Menu

Všudybylí pozdrav z Dubaie

15. 05. 2001

O posilování dobrého jména destinace Česko
Emiráty jsou pro české turisty exotickou a velmi zajímavou destinací. Služby jsou tu na nejvyšší úrovni a ceny (včetně špičkového značkového zboží) skvělé. Nejen my se snažíme, aby k nám přijíždělo více klientů z bohatého středního Východu. I Dubajci velmi aktivně usilují o to, aby k nim jezdilo stále více turistů, a to i od nás ze střední Evropy. Uvědomují si, že se tu už vytvořila dostatečně silná vrstva lidí, kteří si to mohou dovolit. Česká republika zase arabskou klientelu láká světovou proslulostí Prahy a lázní. Mnozí se až na polovinu roku jezdí léčit či rekreovat do zahraničí – a české lázeňství má v bohatém arabském světě velmi dobré jméno. Lázně Darkov, Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Teplice… Ostatně, byli jsme při tom, když na letošním Arabian Travel Market probíhala řada jednání právě s představiteli lázní České republiky. O posilování dobrého jména destinace Česko svědčí i to, že letecká společnost Emirates Airlines uvažuje o otevření linky do Prahy.

Bohatá klientela je bohatá klientela
Nejvíce medializovaným turistickým cílem v místním tisku však nebyly lázně České republiky, ale „Palmové ostrovy“, jimž Všudybyl věnuje druhé pokračování seriálu „Putování do země tisíce a jedné noci“. Ostatně i z našeho rozhovoru s ředitelem Dubajské centrály cestovního ruchu panem Ibrahim Ahli vyplynulo, že chtějí, aby k nim z České republiky přijíždělo tolik turistů, kolik přijíždí hostů ze Spojených arabských emirátů do Česka. Dle mého soudu je to ušlechtilý cíl už jen proto, že bohatá arabská klientela je poněkud jinak bohatá, než bohatá klientela česká. Nelze tedy než si přát, aby i Česká centrála cestovního ruchu měla stejně ušlechtilý cíl. Dubajci chtějí, aby do doku 2010 Dubai navštívilo 40 milionů zahraničních turistů a vlajkový letecký dopravce Emirates Airlines chce disponovat 6× větší přepravní kapacitou než dnes.

Dubai se mění přímo před očima
Vyjma bohatých zásob ropy se dá téměř o všem tvrdit, že tam vzniklo nedávno. Media City, kde sídlí mediální agentury z celého světa , i Internet City, kde jsou zase zastoupeny rozhodující firmy z oblasti informačních technologií. Před dokončením je Dubai Festival City. K dnešnímu dni disponuje Dubai zhruba 20 tisíci pokoji. V dohledné době, a to i v souvislosti s výstavbou „Palmových ostrovů“, se má ubytovací kapacita zvýšit o dalších 50 tisíc pokojů.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001