Volba Thermalu trefou do černého
27. 10. 2009
Cestopisné filmy a lázeňství se prolínaly i 4. ročníkem
Karlovarského týdne. Zahrnoval mezinárodní festival turistických filmů
Tourfilm, Tour Region Film, Lázeňský festival, Lázeňskou konferenci
Sdružení lázeňských míst ČR a Konferenci o lázeňství a cestovním
ruchu. Grand Prix letošního rekordního ročníku Tourfilmu získal indický
snímek „Incredible India“. Zúčastnilo se ho 136 zemí s 614 filmy a
352 multimédii. Karlovarský týden zajišťovala Česká centrála
cestovního ruchu – CzechTourism, a tak jsem v jeho průběhu, 8. října
2009, o interview požádal Pavla Kosaře, pověřeného jejím
řízením.
Smyslem Karlovarského týdne je zviditelnit české lázeňství a lázně, a
to i prostřednictvím českých a zahraničních médií, touroperátorů a
vzdělávacích institucí, které se jej účastní. Jeho součásti je
Lázeňský festival, zaměřený na lázeňskou architekturu včetně
problematiky zápisu některých lázeňských sídel České republiky do
seznamu UNESCO. Akreditovalo se na něj přes čtyřicet zahraničních
cestovních kanceláří a na dvacet médií ze zahraničí. V jeho rámci byla
udělena hned tři ocenění, a tak využívám Všudybylu, abych znovu
poblahopřál akciové společnosti Františkovy Lázně a.s., která byla
vyhlášena „Lázeňskou společností České republiky roku 2009“; městu
Luhačovice, které bylo vyhlášeno „Lázeňským místem České republiky
roku 2009“ a předsedovi dozorčí rady akciové společnosti Imperial Karlovy
Vary a. s. Ing. Bohumilu Procházkovi, který byl oceněn za marketingovou
podporu Karlovarského týdne.
Pane řediteli, před chvíli jste se vrátil z jednání Komise
pro cestovní ruch Asociace krajů ČR.
Ta se tu v rámci Karlovarského týdne schází již tradičně. Jejího
dopoledního jednání se zúčastnil ministr pro místní rozvoj Ing. Rostislav
Vondruška. Mj. se na ní probírala činnost zahraničních zastoupení a
zahraniční spolupráce, účast Česka na Expu 2010 a koncepce Czech
Convention Bureau, které vzniklo 1. září 2009.
Rozhovor děláme o jedné z přestávek 12. konference
Sdružení lázeňských míst České republiky, kterou hostí Lázeňský
hotel Thermal.
Můj příspěvek na ní se týkal směřování lázeňství. V jeho rámci
jsem použil i několik statistických údajů, ilustrujících, že incoming
stagnuje, avšak domácí cestovní ruch že je na vzestupu. Zároveň jsem
její účastníky seznámil s rámcovým plánem CzechTourismu na
rok 2010.
Hlavní hvězdou Tourfilmu byl televizní moderátor a cestovatel
Ian Wright, známý z televizí Discovery nebo Travel Channel. Nechyběla tu
plejáda českých cestovatelů v čele s Miloslavem Stinglem.
Samozřejmě, že každý filmový festival dělá nejen pořadatel, což
společnost Avant Promotion v čele s Dr. Josefem Schützem již řadu let
zvládá skvěle; porota v čele s Ing. Jiřím Mikešem a jí nominované
filmy, ale i známé osobnosti. To, že se Avant Promotion nechal inspirovat
Bartoškovým velkým Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary a
výraznou část projekcí a doprovodných akcí Tourfilmu přenesl do
festivalových a kongresových prostor hotelu Thermal, se mi jeví jako
vynikající trefa. Tourfilm jsme tím daleko více otevřeli široké
veřejnosti. V Thermalu to zkrátka žije. Ráno sem přijdou školy, odpoledne
senioři, a protože projekce a doprovodné akce jsou veřejnosti přístupné
až do devíti hodin večer, tak po páté, šesté hodině do Thermalu
přicházejí i ti, kteří museli být přes den v práci. Volba Thermalu je
trefou do černého. Velmi dobrým počinem, protože díky němu jsme Tourfilm
dostali blíž lidem. Dalším pozitivním aspektem je, že náklady na
letošní Karlovarský týden nejsou až tak závratně vysoké, a přesto díky
invenci jeho organizátorů, zejména Dr. Josefa Schütze a pana Jaroslava
Doliny je plný skvělých nových nápadů. Např. prezentace v karlovarském
Obchodním centru, kde byly losovány motivační lázeňské pobyty;
vědomostní aj. výherní soutěže pro veřejnost v rámci Dne s Českou
televizí. Novinkou je i vyhlídkový vláček – Tour Train deponovaný na
karlovarském hlavním nádraží. V rámci úvodní tiskové konferenci jsme
tam spolu s karlovarským primátorem panem Wernerem Hauptmanem prezentovali
akce Karlovarského týdne. Do této chvíle tam probíhají projekce filmů.
Tour Train spolu s rozhlasovou a bilboardovou kampaní se stal účinným
nástrojem propagace Tourfilmu a akcí probíhajících v centru Karlových
Varů. Za to, že se Karlovarský týden povedl ale patří velké poděkování
i Ministerstvu pro místní rozvoj ČR, a zejména pak panu ministru
Vondruškovi, který mu poskytl záštitu.