Velmi vysoká úroveň servisu včetně komunikace
03. 07. 2005
Královský pivovar Krušovice vznikl po roce 1517, kdy Svatováclavská
smlouva dovolila šlechtě, aby na svých statcích vařila pivo. Takový statek
v Krušovicích koupil Václav Bírka z Násile. Roku 1581 jej jeho dědic
Jiří Bírka z Násile nabídl císaři Rudolfu II. Přestože pivovar během
třicetileté války vyplenili žoldáci a poničil požár, vždy bylo vaření
piva rychle obnoveno. Velkého zvelebení se dočkal pod správou Arnošta
Josefa z Valdštejna, který krušovický statek koupil od české komory
v roce 1685. Po jeho smrti r. 1731 jeho vnučka Marie krušovický dvůr
přinesla věnem rodu Fürstenberků. Za jejich hospodaření v průběhu dvou
století prošel pivovar řadou převratných rekonstrukcí. Mezi roky 1945 až
1991 byl součástí několika státních podniků a jeho výstav dosáhl
čtvrt milionu hektolitrů ročně. Samostatným podnikem se krušovický
pivovar stal v roce 1991. Od roku 1993 je součástí nadnárodního
finančního a průmyslového seskupení Dr. Oetker. Od toho roku začala jeho
rozsáhlá rekonstrukce. Výstavba velkoobjemových CK tanků, nové stáčírny
lahví, sudů a plechovek, vysoce účinné čističky odpadních vod a nové
varny zařadila krušovický pivovar mezi nejmodernější výrobce značkových
piv v Česku. Základem výroby je přírodní voda z chráněné krajinné
oblasti křivoklátských lesů, moravské slady a žatecký chmel. Osvědčené
receptury zdokonalované generacemi krušovických sládků a nejmodernější
technologie otevřely pivovaru cestu ke špičkové kvalitě. Královský
pivovar Krušovice je dnes v Česku na sedmém místě mezi výrobci piva.
S místopředsedou představenstva a generálním ředitelem
Královského pivovaru Krušovice Ing. Pavlem Gregoričem se potkáváme
v areálu Pražského hradu v letohrádku Belvedere, kde pivovar pořádal
setkání s obchodními partnery a přáteli.
V řadě akcí, které každoročně pořádáme, jsou vždy zařazena dvě
velká setkání s našimi zákazníky. Jedno v Praze a druhé
v Krušovicích. Ty pražské už několik let důsledně umisťujeme do
prostor Pražského hradu či jeho nejbližšího okolí. Z Ledeburských
zahrad jsme se stěhovali do Míčovny Pražského hradu, na Nebozízek a přes
Petřínské terasy jsme se letos vrátili přímo na Pražský hrad do
letohrádku Belvedere. Partnerům, zákazníkům i přátelům se snažíme
ukazovat taková zákoutí Pražského hradu, do nichž se běžně nedostanou.
Naše akce mají tradičně vysokou společenskou úroveň a jsou velmi
oblíbené.
Druhou velkou akci, kterou jsme zpočátku nazývali „Dnem otevřených
dveří“, pořádáme tradičně u nás v Krušovicích. Den plný zábavy
spojený s přiměřenou konzumací našeho piva i různých kulinářských
specialit. V posledních letech bývá vždy zakončena nějakou hezkou
kulturní záležitostí. Letos 18. června to byl koncert Čechomoru, který
byl zahájen v 21 hodin, a byl o něj skutečně mimořádný zájem.
Královský pivovar Krušovice zná v Česku zřejmě každý…
Cílevědomé intenzivní prosazování značky Krušovice na českém trhu
trvá zhruba deset let. Nejdříve jsme museli vytvořit podmínky pro výrobu
velmi kvalitního piva, a to si vyžádalo vysoké investice do pivovaru
v Krušovicích. Teprve poté jsme začali prosazovat značku. Nejprve na
českém trhu, potom i v zahraničí. Jaké pozice jsme dosud na českém trhu
dosáhli, mohou posoudit sami čtenáři Všudybylu. Já se domnívám, že
značka Krušovice je velmi silná a navíc disponuje ještě potenciálem
růstu. Velmi potěšující je, že se nám také daří prosazovat se
v zahraničí. V současné době vyvážíme do pětadvaceti zemí a objem
exportu v žádném případě není zanedbatelný. V roce 2004 to bylo sto
padesát tisíc hektolitrů a letos očekávám přes dvě stě, což je tempo
růstu, které jsme zaznamenávali i v letech minulých. V evropských
zemích je naše pivo přijímáno velmi pozitivně. Někde jako české pivo,
ale na řadě míst už jako značka, kterou jsme si tam vybudovali. Vyvážíme
i do Izraele a USA.
Co váš volný čas?
Moc ho není. Téměř veškerý svůj čas věnuji pivovaru Krušovice.
