Menu

Výsledky loňského roku jsou překvapivě dobré

23. 02. 2013

S generálním ředitelem CzechTourism Ing. Rostislavem Vondruškou se potkáváme 8. února 2013. Rozhovor jsem zahájil konstatováním:
Pane řediteli, loňský rok 2012 byl, co se návštěvnosti týče, pro Českou republiku rekordní.
Je pravda, že výsledky loňského roku jsou až překvapivě dobré na to, jaké byly prognózy a predikce. Nás to velmi těší, protože ke zvýšenému zájmu o Českou republiku, jenž se následně přetavil do příjezdů, přispěly i naše akce a integrované kampaně. Velmi nás těší také fakt, že rostly i výkony domácího cestovního ruchu – počty účastníků i příjmy. To je velmi příznivý trend, už proto, že domácí cestovní ruch tuzemské turisty přivádí utrácet peníze mimo hlavní město do ostatních regionů České republiky. Co se týče incomingu, věřím, že i díky novému vizuálnímu stylu CzechTourismu v něm bude pokračovat růstový trend. Že zaznamenáme ještě větší zájem o cesty do České republiky. Veřejnost ve světě se bude seznamovat s tím, co doposud neviděla. Bude motivována k tomu, aby objevovala Českou republiku jinak, než ji doposud znala.

Čím ještě si vysvětlujete nárůst zájmu o Slezsko, Moravu a Čechy?
Je to asi i tím, že lidé hledají destinace, kde ještě nebyli, které neobjevili. Česká republika disponuje potenciálem, po němž je poptávka. Ve světě roste zájem o historicko-kulturní destinace, a právě to Česká republika – i díky potenciálu svých památek zapsaných na seznamu kulturního dědictví UNESCO – nabízí. V poslední době je Česká republika navíc vnímána a prezentována jako romantická destinace. Její hlavní město označila média na řadě míst naší planety jako jednu z nejromantič­tějších metropolí. Lidé hledají něco zvláštního, něco, co nemohou vidět doma. Růstu svým dílem napomohlo i výrazné zlepšení služeb pražského letiště. Letiště Václava Havla Praha sice není hub, nicméně spousta leteckých společností zde našla dobrý přístav. Letecké mosty jsou hlavním dodavatelem movitých zahraničních turistů. Velmi k tomu přispěl i posun v nabídce mimopražských regionů. Tam se z jednoduché a pravdivé premisy „Přijeďte, je u nás krásně,“ na trhu vyvinuly zajímavé produktové balíčky, jak pro domácí cestovní ruch, tak pro incoming. Lidé najednou zjistili, co konkrétně mohou koupit, co si mají přát atd.
Jsem velmi rád, že jsme v úzké spolupráci s autoritami řízení cestovního ruchu v regionech mohli dát vzniknout manuálu regionálních turistických produktů, který je velkou pomocí pro všechny, kdo se rozhodli založit svůj hlavní byznys na regionální nabídce. Věřím, že i díky tomuto manuálu se bude návštěvnost slezských, moravských a českých regionů dál rozšiřovat a zvyšovat.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001