Vlak se rozjíždí
07. 10. 2002
1. 650 směnáren Travelex a Thomas Cook v 31 zemích
je umístěno zejména na nejvýznamnějších mezinárodních letištích,
jimiž ročně projde 1,3 miliardy cestujících (tj. 40 % pasažérů všech
leteckých společností).
2. Travelex Global Payments
je dceřinou společností provozující mezinárodní platební styk po celém
světě.
3. Cestovní šeky Thomas Cook/MaterCard a VISA IPS
a předplacené karty (elektronické peněženky) VISA Travel Money.
4. Travelex Currency Services
je společným podnikem Travelexu (80 %) a Royal Bank of Scotland (20 %),
který poskytuje peněžní služby bankám a finančním institucím
(Outsourcing Financial Services).
5. e-Commerce
je systém elektronického prodeje devizových prostředků cestovatelům
k provádění zahraničních plateb a prodeje cestovního pojištění.
6. Travelex Global Services
je 24 hodinový servis pro cestovatele – služby a péče jsou poskytovány
ve spolupráci se 130 000 smluvními partnery po celém světě, např.
lékaři, právníky, překladateli, zprostředkovateli pomoci při ztrátě
peněz či dokumentů atd.
7. Cestovní pojištění
(zatím pouze v USA) prodává se ve vlastních směnárnách, přes internet a
prostřednictvím 7500 poboček různých cestovních agentur.
8. Travelex Foreign Coin Services
je největším distributorem mincí na světě. Provozuje také zařízení na
výměnu mincí v různých měnách.
9. Bankomaty
Travelex provozuje v řadě zemí rozsáhlou síť běžných bankomatů na
výběr hotovosti.
10. Travelex Worldwide Money
systém rychlého posílání peněz (hotovosti) po celém světě (vlastní
systém transferů a systém MoneyGram)
Britská společnost Travelex Global and Financial Services dokončila více než rok trvající integraci finanční divize Thomas Cook do svých struktur. 650 poboček v 31 zemích bylo označeno novým logem Travelex, 6000 zaměstnanců vyměnilo své vizitky, hlavičkové papíry a všechny dceřiné společnosti skupiny zaregistrovaly nové jméno – v případě České republiky – Travelex Czech Republic a.s.
Úspěšně přes dva kritické momenty
Skupina Travelex překonala úspěšně dva kritické momenty, jeden
plánovaný – zavedení hotovostního eura, které dramaticky snížilo
obraty směnáren v Eurozóně, a světovou hospodářskou recesi, včetně
šokujícího 11. září 2001. Prověrka ekonomické síly společnosti,
organizačních a manažerských schopností na všech úrovních dopadla na
výbornou a dodala potřebné sebevědomí do dalšího rozvoje. V rámečku je
uveden základní přehled služeb a činností skupiny Travelex s tím, že
společnost zahájila intenzívní průzkum stávajících i nových trhů ve
snaze rozšířit své působení.
Sponzorem týmu F-1 Toyota
Ke zviditelnění značky Travelex slouží nejen spojení s prestižním
jménem Thomas Cook, které po dobu pěti let zůstává pro podpůrné
označení provozoven a trvale zůstane na cestovních šecích, ale například
dlouhodobá sponzorská smlouva s novým týmem F-1 Toyota, na jehož
závodních vozech je značka Travelex ve společnosti velikánů Panasonic, AOL
a Wella.
Partnerem 5000 finančních institucí světa
Počátkem září hovořil člen představenstva Travelex Group pan David
Painter na mezinárodní bankovní konferenci v pražském hotelu Marriott
o vztazích mezi nebankovními finančními institucemi typu Travelex a
retailovými bankami. Závěr byl jednoznačný: Jsou oblasti, ve kterých si
obě skupiny částečně konkurují, ale především je zde obrovský prostor
pro spolupráci a partnerství. Travelex udržuje smluvní vztahy
s 5000 bankami a finančními institucemi celého světa. Nabízí bankovním
sítím do prodeje své cestovní šeky, systém rychlého posíláni hotových
peněz MoneyGram, předplacené karty Cash Passport a přebírá od bank
některé dříve tradiční činnosti v rámci projektu Outsourcing Financial
Services.
Travelex Global Payments na český trh
Ing.Jiří Krejča, předseda představenstva Travelex Czech Republic a.s.,
komentuje obdobným způsobem i uvedení nového projektu Travelex Global
Payments na český trh:
„Jedná se o mezinárodní platební systém. Jinými slovy, když
např.dovozce potřebuje uhradit do zahraničí fakturu svého dodavatele,
můžeme tuto službu zajistit v rámci speciální licence České národní
banky stejně, jako to pro tohoto dovozce dělala jeho banka. Naším krédem je
stejně dobrý nebo lepší servis a výhodnější kurz a poplatky. Travelex
nechce být bankou a ani si nemyslím, že bychom na tomto poli typicky
bankovních služeb bankám konkurovali. Naší cílovou skupinou jsou totiž
malé a střední společnosti a podnikatelé z celé České republiky. Při
vší úctě k bankám tento segment trhu není nikde na světě preferovanou
cílovou skupinou bank.Věřím, že při realizaci projektu Global Payments
využijeme zkušeností pracovníků a managementu, kteří se podíleli před
deseti lety na rozjezdu korporátních služeb Thomas Cook a.s. (business
travel). Výrazná orientace na zákazníka, naslouchání jeho potřebám a
optimální kombinace spolehlivosti, kvality a dobré ceny – to je směr,
kterým se budeme ubírat.“
Travelex zkoumá možnosti zavedení dalších služeb do České republiky a
v tomto smyslu jedná s největšími bankami jako potencionálními
partnery.
Praha je také logickým nástupištěm pro rozvoj obchodních aktivit skupiny
Travelex do dalších zemí střední a východní Evropy, z nichž na
žebříčku priorit, vzhledem k místní legislativě a možnostem trhu,
stojí nejvýše Slovensko a Maďarsko.
Travelex Czech Republic a.s.
Národní 28
110 00 Praha 1
tel.: 221 105 371