Vy cestujete, my se staráme
30. 03. 2002
• HolidayPass – nejkomplexnější produkt individuálního
pojištění do celého světa
• HolidayHelp – standardní pojištění na dovolenou do
Evropy
• HolidayMed – pojištění léčebných výloh a úrazu na
krátké cesty do Evropy
• TravelPass – pojištění pro cestování autem do
Evropy
• WinterSports – pojištění zimního lyžování
v Evropě
• SportRisk – připojištění rizikových sportů
• StornoPlus – připojištění pro případ zrušení
zájezdu
• EuroPass – celoroční pojištění do celého světa pro
opakované výjezdy
• LongPass – individuální pojištění do celého světa
pro dlouhodobý pobyt
• Executive – standardní komplexní pojištění
zaměstnanců na celý rok
• ExecutivePlus – komplexní pojištění zaměstnanců
sestavené podle potřeb firmy
• BusinessPass – krátkodobé pojištění pro jednotlivé
služební cesty do zahraničí
• Evropská Cestovní Pojišťovna se od prvopočátku vydala
cestou nejvyšší kvality • lidé z ekonomicky nejslabších
sociálních skupin by neměli šetřit na pojištění • téměř
všechny státy nekompromisně vymáhají dluhy za způsobenou škodu a
poskytnutou pomoc • klient si dnes pojištění chce sjednat
prostřednictvím internetu nebo po telefonu • likvidace zpravidla do
čtrnácti dnů, jednodušší případy telefonicky • firemní
pojištění přizpůsobujeme potřebám klienta • na kvalitu služeb
po celém světě dohlíží síť Euro-Center • kvalita pojištění
tkví v podmínkách pojistného plnění • většina lidí „small
print“ na „dvaadvacáté straně“ nečte, chce jen slyšet, že je
komplexně pojištěna • Evropská Cestovní Pojišťovna chce, aby jí
cena pojištění umožňovala rozvíjet služby ve prospěch klienta
i vlastní konkurenceschopnosti • asistenční služba Evropské
Cestovní Pojišťovny a.s. EuroAlarm Praha poskytuje maximální péči po
celém světě •
Jak ilustruje nedávná historie, vztahující se k válečnému
konfliktu v Chorvatsku, válka neválka, když je u moře levně, je prý
našinec schopen jezdit ze skluzavky do moře i s přilbou na hlavě a
vydávat se na dovolenou nepojištěný. Takže mou první otázkou na ředitele
individuálního pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny a. s. Mgr.
Ondřeje Rušikvase bylo, není-li to přílišná odvaha podnikat v Česku
výhradně v cestovním pojištění?
Jak ilustrují naše výsledky, není. Evropská Cestovní Pojišťovna ve
všech zemích, kde působí, vsadila na to, nabídnout klientům v oblasti
cestovního pojištění daleko více, než bývá obvyklé. Její koncepce
tkví v tom, nedělat pouze jakési základní cestovní pojištění, ale
nabízet v této oblasti spektrum kvalitních pojistných produktů. A pokud
se klient dostane do problému, okamžitě mu pomoci. Samozřejmě lidé, a to
nejen v Česku, mají tendenci uspořit. Zaplatit za pojištění co nejméně.
Mohou za to i pojišťovny. Na českém trhu řada produktů cestovního
pojištění neodpovídá svou cenou proklamovanému obsahu. Evropská Cestovní
Pojišťovna se od svého prvopočátku vydala cestou serióznosti a nejvyšší
kvality. Jistě ji nikdo nebude podezírat z toho, že by na trhu soutěžila
co nejnižšími cenami. To, čím úspěšně konkurujeme, je maximální
zhodnocování vložených peněz, tzn. pokrytí maxima cestovních rizik.
Evropská Cestovní Pojišťovna je zdravou prosperující společností, která
strategicky a trvale investuje do špičkových technologií i lidských
zdrojů. Cena pojištění je totiž vždy otázkou rozsahu pojistného
plnění. Paradoxně právě lidé z ekonomicky slabších sociálních skupin
by neměli na pojištění šetřit. Měli by hledět na to, jaký je jeho
faktický efekt. Pro majetného člověka nemusí být zcela zničující, že
si např. ve Francii zlomí nohu a za ošetření mu naúčtují částku třeba
na úrovni 5000 €. Doživotní problém to může být pro někoho méně
majetného, a to i v případě, že plnění z jeho pojištění nebude
postačovat. Téměř všechny státy dnes již nekompromisně vymáhají dluhy
za způsobenou škodu nebo poskytnutou lékařskou pomoc, a to ať státním či
privátním zařízením.
Hm. Kromě České republiky. To já se na jakoukoliv cestu do
zahraničí raději pojistím. Už jen proto rakouská nebo německá policie, a
to ani pohraniční, nejsou jen tak pro srandu, natož pak důsledně
uplatňované metody řady států, jak v rámci mezinárodního práva
vymáhat pohledávky od zahraničních dlužníků. Ostatně pro mne, coby
druhdy uživatele pojištění Executive české Evropské Cestovní
Pojišťovny, to nikdy nebyl žádný problém. Stačilo zafaxovat. Dodnes do
zahraničí vyrážím pro mne samotného značně nečekaně.
