Vysoká škola obchodní je soukromou vysokou školou s více než sedmnáctiletou historií. Poskytuje vzdělání současným i budoucím specialistům ve světě obchodu s širokými možnostmi uplatnění v praxi. Během svého působení si vydobyla pověst kvalitní vzdělávací instituce a zároveň školy s přátelským prostředím, která jde s dobou. Nabízí zajímavé a na českém trhu jedinečné obory zaměřené na stále se rozvíjející odvětví, která skýtají velký potenciál pro uplatnění absolventů. Na půdě VŠO studují v současné době zhruba 3 tisíce studentů.
Bakalářské studijní programy Bc.
- Cestovní ruch (i pro absolventy VOŠ)
- Rozvoj lidských zdrojů v ekonomice dopravy
- Služby letecké dopravy v cestovním ruchu (i pro absolventy VOŠ)
- Letový provoz
Magisterské studijní programy Ing.
- Management cestovního ruchu
- Management leteckých podniků
VŠO zkoumala CSR aktivity v oblasti cestovního ruchu
12. 01. 2018
Pojem
společenské odpovědnosti firem přišel do českého prostředí spolu
s mezinárodními firmami již v devadesátých letech minulého století.
O tom, že se význam konceptu známého také pod pojmem „Corporate social
responsibility“ (CSR) od té doby postupně zvyšuje i u nás, vypovídají
mimo jiné průzkumy Vysoké školy obchodní v Praze zaměřené na CSR
ubytovacích zařízení.**
Společenská odpovědnost firem se zabývá dopady jednání podniku na jeho
okolí a celou společnost. I v oblasti cestovního ruchu se stávají CSR
aktivity velmi důležité a je nutné k nim přihlížet při turistických
aktivitách a praxi na úrovni destinací, podniků i návštěvníků.
„Rozhodující nebo patrný vliv na společensky odpovědné chování
ubytovacích zařízení mají především etické důvody, zvýšení
loajality zákazníků a snaha udržet krok s konkurenty,“ popisuje
výsledky výzkumů Iveta Hamarneh, prorektorka pro studium na VŠO. Průzkumy
se konaly letos v říjnu a listopadu.
Nedostatečná podpora od státu a příliš
byrokracie
Podle výsledků interní grantové soutěže VŠO FRV1/2017 na téma
„Vybrané koncepty hodnocení kvality v ubytovacích a stravovacích
službách v České republice“ patří mezi nejčastější CSR aktivity
ubytovacích zařízení ekologická politika podniku a sponzoring.
„V neposlední řadě bylo zjištěno, že téměř polovina zkoumaných
firem považuje za největší bariéry nedostatečnou podporu ze strany státu
a přílišnou byrokracii při prosazování aktivit společensky odpovědného
chování,“ doplňuje Iveta Hamarneh z Vysoké školy obchodní, která
je lídrem v nabídce atraktivních studijních programů z oblasti
cestovního ruchu a letectví. Studenti VŠO získávají cenné zkušenosti
z praxe již v době studia díky spolupráci se společnostmi, jako jsou
například Český Aeroholding, Lufthansa nebo agentura CzechTourism.
V CSR dochází k rozvoji
Přestože je český byznys odpovědnější ve všech základních pilířích
(ekonomický, sociální, environmentální), podstatný vliv na povědomí
o CSR má stále přítomnost zahraničního prvku ve firmě. Znalost konceptu
CSR je většinou přímo ovlivněna velikostí firmy. Zejména zástupci
malých a středních podniků v ČR, i když realizují množství CSR
aktivit, nemají vždy dostatečné znalosti o problematice společenské
odpovědnosti. Z výsledků výzkumů lze usoudit, že v České republice
dochází v oblasti CSR k postupnému rozvoji. Většina oslovených podniků
i zástupců veřejnosti souhlasí s tím, že podniky by měly vedle
vytváření zisku také podporovat nebo vyvíjet společensky odpovědné
aktivity.