Svaz českých a moravských spotřebních družstev sdružuje třiapadesát družstev, z toho sedmačtyřicet obchodních, která dohromady provozují téměř 2 800 prodejen s celkovou prodejní plochou okolo 400 000 m2 a zaměstnávají na 15 000 lidí. Členská družstva vystupují pod společnou značkou COOP, která je tak největší sítí prodejen potravin v České republice. Více než 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP TUTY, COOP TIP, COOP TERNO, COOP DISKONT a COOP STAVEBNINY. Spotřební družstva dosáhla v roce 2012 souhrnný obrat ve výši 26 miliardy korun. Kromě obchodní činnosti provozuje SČMSD také 11 středních odborných škol, manažerský institut, půjčovnu automobilů pod značkou Europcar nebo společnost COOP Energy.
Virtuální operátor COOP Mobil
25. 11. 2013
Prvního listopadu 2013 zahájil v největší síti prodejen
potravin v České republice provoz virtuální operátor COOP Mobil. Nabízí
vysoké slevy na volání za nákupy v prodejnách COOP.
Proč se COOP rozhodl spustit tuto službu, jsem se 4. 11. 2013 zeptal
šéfa skupiny COOP Ing. Zdeňka Juračky.
Projekt vznikl v souvislosti se strategií skupiny COOP nabízet našim
zákazníkům služby s přidanou hodnotou tak, aby za nimi nemuseli
dojíždět do větších měst. Telekomunikace jsou nedílnou součástí
našeho života a založení COOP Mobilu tak bylo logickým krokem. Z našich
průzkumů vyplynulo, že většina zákazníků volá výrazně dráž, než
jsme jim schopni nabídnout my. Stávající virtuální i tradiční
operátoři cílí především na města a regiony opomíjejí. Po náročné
přípravě se nám tak podařilo spustit operátora, který je navržen
přesně na míru pro naše zákazníky.
Jaké služby nabízíte?
COOP Mobil nabízí plnohodnotné telekomunikační služby. Máme připravené
jednak předplacené karty, které zákazník může dobíjet prostřednictvím
našich prodejen, kupónů nebo na internetu. Kromě toho nabízíme i dva
paušální tarify na smlouvu a bez závazku. Zákazník se tak nemusí upisovat
na roky dopředu a je pouze na něm, jak se rozhodne naši službu využívat.
Tarify jsme připravili co nejpřesněji dle potřeb zákazníků. Díky tomu si
vyberou jak nenároční, tak náročnější klienti. Kromě hlasových služeb
mohou zákazníci využít i datové tarify, přenos čísla od svých
současných operátorů a samozřejmostí je roaming pro volání ze
zahraničí. Všechny informace najdou zájemci na našich webových stránkách
www.coopmobil.cz.
Čím se budete odlišovat od konkurence?
Naším prvotním cílem je prostřednictvím COOP Mobilu odměňovat
pravidelné zákazníky prodejen COOP. Z tohoto důvodu jsme zavedli bonusový
program, který poskytuje slevu 20 % na volání a SMS po dobu jednoho
kalendářního týdne každému, kdo v předchozím týdnu nakoupí
v některé z našich prodejen alespoň za 100 korun. Pokud zákazníci
chodí do prodejen pravidelně, mohou trvale volat o 20 % levněji a ještě
lépe zhodnotit již tak velice atraktivní ceny. Další výhodou COOP Mobilu
je účtování po vteřinách, na rozdíl od většiny stávajících
operátorů, kteří stále zákazníkovi počítají první minutu a poté
teprve jednotlivé vteřiny. My chceme být vůči zákazníkům trvale
férovější. Chtěli jsme se také přiblížit potřebám našich
zákazníků, kteří u předplacených karet chtějí dobíjet co nejmenší
částky. Podařilo se nám vyjednat možnost dobíjení již za 150 Kč, což
je nejnižší hodnota ze všech operátorů.
Postřehl jsem, že používáte v komunikaci hodně lidových
motivů. Co vás k tomu vedlo?
Jsme tradiční a ryze český prodejce potravin působící především
v regionech. I v naší komunikace jsme se tedy snažili vyzdvihnout typické
lidové motivy, aby si zákazníci mohli COOP Mobil spojit s místy, kde
žijí, a aby vše bylo co nejosobnější.
Plánujete nabídku služeb a tarifů rozšiřovat?
Určitě budeme reagovat na aktuální situaci na trhu. Chceme zákazníkům
vždy nabízet co možná nejvýhodnější služby. Do budoucna plánujeme
rozšiřovat především množství slev a dále prohlubovat propojení
pravidelného nakupování se slevami na telekomunikační služby.
Připravil Lukáš Němčík.