Klient si dnes zpravidla nekupuje cestovní pojištění tak, že jde do
pojišťovny. Chce si jej sjednat prostřednictvím internetu, po telefonu.
Požaduje, aby poskytnutí služby bylo co nejjednodušší a funkční.
Pochopitelně, může nás i navštívit. Budeme rádi. Ale zmínil jste,
doktore, problematiku firemního pojištění. U něj je zcela běžné, že
velké korporace, mezi něž patří světové značky jako Siemens, Coca Cola
atd., které mají s Evropskou Cestovní Pojišťovnou sjednáno pojištění,
nahlašují výjezdy zaměstnanců formou internetového reportu. Směřování
Evropské Cestovní Pojišťovny v oblasti individuální i podnikové
klientely je: jednoduše prodat, jednoduše obsloužit, snadno a srozumitelně
klienta poučit. Většinu případů, pokud nejsou komplikované a klient
předá podklady potřebné k likvidaci, vyřizujeme do čtrnácti dnů.
Jednodušší případy řešíme prostřednictvím telefonu, což je v Česku
téměř rarita.
Co všechno patří do produktového portfolia Evropské Cestovní
Pojišťovny?
U individuálního pojištění bych začal nejkomplexnějším produktem typu
HolidayPass. Je to náš celosvětový produkt. Je určen lidem, kteří
chtějí mít pojistnou ochranu proti maximu rizik, včetně důkladného
pojištění zavazadel a odpovědnosti za škodu. Obsahuje ale i věci, které
nejsou standardní, jako je kompenzace nevyužité dovolené z důvodu nemoci
či úrazu. Pokud si např. na horách zlomí nohu, Evropská Cestovní
Pojišťovna mu vyplatí náhradu za každý den, kdy nemohl lyžovat. Dalším
rizikem je zpoždění zavazadel. Někdy se klientům stává, zvláště
letí-li s více přestupy, že jejich zavazadla s nimi nedorazí. Evropská
Cestovní Pojišťovna jim po šestihodinovém zpoždění zavazadel vyplácí
kompenzaci do výše 20 000 Kč. Lidé si tak mohou pořídit věci, které
bezprostředně potřebují. Dnes, kdy cestování může být i o jiných
rizicích, toto pojištění obsahuje pojistnou ochranu pro případ únosu
letadla. Podíváme-li se na anglický trh, který je v oblasti
pojišťovnictví nejrozvinutější, je standardem, že nejkvalitnější
pojištění mají i tuto část. Nabízíme ale i speciální pojištění,
které kryje pouze léčebné výlohy – HolidayMed, pojištění pro zimní
sporty – WinterSport, pojištění sportovních aktivit, jako je paraglyding,
rafting atd., které reprezentují zvýšené riziko – SportRisk.
U pojištění firem jsme velmi flexibilní. Cestovní pojištění jsme
schopni přizpůsobit potřebám klienta, diferencovaně pojistit různé
kategorie zaměstnanců, nabídnout nejkomplexnější i základní
pojištění, a to jak pro krátkodobé, tak dlouhodobé pobyty
v zahraničí.
Mého tchána kdysi na Tenerife stihla srdeční arytmie. Byl pojištěn
u vás, což mělo za následek nejen perfektní okamžitou pomoc, ale i to,
že prý měl pocit, že by si jej v nemocnici nejraději nechali, no, co
nejdéle…
Zájmem Evropské Cestovní Pojišťovny je, aby byla klientovi poskytnuta
kvalitní péče. Celosvětově máme podchycenu síť nemocnic, u nichž je
garantována vysoká úroveň. Na kvalitu služeb dohlíží globální síť
Euro-Center. Disponuje vysoce funkčním on-line informačním systémem. To,
jak dlouho je třeba, aby klient zůstal v nemocnici např. na pozorování, je
odborná záležitost, a tedy starost stálého konzultanta – lékaře,
který komunikuje s odborným personálem zařízení, v jehož péči je
náš klient. Mimo jiné dbá i na to, aby klient nebyl v zahraničí
zdržován déle, než je zapotřebí. V momentě, kdy by tam měl zůstávat
jenom proto, že jsme pojišťovnou, s níž nejsou ve věci placení žádné
problémy, nastupuje zajištění transportu, při kterém často
asistuje lékař.
Když někdo proto, aby své pojišťovně rychle narouboval dobrou
obchodní pověst, tvrdí, že jejich produkt je vlastně mnohem levnějším
evropským cestovním pojištěním, přinejmenším mate. Generální ředitel
Evropské Cestovní Pojišťovny JUDr. Vladimír Krajíček to kdysi alegoricky
vypodobnil tak, že sice daná pojišťovna nabízí pojištění stejných
rizik, ale plnění např. za ztrátu zavazadla poskytne pouze v případě,
že jej ukradne černoch a na Eiffelovce.
