Menu

Vy cestujete, my se staráme

30. 03. 2002


• HolidayPass – nejkomplexnější produkt individuálního pojištění do celého světa

• HolidayHelp – standardní pojištění na dovolenou do Evropy

• HolidayMed – pojištění léčebných výloh a úrazu na krátké cesty do Evropy

• TravelPass – pojištění pro cestování autem do Evropy

• WinterSports – pojištění zimního lyžování v Evropě

• SportRisk – připojištění rizikových sportů

• StornoPlus – připojištění pro případ zrušení zájezdu

• EuroPass – celoroční pojištění do celého světa pro opakované výjezdy

• LongPass – individuální pojištění do celého světa pro dlouhodobý pobyt



• Executive – standardní komplexní pojištění zaměstnanců na celý rok

• ExecutivePlus – komplexní pojištění zaměstnanců sestavené podle potřeb firmy

• BusinessPass – krátkodobé pojištění pro jednotlivé služební cesty do zahraničí

• Evropská Cestovní Pojišťovna se od prvopočátku vydala cestou nejvyšší kvality • lidé z ekonomicky nejslabších sociálních skupin by neměli šetřit na pojištění • téměř všechny státy nekompromisně vymáhají dluhy za způsobenou škodu a poskytnutou pomoc • klient si dnes pojištění chce sjednat prostřednictvím internetu nebo po telefonu • likvidace zpravidla do čtrnácti dnů, jednodušší případy telefonicky • firemní pojištění přizpůsobujeme potřebám klienta • na kvalitu služeb po celém světě dohlíží síť Euro-Center • kvalita pojištění tkví v podmínkách pojistného plnění • většina lidí „small print“ na „dvaadvacáté straně“ nečte, chce jen slyšet, že je komplexně pojištěna • Evropská Cestovní Pojišťovna chce, aby jí cena pojištění umožňovala rozvíjet služby ve prospěch klienta i vlastní konkurenceschop­nosti • asistenční služba Evropské Cestovní Pojišťovny a.s. EuroAlarm Praha poskytuje maximální péči po celém světě • 

Jak ilustruje nedávná historie, vztahující se k válečnému konfliktu v Chorvatsku, válka neválka, když je u moře levně, je prý našinec schopen jezdit ze skluzavky do moře i s přilbou na hlavě a vydávat se na dovolenou nepojištěný. Takže mou první otázkou na ředitele individuálního pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny a. s. Mgr. Ondřeje Rušikvase bylo, není-li to přílišná odvaha podnikat v Česku výhradně v cestovním pojištění?
Jak ilustrují naše výsledky, není. Evropská Cestovní Pojišťovna ve všech zemích, kde působí, vsadila na to, nabídnout klientům v oblasti cestovního pojištění daleko více, než bývá obvyklé. Její koncepce tkví v tom, nedělat pouze jakési základní cestovní pojištění, ale nabízet v této oblasti spektrum kvalitních pojistných produktů. A pokud se klient dostane do problému, okamžitě mu pomoci. Samozřejmě lidé, a to nejen v Česku, mají tendenci uspořit. Zaplatit za pojištění co nejméně. Mohou za to i pojišťovny. Na českém trhu řada produktů cestovního pojištění neodpovídá svou cenou proklamovanému obsahu. Evropská Cestovní Pojišťovna se od svého prvopočátku vydala cestou serióznosti a nejvyšší kvality. Jistě ji nikdo nebude podezírat z toho, že by na trhu soutěžila co nejnižšími cenami. To, čím úspěšně konkurujeme, je maximální zhodnocování vložených peněz, tzn. pokrytí maxima cestovních rizik. Evropská Cestovní Pojišťovna je zdravou prosperující společností, která strategicky a trvale investuje do špičkových technologií i lidských zdrojů. Cena pojištění je totiž vždy otázkou rozsahu pojistného plnění. Paradoxně právě lidé z ekonomicky slabších sociálních skupin by neměli na pojištění šetřit. Měli by hledět na to, jaký je jeho faktický efekt. Pro majetného člověka nemusí být zcela zničující, že si např. ve Francii zlomí nohu a za ošetření mu naúčtují částku třeba na úrovni 5000 €. Doživotní problém to může být pro někoho méně majetného, a to i v případě, že plnění z jeho pojištění nebude postačovat. Téměř všechny státy dnes již nekompromisně vymáhají dluhy za způsobenou škodu nebo poskytnutou lékařskou pomoc, a to ať státním či privátním zařízením.

