzechTourism Rostislav
Vondruška. Nejlepší turistické nabídky bude agentura vybírat z databáze
portálu Kudy z nudy, kde je jich dnes soustředěno na dva tisíce. Své
aktivity tu mohou podnikatelé prezentovat zcela zdarma.
Soutěž startovala 1. března
O nominacích budou do 30. dubna rozhodovat návštěvníci portálu Kudy
z nudy. Favority budou hledat ve čtrnácti podkategoriích: od adrenalinových
aktivit přes zimní sporty nebo výlety za poznáním či zábavou. V květnu
pak budou redaktoři portálu ověřovat, zda u těchto nabídek běžný
turista avizované služby skutečně dostane. V červnu předají redaktoři
ověřených deset tipů v každé podkategorii odborné porotě, složené
např. ze zástupců CzechTourism, Ministerstva pro místní rozvoj ČR,
Asociace krajů ČR, Asociace turistických regionů a médií. Ta rozhodne
nejen o vítězích Ceny portálu Kudy z nudy, ale i o nositelích Ceny
turistických regionů. Její účastníky budou nominovat přímo zástupci
krajů a turistických regionů, kteří dostanou šanci upozornit na to
nejlepší ve své oblasti. V jednom z patnácti českých turistických
regionů může o přízeň poroty usilovat až deset nabídek.
Pozitivní dopady soutěže
mohou díky zvýšenému zájmu návštěvníků o portál www.kudyznudy.cz pocítit všichni
podnikatelé. U dvou set nominovaných nabídek, které se objeví v knižním
výběru. Hmatatelný přínos ale čeká především na ty nejlepší. Dobré
umístění v jednotlivých podkategoriích zajistí jejich zvýhodnění při
vyhledávání na portálu, zařazení do propagačních materiálů či do
prezentací pro zahraniční touroperátory a novináře. Vítězové obou
kategorií se budou po celý rok těšit exkluzivní publicitě na všech
informačních kanálech CzechTourismu: na webech, v informačních centrech
agentury a také v jeho kancelářích v zahraničí. Soutěž čerpá
z podnikatelské praxe a tam také směřuje. Slavnostní vyhlášení
nejlepších turistických nabídek bude spojeno s workshopem pro podnikatele,
kde jim budou představeny mj. projekty zaměřené na certifikaci služeb a
zejména možnosti spolupráce s agenturou CzechTourism. „Ročně se
účastníme nebo přímo sami pořádáme desítky zajímavých akcí,
podnikatelé ale o nich často nevědí. Workshop bude ideální
příležitostí, jak jim činnost naší organizace přiblížit,“ shrnuje
Rostislav Vondruška.
Kategorie soutěže Ceny Kudy z nudy 2009
1 Ceny portálu Kudy z nudy | 2 Ceny turistických regionů ČR |
---|---|
1.1 Adrenalin | 2.1 Praha |
1.2 Koupání a vodní sporty | 2.2 Okolí Prahy |
1.3 Cykloturistika | 2.3 Jižní Čechy |
1.4 Fitness a sport | 2.4 Šumava |
1.5 Golf | 2.5 Plzeňsko |
1.6 Gurmánská turistika | 2.6 Západočeské lázně |
1.7 Jezdectví a pobyty na farmě | 2.7 Severozápadní Čechy |
1.8 Lázeňská turistika a wellness | 2.8 Český sever |
1.9 Organizovaná turistika | 2.9 Český ráj |
1.10 Pěší turistika | 2.10 Východní Čechy |
1.11 Vodní turistika | 2.11 Vysočina |
1.12 Za poznáním | 2.12 Jižní Morava |
1.13 Za zábavou | 2.13 Střední Morava |
1.14 Zimní sporty | 2.14 Severní Morava a Slezsko |
2.15 Krkonoše |
Harmonogram soutěže:
1. 3. 2009: start soutěže
Březen–duben: nominace nabídek
Květen: prověření nominovaných
Červen: zasedání poroty, vyhodnocení
Konec června: slavnostní vyhlášení cen, workshop
Díky rozsahu a každodenní aktualizaci
portál Kudy z nudy v podstatě nemá konkurenci. Na nekomerční bázi
sdružuje nabídku dvou tisíc aktivit v regionech České republiky, kterou
mohou díky anglickému překladu využít také cizinci. Zájem
návštěvníků si web udržuje zaváděním dalších novinek a průběžnou
aktualizací databáze. Lidé tak mohou vyhledávat v kalendáři akcí,
plánovat si trasy pro auto i kolo, hodnotit aktivity, hlasovat v anketách
nebo se zapojit do soutěží. Díky svým inovacím už portál získal
ocenění v soutěžích TOURFILM a TOURMAP a cenu Internet Effectiveness
Awards. Také v roce 2009 pokračuje celoroční fotosoutěž, do níž bylo
loni přihlášeno pět tisíc pět set snímků. Nejlepší fotografie vybírá
každý měsíc jak veřejnost, tak redakce a soutěžící se mohou opět
těšit na tradiční i netradiční ceny, které odrážejí rozmanitost
turistických nabídek na portálu. „Vyhrát se dá třeba kurz vaření,
desetiminutová projížďka na vodních lyžích nebo dvouhodinová procházka
s lamou krotkou,“ prozrazuje některé z netradičních výher Štěpánka
Orsáková z redakce Kudy z nudy.
