Vítejte ve světě OREA ACADEMY
02. 11. 2003
V době vzrůstající konkurence je profesionalita,
ochota a přívětivost personálu pro hosty
hlavním měřítkem v rozhodování,
zda vašich služeb využijí opakovaně či nikoliv.
OREA HOTELS je největším českým hotelovým řetězcem.
Franšízované i vlastní hotely OREA prezentuje na významných
zahraničních veletrzích, umísťuje je na globálních vyhledávacích
serverech a vytěžuje klientelou získávanou obchodními aktivitami centrály.
Opravdu velký důraz ale také klade na práci se svými zaměstnanci a na
jejich neustálé profesní vzdělávání, což je tématem rozhovoru
s manažerkou vzdělávání paní Petrou Horákovou.
Naše společnost se opravdu mimo jiné soustřeďuje na výchovu a
vzdělávání všech svých zaměstnanců a na aplikování nejnovějších
trendů v hotelnictví. Uvědomujeme si, že naším klíčem k úspěchu se
stejně jako i jinde stává především orientace na zákazníka.
Vzdělávací projekt OREA ACADEMY je určen širokému spektru profesí, a to
i z řad konkurenčních hotelů, u nichž registrujeme velký zájem naše
školení absolvovat. Jako provozovatelé největší české hotelové a tím
i restaurační sítě máme nejlepší přehled o tom, v čem nejčastěji
naši zaměstnanci chybují a jakými metodami je potřeba je vést a
trénovat.
Určitě slýcháte připomínky, zda je rozumné školit a
vychovávat si vlastní konkurenci…
Za necelý půlrok se naše země stane členem Evropské unie, avšak služby,
které mnohde poskytují české hotely, zdaleka nedosahují evropské úrovně.
Zahraniční, ale i tuzemští návštěvníci si pak na základě negativních
zkušeností vytvářejí obrázek, který často neprospívá našemu
cestovnímu ruchu a pochopitelně ani ekonomickým zájmům subjektů, které na
českém trhu hotelového průmyslu podnikají. To je hlavní důvod, proč
vzdělávací činnost nelimitujeme členstvím v řetězci OREA HOTELS.
A jestli se konkurence nebojíme…? V tomto směru se opravdu nebojíme.
Vznik OREA ACADEMY je cestou, na které se naopak chceme podělit o znalosti a
zkušenosti s rozvojem zaměstnanců hotelů a, jak jsem již řekla, alespoň
malou měrou tak přispívat ke všeobecnému zvyšování standardu
poskytovaných služeb v České republice.
Povědět v kostce, co je obsahem kurzů OREA ACADEMY, zřejmě bude
obtížné už proto, že profesí, které zajišťují fungování hotelu, je
celá řada. Můžete se přesto o to pokusit?
Projekt OREA ACADEMY jsme pojali jako ucelený a navazující soubor
praktických kurzů, které svým obsahem úzce souvisí s hotelovým provozem.
V kurzech „Recepční profesionál“ například školíme profesní
dovednosti a vysvětlujeme, že práce recepčního dávno není jen o tom
vypsat kartičku a předat hostu klíč od pokoje. Převážná část hotelů
v té které kategorii dnes nabízí téměř totožné služby. Má obdobně
velké a obdobně zařízené pokoje, stejné vybavení, stejné ceny… Pokud
tedy něco výrazněji ovlivňuje, zda se z nového hosta stane host
opakovaný, je to zejména profesionální přístup veškerého personálu.
Slovo „profesionální“ v tomto smyslu znamená takový, který zná dobře
svou práci a kromě toho umí být milý, pozorný a maximálně vstřícný.
Práci recepčního vnímáme jako poslání člověka, který výrazným
způsobem přispívá k utváření prvního a posledního, pozitivního nebo
negativního, dojmu našeho hosta. Jako člena hotelového týmu, který
nejenže klienta „administrativně odbaví“, ale který se k němu chová
příjemně a pomůže mu například zorientovat se v okolí hotelu
i v místě pobytu apod.
Kurz „Prodávat hotel je umění“ je věnován základním
obchodním dovednostem zaměřeným na prodej hotelové kapacity – tedy
jednoho ze základních pilířů v úspěšnosti podnikání na trhu
cestovního ruchu.
Kurz „Obsluha a podpora prodeje“ byl kolegy z
„konkurenčních“ hotelů hodnocen jako seminář vysoké úrovně. Pokud
budu hovořit ve zkratce – jeho cílem je návyk dovedností směřujících
k tomu, aby host byl spokojen a restaurace díky této spokojenosti dosahovala
vyšších tržeb.
„Co znamená být dobrý housekeeper…“ je názvem
dalšího kurzu. Je věnován práci hotelových hospodyň a pokojských,
úrovni služeb a vybavení hotelových pokojů.
„Motivace a vedení zaměstnanců hotelu“ je o práci
s lidskými zdroji, protože jenom finanční motivací, bez hnacího motoru
možnosti seberealizace a firemní loajality personálu, se v dlouhodobé
perspektivě vynikajících výsledků dosahovat nedá.
„Základní barmanský kurz“ patří do okruhu nápojové
kultury a navazující, „Chef de Bar – samostatný
barman“ je nejen nástavbou k základnímu kurzu, ale klade důraz
na komunikaci a práci s hostem, protože dobrý barman je svým způsobem
především psychologem. Nejenže dokáže profesionálně namíchat nápoj,
ale dokáže hosta naladit, popovídat si s ním, podpořit ho atd.
A v současné době začínáme také kurzy „Gastronomie třetího
tisíciletí“, kde přednášejícími jsou uznávané kapacity
z tohoto oboru.
Co mám udělat pro to, abych se mohl na některý z kurzů
přihlásit?
Je to velmi snadné. Základem však je, abyste si jako majitel nebo
zaměstnanec hotelu uvědomil, že vzdělávání se v současné době stalo
naprosto nutným celoživotním procesem. Že se technologie a poskytování
servisu v hotelnictví neustále vyvíjí a že jedině tak, že s tímto
trendem udržíme krok, můžeme být úspěšní… A pak už jen kliknout si
na naše internetové stránky, kde je aktuální nabídka kurzů, a poslat
přihlášku. Kurzy jsou stavěny tak, aby na sebe navazovaly. V příštím
roce proto poběží kurzy pro začátečníky i pro ty, kteří již
základní kurz absolvovali.Víte, že podle nejnovějšího průzkumu jsme jako
Česká republika v žebříčku vynaložených investic na vzdělávání na
osobu ve světě na 32. místě? Až za Ukrajinou. Pojďme to společnými
silami změnit…