Hm. Kromě České republiky. To já se na jakoukoliv cestu do zahraničí raději pojistím. Už jen proto rakouská nebo německá policie, a to ani pohraniční, nejsou jen tak pro srandu, natož pak důsledně uplatňované metody řady států, jak v rámci mezinárodního práva vymáhat pohledávky od zahraničních dlužníků. Ostatně pro mne, coby druhdy uživatele pojištění Executive české Evropské Cestovní Pojišťovny, to nikdy nebyl žádný problém. Stačilo zafaxovat. Dodnes do zahraničí vyrážím pro mne samotného značně nečekaně.
Klient si dnes zpravidla nekupuje cestovní pojištění tak, že jde do pojišťovny. Chce si jej sjednat prostřednictvím internetu, po telefonu. Požaduje, aby poskytnutí služby bylo co nejjednodušší a funkční. Pochopitelně, může nás i navštívit. Budeme rádi. Ale zmínil jste, doktore, problematiku firemního pojištění. U něj je zcela běžné, že velké korporace, mezi něž patří světové značky jako Siemens, Coca Cola atd., které mají s Evropskou Cestovní Pojišťovnou sjednáno pojištění, nahlašují výjezdy zaměstnanců formou internetového reportu. Směřování Evropské Cestovní Pojišťovny v oblasti individuální i podnikové klientely je: jednoduše prodat, jednoduše obsloužit, snadno a srozumitelně klienta poučit. Většinu případů, pokud nejsou komplikované a klient předá podklady potřebné k likvidaci, vyřizujeme do čtrnácti dnů. Jednodušší případy řešíme prostřednictvím telefonu, což je v Česku téměř rarita.

Co všechno patří do produktového portfolia Evropské Cestovní Pojišťovny?
U individuálního pojištění bych začal nejkomplexnějším produktem typu HolidayPass. Je to náš celosvětový produkt. Je určen lidem, kteří chtějí mít pojistnou ochranu proti maximu rizik, včetně důkladného pojištění zavazadel a odpovědnosti za škodu. Obsahuje ale i věci, které nejsou standardní, jako je kompenzace nevyužité dovolené z důvodu nemoci či úrazu. Pokud si např. na horách zlomí nohu, Evropská Cestovní Pojišťovna mu vyplatí náhradu za každý den, kdy nemohl lyžovat. Dalším rizikem je zpoždění zavazadel. Někdy se klientům stává, zvláště letí-li s více přestupy, že jejich zavazadla s nimi nedorazí. Evropská Cestovní Pojišťovna jim po šestihodinovém zpoždění zavazadel vyplácí kompenzaci do výše 20 000 Kč. Lidé si tak mohou pořídit věci, které bezprostředně potřebují. Dnes, kdy cestování může být i o jiných rizicích, toto pojištění obsahuje pojistnou ochranu pro případ únosu letadla. Podíváme-li se na anglický trh, který je v oblasti pojišťovnictví nejrozvinutější, je standardem, že nejkvalitnější pojištění mají i tuto část. Nabízíme ale i speciální pojištění, které kryje pouze léčebné výlohy – HolidayMed, pojištění pro zimní sporty – WinterSport, pojištění sportovních aktivit, jako je paraglyding, rafting atd., které reprezentují zvýšené riziko – SportRisk. U pojištění firem jsme velmi flexibilní. Cestovní pojištění jsme schopni přizpůsobit potřebám klienta, diferencovaně pojistit různé kategorie zaměstnanců, nabídnout nejkomplexnější i základní pojištění, a to jak pro krátkodobé, tak dlouhodobé pobyty v zahraničí.

Mého tchána kdysi na Tenerife stihla srdeční arytmie. Byl pojištěn u vás, což mělo za následek nejen perfektní okamžitou pomoc, ale i to, že prý měl pocit, že by si jej v nemocnici nejraději nechali, no, co nejdéle…
Zájmem Evropské Cestovní Pojišťovny je, aby byla klientovi poskytnuta kvalitní péče. Celosvětově máme podchycenu síť nemocnic, u nichž je garantována vysoká úroveň. Na kvalitu služeb dohlíží globální síť Euro-Center. Disponuje vysoce funkčním on-line informačním systémem. To, jak dlouho je třeba, aby klient zůstal v nemocnici např. na pozorování, je odborná záležitost, a tedy starost stálého konzultanta – lékaře, který komunikuje s odborným personálem zařízení, v jehož péči je náš klient. Mimo jiné dbá i na to, aby klient nebyl v zahraničí zdržován déle, než je zapotřebí. V momentě, kdy by tam měl zůstávat jenom proto, že jsme pojišťovnou, s níž nejsou ve věci placení žádné problémy, nastupuje zajištění transportu, při kterém často asistuje lékař.