Kvalita pojištění, tak jak pan generální zmínil, tkví v podmínkách
plnění. Pokud je na první straně pojistných podmínek uvedeno, že mám
zavazadla krytá do sto tisíc korun, a na dvacáté druhé tříbodovým
písmem (s nadsázkou řečeno) jenom, když mi spadnou z Eiffelovky, to
pochopitelně není kvalitní pojištění. Neříkám to náhodou, protože
většina lidí „small print“ na „dvaadvacáté straně“ nečte. Klient
chce slyšet, že je komplexně pojištěn. Ano, je možné komunikovat tak, že
jsem zdvořilý a neodpovím na otázku. Tak, že matu a vytvořím dojem, že
všechno funguje. To je otázka marketingu. Málokdy je totiž klient natolik
důsledný, aby se přesvědčil, jaké jsou výluky a omezení plnění. Pro
Evropskou Cestovní Pojišťovnu je strategickou záležitostí minimálně
omezovat plnění ve prospěch klienta a maximálně otevřeně jej
o omezeních informovat. Naše pojistné podmínky jsou psány srozumitelným
jazykem. Ne jazykem pojišťováka. Skutečné pojištění není o tom, že
klient zaplatí málo za iluzi, že je důkladně pojištěný, a teprve když
se mu něco stane, na „dvaadvacáté straně“ (kdy ji vůbec poprvé
otevře) zjistí, že je všechno jinak. V tu chvíli je pro něj podružné,
kolik ušetřil a přitom „byl na všechno pojištěný“. Je tvrdě
konfrontován se skutečností. U kvalitního pojištění to nikdy nemůže
být o tom, že klient zaplatí ty nejmenší peníze. Každý rozumný
člověk pochopí, že má-li mít pojištění obsah, musí mít
odpovídající cenu. Evropská Cestovní pojišťovna chce, aby její ceny byly
fair. Aby jí umožňovaly rozvíjet služby ve prospěch klienta a vlastní
konkurenceschopnosti. To je věcí investic do technologií, do
proškolování zaměstnanců, což je věc, která u nás kontinuálně
probíhá. Dnes si klient může pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny
sjednat přes nejmodernější „call centrum“. A také velmi jednoduše na
internetu v nové aplikaci on-line. To vše včetně vývoje stojí obrovské
finanční prostředky, které společnost musí vytvořit. Evropská Cestovní
Pojišťovna je vytváří pouze z cestovního pojištění. To může být
někdy nevýhodou, ale většinou jde o výhodu. Nutí nás to jít maximálně
po podstatě věci. Znát tento byznys a díky tomu disponovat
i pravděpodobně nejlepším know-how, a to i proto, že naše skupina
v oblasti cestovního pojištění patří k největším na světě.
Co asistenční služba?
Ta je tradiční součástí našeho servisu. Asistenční služba, která
působí v rámci Evropské Cestovní Pojišťovny a.s. se nazývá EuroAlarm
Praha. Jejím posláním je v rámci všech našich produktů poskytovat
maximální péči po celém světě. Vyznačuje se tím, že je skutečně
z České republiky a v českém jazyce.
Neodpustím si poťouchlost. I přesto, že naši čelní mají velmi
blízko např. ke Kajmanským ostrovům a dalším velmi vzdáleným a
exotickým destinacím, jak se o mě nějaký pražský EuroAlarm postará
kdesi na opačném konci světa?
Naše asistenční služba je součástí celosvětového řetězce
asistenčních služeb Euro-Center. Nepomáhají jen Pražáci, ale všichni,
kdo jsou součástí této sítě. Není to tak složité. Evropská Cestovní
Pojišťovna pojišťuje a prostřednictvím EuroAlarmu Praha zajišťuje
asistenci také klientům cestovní kanceláře, která v Česku nabízí jedny
z nejexotičtějších dobrodružných zájezdů, spojených s vysokohorskou
turistikou, pochody džunglí apod. Dnes už i v těch nejzapadlejších
místech funguje satelitní nebo GSM telefon. Každé z Euro-Center monitoruje
jednu oblast světa. Jsme schopni zajistit lékařskou pomoc a přepravu
prakticky odkudkoliv. Měli jsme např. velmi komplikovaný případ na
Aljašce, kde klienta stihl těžký srdeční záchvat. Do nejbližší
nemocnice bylo cca 2000 km. Zainteresovali jsme své lokální partnery,
protože ti ví, kam klienta dopravit a jaké dopravní prostředky k tomu
využít. Když kooperující společnost (dopravce, zdravotní zařízení
apod.) u klienta uvidí kartičku s naším logem, okamžitě pochopí, že
tam nepřijel pouze Čech (také proto, že stejnou kartičku mají Němci,
Italové, Francouzi, Angličané, Dánové aj.), ale klient, o kterého je
třeba se špičkově postarat. Už jen v zájmu udržení si Evropské
Cestovní Pojišťovny coby vysoce renomovaného a spolehlivého obchodního
partnera. Zkrátka, vy cestujete a my se staráme.