Výsledky loňského roku jsou překvapivě dobré
23. 02. 2013
S generálním ředitelem CzechTourism Ing. Rostislavem
Vondruškou se potkáváme 8. února 2013. Rozhovor jsem zahájil
konstatováním:
Pane řediteli, loňský rok 2012 byl, co se návštěvnosti týče, pro
Českou republiku rekordní.
Je pravda, že výsledky loňského roku jsou až překvapivě dobré na to,
jaké byly prognózy a predikce. Nás to velmi těší, protože
ke zvýšenému zájmu o Českou republiku, jenž se následně přetavil
do příjezdů, přispěly i naše akce a integrované kampaně. Velmi nás
těší také fakt, že rostly i výkony domácího cestovního ruchu –
počty účastníků i příjmy. To je velmi příznivý trend, už proto, že
domácí cestovní ruch tuzemské turisty přivádí utrácet peníze mimo
hlavní město do ostatních regionů České republiky. Co se týče
incomingu, věřím, že i díky novému vizuálnímu stylu CzechTourismu
v něm bude pokračovat růstový trend. Že zaznamenáme ještě větší
zájem o cesty do České republiky. Veřejnost ve světě se bude seznamovat
s tím, co doposud neviděla. Bude motivována k tomu, aby objevovala Českou
republiku jinak, než ji doposud znala.
Čím ještě si vysvětlujete nárůst zájmu o Slezsko, Moravu
a Čechy?
Je to asi i tím, že lidé hledají destinace, kde ještě nebyli, které
neobjevili. Česká republika disponuje potenciálem, po němž je poptávka.
Ve světě roste zájem o historicko-kulturní destinace, a právě to
Česká republika – i díky potenciálu svých památek zapsaných
na seznamu kulturního dědictví UNESCO – nabízí. V poslední době je
Česká republika navíc vnímána a prezentována jako romantická destinace.
Její hlavní město označila média na řadě míst naší planety jako jednu
z nejromantičtějších metropolí. Lidé hledají něco zvláštního,
něco, co nemohou vidět doma. Růstu svým dílem napomohlo i výrazné
zlepšení služeb pražského letiště. Letiště Václava Havla Praha sice
není hub, nicméně spousta leteckých společností zde našla dobrý
přístav. Letecké mosty jsou hlavním dodavatelem movitých zahraničních
turistů. Velmi k tomu přispěl i posun v nabídce mimopražských regionů.
Tam se z jednoduché a pravdivé premisy „Přijeďte, je u nás
krásně,“ na trhu vyvinuly zajímavé produktové balíčky, jak pro
domácí cestovní ruch, tak pro incoming. Lidé najednou zjistili, co
konkrétně mohou koupit, co si mají přát atd.
Jsem
velmi rád, že jsme v úzké spolupráci s autoritami řízení cestovního
ruchu v regionech mohli dát vzniknout manuálu regionálních turistických
produktů, který je velkou pomocí pro všechny, kdo se rozhodli založit svůj
hlavní byznys na regionální nabídce. Věřím, že i díky tomuto manuálu
se bude návštěvnost slezských, moravských a českých regionů dál
rozšiřovat a zvyšovat.