Když někdo proto, aby své pojišťovně rychle narouboval dobrou obchodní pověst, tvrdí, že jejich produkt je vlastně mnohem levnějším evropským cestovním pojištěním, přinejmenším mate. Generální ředitel Evropské Cestovní Pojišťovny JUDr. Vladimír Krajíček to kdysi alegoricky vypodobnil tak, že sice daná pojišťovna nabízí pojištění stejných rizik, ale plnění např. za ztrátu zavazadla poskytne pouze v případě, že jej ukradne černoch a na Eiffelovce.
Kvalita pojištění, tak jak pan generální zmínil, tkví v podmínkách plnění. Pokud je na první straně pojistných podmínek uvedeno, že mám zavazadla krytá do sto tisíc korun, a na dvacáté druhé tříbodovým písmem (s nadsázkou řečeno) jenom, když mi spadnou z Eiffelovky, to pochopitelně není kvalitní pojištění. Neříkám to náhodou, protože většina lidí „small print“ na „dvaadvacáté straně“ nečte. Klient chce slyšet, že je komplexně pojištěn. Ano, je možné komunikovat tak, že jsem zdvořilý a neodpovím na otázku. Tak, že matu a vytvořím dojem, že všechno funguje. To je otázka marketingu. Málokdy je totiž klient natolik důsledný, aby se přesvědčil, jaké jsou výluky a omezení plnění. Pro Evropskou Cestovní Pojišťovnu je strategickou záležitostí minimálně omezovat plnění ve prospěch klienta a maximálně otevřeně jej o omezeních informovat. Naše pojistné podmínky jsou psány srozumitelným jazykem. Ne jazykem pojišťováka. Skutečné pojištění není o tom, že klient zaplatí málo za iluzi, že je důkladně pojištěný, a teprve když se mu něco stane, na „dvaadvacáté straně“ (kdy ji vůbec poprvé otevře) zjistí, že je všechno jinak. V tu chvíli je pro něj podružné, kolik ušetřil a přitom „byl na všechno pojištěný“. Je tvrdě konfrontován se skutečností. U kvalitního pojištění to nikdy nemůže být o tom, že klient zaplatí ty nejmenší peníze. Každý rozumný člověk pochopí, že má-li mít pojištění obsah, musí mít odpovídající cenu. Evropská Cestovní pojišťovna chce, aby její ceny byly fair. Aby jí umožňovaly rozvíjet služby ve prospěch klienta a vlastní konkurenceschop­nosti. To je věcí investic do technologií, do proškolování zaměstnanců, což je věc, která u nás kontinuálně probíhá. Dnes si klient může pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny sjednat přes nejmodernější „call centrum“. A také velmi jednoduše na internetu v nové aplikaci on-line. To vše včetně vývoje stojí obrovské finanční prostředky, které společnost musí vytvořit. Evropská Cestovní Pojišťovna je vytváří pouze z cestovního pojištění. To může být někdy nevýhodou, ale většinou jde o výhodu. Nutí nás to jít maximálně po podstatě věci. Znát tento byznys a díky tomu disponovat i pravděpodobně nejlepším know-how, a to i proto, že naše skupina v oblasti cestovního pojištění patří k největším na světě.

Co asistenční služba?
Ta je tradiční součástí našeho servisu. Asistenční služba, která působí v rámci Evropské Cestovní Pojišťovny a.s. se nazývá EuroAlarm Praha. Jejím posláním je v rámci všech našich produktů poskytovat maximální péči po celém světě. Vyznačuje se tím, že je skutečně z České republiky a v českém jazyce.

Neodpustím si poťouchlost. I přesto, že naši čelní mají velmi blízko např. ke Kajmanským ostrovům a dalším velmi vzdáleným a exotickým destinacím, jak se o mě nějaký pražský EuroAlarm postará kdesi na opačném konci světa?
Naše asistenční služba je součástí celosvětového řetězce asistenčních služeb Euro-Center. Nepomáhají jen Pražáci, ale všichni, kdo jsou součástí této sítě. Není to tak složité. Evropská Cestovní Pojišťovna pojišťuje a prostřednictvím EuroAlarmu Praha zajišťuje asistenci také klientům cestovní kanceláře, která v Česku nabízí jedny z nejexotičtějších dobrodružných zájezdů, spojených s vysokohorskou turistikou, pochody džunglí apod. Dnes už i v těch nejzapadlejších místech funguje satelitní nebo GSM telefon. Každé z Euro-Center monitoruje jednu oblast světa. Jsme schopni zajistit lékařskou pomoc a přepravu prakticky odkudkoliv. Měli jsme např. velmi komplikovaný případ na Aljašce, kde klienta stihl těžký srdeční záchvat. Do nejbližší nemocnice bylo cca 2000 km. Zainteresovali jsme své lokální partnery, protože ti ví, kam klienta dopravit a jaké dopravní prostředky k tomu využít. Když kooperující společnost (dopravce, zdravotní zařízení apod.) u klienta uvidí kartičku s naším logem, okamžitě pochopí, že tam nepřijel pouze Čech (také proto, že stejnou kartičku mají Němci, Italové, Francouzi, Angličané, Dánové aj.), ale klient, o kterého je třeba se špičkově postarat. Už jen v zájmu udržení si Evropské Cestovní Pojišťovny coby vysoce renomovaného a spolehlivého obchodního partnera. Zkrátka, vy cestujete a my se staráme.


www.evropska.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001