Nicméně v posledních pěti letech jsem si našel nového koníčka, objevil
jsem totiž krásu tenisu, který jsem nikdy dřív nehrál. Snažím se to teď
dohonit, takže odpočívám aktivně. Pokud přece jen zbude ještě někdy
chvilinka, snažím se ji strávit s rodinou, vnoučaty a psem.
To, že nějaký systém (fyzický, biologický či společenský)
funguje, je o největším zázraku vesmíru, o řádu a organizaci. To, že
se Královský pivovar Krušovice dokázal prosadit, bude jistě o tomtéž…
Velmi důležitou roli hraje firemní filozofie a kultura. Naše společnost je
zaměstnavatel náročný na profesionalitu všech svých lidí, na druhou
stranu se ale snažíme, aby naši kolegové v krušovickém pivovaru pracovali
rádi a aby se jim u nás líbilo. Většina výrobců si fandí, takže
budete-li hovořit s mými kolegy od konkurence, každý z nich bude
prohlašovat, že jejich výrobky jsou nejlepší. Nejvyšším arbitrem je ale
stejně konečný zákazník, konzument. My nabízíme svým obchodním
partnerům kromě standardně velmi vysoké kvality produktu i nadstandardní
úroveň servisu a komunikace. Naše služby jsou na takové úrovni, že s ní
málokterý konkurent dokáže držet krok.
Když se někde točí Krušovice, podnik zpravidla zdobí vaše
markýzy, ubrusy, sklo. Jsou tam vaše výčepní stolice i drobné dárkové
předměty…
Nejenom to. Náš servis je také důvodem, proč jsme oblíbeným partnerem
nejrůznějších institucí i jedinců při organizování oslav všeho druhu.
Jsme pivovarem, který se specializuje na kulturní a společenské akce.
Nevylučujeme ani sportovní. Oblíbeným partnerem jsme i proto, že servis
umíme a máme k němu patřičné zázemí a vyškolený personál. Servisní
služby spojené s cateringem nezadáváme jiným firmám, protože pak bychom
nemuseli mít výsledek zcela pod kontrolou. Obchodnímu partnerovi, pro
kterého akci zajišťujeme, za ni ručíme.
Naše setkání inicioval majitel Euroagentur Praha pan Viliam Sivek.
Pan Sivek je významnou osobností českého cestovního ruchu. Je i naším
významným partnerem a snad si mohu dovolit říci i mým přítelem. Známe
se již velmi dlouho. Je to náročný, avšak korektní obchodní partner.
V oblasti sportu pomáháte zejména dětem a mládeži a realizujete
i poměrně masivní charitativní činnost.
To je pravda. Každoročně věnujeme na charitu slušnou sumu. Co se týče
mládežnického sportu, vymezuje se naše pomoc především na region, v tom
vidíme své poslání. U dobročinných aktivit se ale nedá říci, že jsou
omezeny na region. Nicméně vždy pečlivě zvažujeme, jakou akci
dobročinného charakteru podpoříme, a snažíme se vybírat tak, aby
vložené prostředky byly využity co nejlépe. Jsem velmi rád, že se
úspěšně rozvíjí spolupráce s obcí Krušovice. Náš pivovar má
v tomto ohledu zvláštní postavení. Jsme velkým výrobcem v relativně
malé obci.
Spolupráce s obcí se k oboustrannému prospěchu rozvíjí velmi dobře. Asi
by na toto téma bylo správné promluvit i s paní starostkou Evou Hůlovou,
ale předpokládám, že i ona by naši vzájemnou spolupráci hodnotila
kladně.
Pivovar má např. s místní školou společnou kuchyni, kterou jsme
společně špičkově vybavili a slouží potřebám školy i našim
zaměstnancům. V průběhu posledních let jsme obci věnovali značné
finanční částky, a na vzhledu obce je to vidět. Zároveň čistíme pro
obec (zatím vždy bezplatně) odpadní vody a obec je napojena na vodní zdroj,
který jsme jí, rovněž bezplatně, před několika lety dali k dispozici.
Jsem totiž přesvědčen, že podporovat své nejbližší okolí je
společenskou zodpovědností každé solidní firmy.
Pane řediteli, kdy jste začali dělat Radler?.
Před čtyřmi roky. Počáteční množství se pak dlouhodobě ustálilo na
úrovni cca 300 hl měsíčně. Posledního půl roku však zaznamenáváme
prudký vzestup jeho prodeje. Zdá se, že si v České republice našel
cílovou skupinu spotřebitelů a že se těší větší a větší
oblibě.
Proč zrovna tento produkt?
Protože se domníváme, že míchané nápoje budou mít na českém trhu,
obdobně jako na trhu evropském, své pevné místo, a navíc tento segment
v Česku zatím není obsazen. Receptura je vlastní. Ne každé pivo a každá
citronová limonáda (což jsou základní komponenty, ze kterých se nápoj
míchá) se k sobě hodí. Někdy vznikne chuť velmi lahodná, a to se
podařilo právě u našeho Radlera.