Všudybylí pozdrav z Dubaie
15. 05. 2001
O posilování dobrého jména destinace Česko
Emiráty jsou pro české turisty exotickou a velmi zajímavou destinací.
Služby jsou tu na nejvyšší úrovni a ceny (včetně špičkového
značkového zboží) skvělé. Nejen my se snažíme, aby k nám
přijíždělo více klientů z bohatého středního Východu. I Dubajci
velmi aktivně usilují o to, aby k nim jezdilo stále více turistů, a to
i od nás ze střední Evropy. Uvědomují si, že se tu už vytvořila
dostatečně silná vrstva lidí, kteří si to mohou dovolit. Česká republika
zase arabskou klientelu láká světovou proslulostí Prahy a lázní. Mnozí se
až na polovinu roku jezdí léčit či rekreovat do zahraničí – a české
lázeňství má v bohatém arabském světě velmi dobré jméno. Lázně
Darkov, Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Teplice… Ostatně, byli jsme při
tom, když na letošním Arabian Travel Market probíhala řada jednání
právě s představiteli lázní České republiky. O posilování dobrého
jména destinace Česko svědčí i to, že letecká společnost Emirates
Airlines uvažuje o otevření linky do Prahy.
Bohatá klientela je bohatá klientela
Nejvíce medializovaným turistickým cílem v místním tisku však nebyly
lázně České republiky, ale „Palmové ostrovy“, jimž Všudybyl věnuje
druhé pokračování seriálu „Putování do země tisíce a jedné noci“.
Ostatně i z našeho rozhovoru s ředitelem Dubajské centrály cestovního
ruchu panem Ibrahim Ahli vyplynulo, že chtějí, aby k nim z České
republiky přijíždělo tolik turistů, kolik přijíždí hostů ze Spojených
arabských emirátů do Česka. Dle mého soudu je to ušlechtilý cíl už jen
proto, že bohatá arabská klientela je poněkud jinak bohatá, než bohatá
klientela česká. Nelze tedy než si přát, aby i Česká centrála
cestovního ruchu měla stejně ušlechtilý cíl. Dubajci chtějí, aby do doku
2010 Dubai navštívilo 40 milionů zahraničních turistů a vlajkový
letecký dopravce Emirates Airlines chce disponovat 6× větší přepravní
kapacitou než dnes.
Dubai se mění přímo před očima
Vyjma bohatých zásob ropy se dá téměř o všem tvrdit, že tam vzniklo
nedávno. Media City, kde sídlí mediální agentury z celého světa ,
i Internet City, kde jsou zase zastoupeny rozhodující firmy z oblasti
informačních technologií. Před dokončením je Dubai Festival City.
K dnešnímu dni disponuje Dubai zhruba 20 tisíci pokoji. V dohledné době,
a to i v souvislosti s výstavbou „Palmových ostrovů“, se má
ubytovací kapacita zvýšit o dalších 50 tisíc pokojů.