Menu

Vlak se rozjíždí

07. 10. 2002

Přehled služeb skupiny Travelex

1. 650 směnáren Travelex a Thomas Cook v 31 zemích


je umístěno zejména na nejvýznamnějších mezinárodních letištích, jimiž ročně projde 1,3 miliardy cestujících (tj. 40 % pasažérů všech leteckých společností).


2. Travelex Global Payments


je dceřinou společností provozující mezinárodní platební styk po celém světě.


3. Cestovní šeky Thomas Cook/MaterCard a VISA IPS


a předplacené karty (elektronické peněženky) VISA Travel Money.


4. Travelex Currency Services


je společným podnikem Travelexu (80 %) a Royal Bank of Scotland (20 %), který poskytuje peněžní služby bankám a finančním institucím (Outsourcing Financial Services).


5. e-Commerce


je systém elektronického prodeje devizových prostředků cestovatelům k provádění zahraničních plateb a prodeje cestovního pojištění.


6. Travelex Global Services


je 24 hodinový servis pro cestovatele – služby a péče jsou poskytovány ve spolupráci se 130 000 smluvními partnery po celém světě, např. lékaři, právníky, překladateli, zprostředkovateli pomoci při ztrátě peněz či dokumentů atd.


7. Cestovní pojištění


(zatím pouze v USA) prodává se ve vlastních směnárnách, přes internet a prostřednictvím 7500 poboček různých cestovních agentur.


8. Travelex Foreign Coin Services


je největším distributorem mincí na světě. Provozuje také zařízení na výměnu mincí v různých měnách.


9. Bankomaty


Travelex provozuje v řadě zemí rozsáhlou síť běžných bankomatů na výběr hotovosti.


10. Travelex Worldwide Money


systém rychlého posílání peněz (hotovosti) po celém světě (vlastní systém transferů a systém MoneyGram)

Britská společnost Travelex Global and Financial Services dokončila více než rok trvající integraci finanční divize Thomas Cook do svých struktur. 650 poboček v 31 zemích bylo označeno novým logem Travelex, 6000 zaměstnanců vyměnilo své vizitky, hlavičkové papíry a všechny dceřiné společnosti skupiny zaregistrovaly nové jméno – v případě České republiky – Travelex Czech Republic a.s.

Úspěšně přes dva kritické momenty
Skupina Travelex překonala úspěšně dva kritické momenty, jeden plánovaný – zavedení hotovostního eura, které dramaticky snížilo obraty směnáren v Eurozóně, a světovou hospodářskou recesi, včetně šokujícího 11. září 2001. Prověrka ekonomické síly společnosti, organizačních a manažerských schopností na všech úrovních dopadla na výbornou a dodala potřebné sebevědomí do dalšího rozvoje. V rámečku je uveden základní přehled služeb a činností skupiny Travelex s tím, že společnost zahájila intenzívní průzkum stávajících i nových trhů ve snaze rozšířit své působení.

Sponzorem týmu F-1 Toyota
Ke zviditelnění značky Travelex slouží nejen spojení s prestižním jménem Thomas Cook, které po dobu pěti let zůstává pro podpůrné označení provozoven a trvale zůstane na cestovních šecích, ale například dlouhodobá sponzorská smlouva s novým týmem F-1 Toyota, na jehož závodních vozech je značka Travelex ve společnosti velikánů Panasonic, AOL a Wella.

Partnerem 5000 finančních institucí světa
Počátkem září hovořil člen představenstva Travelex Group pan David Painter na mezinárodní bankovní konferenci v pražském hotelu Marriott o vztazích mezi nebankovními finančními institucemi typu Travelex a retailovými bankami. Závěr byl jednoznačný: Jsou oblasti, ve kterých si obě skupiny částečně konkurují, ale především je zde obrovský prostor pro spolupráci a partnerství. Travelex udržuje smluvní vztahy s 5000 bankami a finančními institucemi celého světa. Nabízí bankovním sítím do prodeje své cestovní šeky, systém rychlého posíláni hotových peněz MoneyGram, předplacené karty Cash Passport a přebírá od bank některé dříve tradiční činnosti v rámci projektu Outsourcing Financial Services.

Travelex Global Payments na český trh
Ing.Jiří Krejča, předseda představenstva Travelex Czech Republic a.s., komentuje obdobným způsobem i uvedení nového projektu Travelex Global Payments na český trh:
„Jedná se o mezinárodní platební systém. Jinými slovy, když např.dovozce potřebuje uhradit do zahraničí fakturu svého dodavatele, můžeme tuto službu zajistit v rámci speciální licence České národní banky stejně, jako to pro tohoto dovozce dělala jeho banka. Naším krédem je stejně dobrý nebo lepší servis a výhodnější kurz a poplatky. Travelex nechce být bankou a ani si nemyslím, že bychom na tomto poli typicky bankovních služeb bankám konkurovali. Naší cílovou skupinou jsou totiž malé a střední společnosti a podnikatelé z celé České republiky. Při vší úctě k bankám tento segment trhu není nikde na světě preferovanou cílovou skupinou bank.Věřím, že při realizaci projektu Global Payments využijeme zkušeností pracovníků a managementu, kteří se podíleli před deseti lety na rozjezdu korporátních služeb Thomas Cook a.s. (business travel). Výrazná orientace na zákazníka, naslouchání jeho potřebám a optimální kombinace spolehlivosti, kvality a dobré ceny – to je směr, kterým se budeme ubírat.“
Travelex zkoumá možnosti zavedení dalších služeb do České republiky a v tomto smyslu jedná s největšími bankami jako potencionálními partnery.
Praha je také logickým nástupištěm pro rozvoj obchodních aktivit skupiny Travelex do dalších zemí střední a východní Evropy, z nichž na žebříčku priorit, vzhledem k místní legislativě a možnostem trhu, stojí nejvýše Slovensko a Maďarsko.





Travelex Czech Republic a.s.

Národní 28

110 00 Praha 1

tel.: 221 105 371



www.travelex.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

festival krumlov 34
laco deczi