Vysoká úroveň a kultivovanost samozřejmostí
27. 01. 2007
Dynamicky se rozvíjející rakouská managementová společnost
Vienna International Hotels & Resorts řídí třicet dva hotely v Evropě.
Hotel Le Palais Prague je jedním ze sedmi, které řídí v České republice.
Generálního ředitele tohoto hotelu, dvojnásobného držitele ceny „Leaders
Club Award“ oceněného The Leading Hotels of the World (v letech 2004 a
2005), pana Jiřího Gajdošíka jsem navštívil v souvislosti s tím, že
byl Národní federací hotelů a restaurací České republiky vyhlášen
„Hoteliérem roku 2006“ v kategorii „řetězcové hotely“. Pane
Gajdošíku, k tomu, že vaši práci již dvakrát ocenila zahraniční
klientela, se přiřadila skutečnost, že jste byl zvolen zřejmě nejmladším
„Hoteliérem roku“, kterého kdy Národní federace hotelů a restaurací
vyhlásila. A pak, že doma není nikdo prorokem…
Po dvou letech, co jsme dělali úspěšnou zahraniční politiku, jsme se
zaměřili i na národní a jsem moc rád, že nese ovoce. Nedávno jsem
majitele hotelu Le Palais informoval o tom, že se (a to vzdor tomu, že při
předávacím ceremoniálu „Hoteliéra roku 2006“ figurovalo mé jméno)
jejich hotelu tohoto ocenění dostalo. Majitelé mi položili otázku:
„Čtyři roky je Le Palais otevřen a každý rok získává ocenění. Co na
nás chystáte příští rok?“ Velmi nerad bych šil bič na zaměstnance a
na sebe. Určitě však budeme dělat vše pro to, abychom se drželi
nastoupené cesty maximální kvality, jež je spolu s jistou dávkou štěstí
základním předpokladem pro to, být mezinárodně i na domácí úrovni
ceněným hotelem. Když se mne při natáčení klipu, který pak byl
prezentován v rámci ceremoniálu při vyhlašování „Hoteliéra roku
2006“, ptal sekretář Asociace hotelů a restaurací České republiky pan
Václav Stárek, komu za tento úspěch nejvíc poděkovat, jednoznačně jsem
odpověděl, že spoluzaměstnancům, majitelům a mé rodině, která mi
vytváří úžasné zázemí. Právě ta umožňuje, abych to, co dělám rád,
mohl dělat s radostí a naplno. A jak jste naznačil, pravděpodobně jsem
nejmladším ze zvolených „Hoteliérů roku“ a za celou éru NFHR ČR ve
své kategorii určitě posledním. To proto, že se koncem loňského roku
Národní federace hotelů a restaurací ČR sloučila se Sdružením
podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA., aby společně
vytvořily silnou Asociaci hotelů a restaurací České republiky. Je dobře,
že takovýto stavovský subjekt vznikl, už proto, že se u nás trvale
polemizuje, zda vůbec něco turismus České republice přináší.
Co byste vzkázal mladým lidem, kteří začali pracovat
v hotelnictví?
Neodcházejte z oboru! Zůstaňte, protože hotelnictví vám to v plné
míře vrátí. Jsem přesvědčen, že obor, který děláme, má obrovské
kariérní možnosti. Do určité míry je to i díky fluktuaci, která je pro
hotelnictví příznačná. Když je člověk schopen zhodnocovat předchozí
praxe a díky nim nabyté dovednosti a zkušenosti a trvale se učit, je to
nenahraditelný osobní kapitál. Vlastní vzdělání, aktivita, chuť do
práce a především chuť dávat klientům něco navíc je základem toho, jak
můžete postupně v našem průmyslu růst.
Sedíme u krbu ve stylové hotelové anglické knihovně, a snad si
mohu dovolit podotknout, že tyto prostory jsou čím dále častějším
místem setkání exponovaných lidí. Obdobný trend lze vytušit
i u konferenčních prostor, fitness zázemí atd. Takže nejen ocenění
zahraničních hostí korunované dvojnásobným „Leaders Club Award“, ale
také tuzemská klientela oceňuje kvality Le Palais.
Hotel byl otevřen před bezmála pěti lety, a téměř všichni mi tenkrát
říkali, že to sice bude hezký hotel, ale handicapovaný tím, že není
v centru. Kde je ale v Praze dnes centrum? Jsem přesvědčen, že Le Palais
v zorném poli hostů, ať místních nebo zahraničních, už v tomto smyslu
dávno posunul hranice. Konstatoval jste, že jsme hotelem čím dál
vyhledávanějším tuzemskou klientelou. Ano, jsme, stáváme se, a ruku
v ruce s tím chceme být centrem setkávání se obchodní klientely tady na
Vinohradech. Byznys děláme především dobrým jménem, kultivovaným
prostředím, dobrými službami a tím, že striktně ctíme
soukromí hostů.
Dalšími významnými důvody, proč jste oblíbeným místem, je
hotelová kuchyně vedená panem šéfkuchařem Radkem Šubrtem a velmi pozorný
personál.
Největším trumfem (popř. zřejmě „noční můrou“) každého ředitele
hotelu či hoteliéra bývá šéfkuchař. Pan Šubrt je vysoce erudovaný
profesionál, ambiciózní dynamický člověk, který se mnou před pěti lety
hotel Le Palais otevíral. Spolu s dalšími devíti šéfkuchaři se podílel
na tvorbě a vydání kuchařky „Excellent menu“, která se dle mého
názoru pro řadu lidí stane vodítkem, jak se v Praze a jejím okolí dobře
najíst. Jídelní lístek hotelu Le Palais není příliš široký. Zato
klademe obrovský důraz na to, kde a jaké vstupní suroviny nakupujeme.
Kvalitu ingrediencí pak tým pana šéfkuchaře zhodnocuje svým kulinářským
uměním. A pozorný personál? To je dennodenní samozřejmost, kterou jsme
našim hostům povinováni. Když jsme otevřeli, byli jsme určitě stylem
našich služeb pro mnohé lidi příjemným překvapením. Dnes už to pro nás
musí být samozřejmost a povinnost a hosté to od nás očekávají. Pro nás
je to ovšem povinnost milá a příjemná.
www.palaishotel.cz
www.lhw.com