Kudy z nudy v číslech:
• 2000 aktivit
• 1500 akcí v kalendáři
• 500 aktualit během roku na hlavní stránce
• 4000 návštěv za den
• od začátku roku 2009 přes dva miliony zobrazených stránek, 220 tisíc
návštěv
Připravila Markéta Chaloupková
Manažerka projektu: Štěpánka Orsáková
tel. + 420 221 580 486
e-mail: katalog@czechtourism.cz
Reklamní kampaně v oblacích
Jak efektivně oslovit skupinu lidí, kteří se rozhodují o výběru dovolené? Zastihnout je na cestách! Ideálně tam, kde mají hodně času a nic je nerozptyluje. Reklama přímo na palubě letadla není cenově náročná, a přitom zasáhne ty, kdo mají na cestování relativně dost prostředků. Této propagace využívá v posledních měsících také agentura CzechTourism. Po inzercích v palubních časopisech EasyJet a SkyEurope nyní běží kampaň o České republice v Latinské Americe a připravuje se spot pro obdobnou prezentaci v USA.
Kampaň v Latinské Americe
je co do rozsahu zatím největší, kterou CzechTourism v této oblasti
realizuje. Třicetiminutový dokument, spot, inzerce v palubním časopise nebo
prospekt představují turistickou nabídku Česka na palubách aerolinek LAN a
Aeromexico od února do května. „Cílem je oslovit španělsky a portugalsky
mluvící veřejnost na celém americkém kontinentu i mimo něj. Aeromexico
pokrývá svými lety především Mexiko, USA a částečně Střední Ameriku,
LAN se svými domovskými letišti v Santiagu (Chile), Limě (Peru), Guayaquilu
(Ekvádor) a Buenos Aires (Argentina) pokrývá zejména Jižní Ameriku,“
přibližuje rozsah kampaně ředitel kanceláře CzechTourism v Latinské
Americe Petr Lutter.
Také ve Spojených státech amerických
chystá CzechTourism kampaň v oblacích. Právě se dokončuje návrh spotu,
který bude na všech domácích linkách Delty Airlines rotovat v průběhu
měsíce května, tedy těsně před zahájením linky Delty Airlines z New
Yorku do Prahy. „Pětiminutový spot vychází z konceptu České republiky
jako ojedinělé kombinace tradic starého světa a stylu moderní doby, jako
skvělé destinace pro turisty různého věku i zájmů,“ dodává Michaela
Pálková-Claudino, ředitelka newyorského zastoupení CzechTourism.
Cestující tak uvidí nejen záběry z Prahy, ale i moravské vinařské
stezky, západočeské lázně nebo památky UNESCO.
Inzerce v palubních časopisech
SkyEurope a EasyJet zatím čtenáře seznámila s turistickou nabídkou Česka
v několika tematických okruzích: „Golf a pivo“, „Golf a víno“,
„Zima v České republice“ nebo „Golf a lázně“. Více informací
o kampani v Latinské Americe najdete na internetu na www.czechtourism.cz/?….