Velmi pozitivní signál pro klienty a partnery
28. 11. 2009
Marketingového ředitele akciové společnosti EXIM tours Ing.
Stanislava Zímu jsem oslovil koncem října 2009, v době, kdy začala sezona
exotických zájezdů.
V těchto dnech je pro nás nejžhavějším tématem exotika a příprava
katalogu na léto 2010 . U exotických zájezdů jsme letos dále rozšířili
nabídku do oblasti Karibiku. Je to teritorium, které českým klientům
skýtá takřka vše, co si pod pojmem exotika představují. Mimo stálic
nabídky EXIM tours, mezi které určitě patří Kuba, Dominikánská republika
a venezuelská Isla Margarita, pokračujeme v charterech do mexického
Cancunu, El Salvadoru. Tyto lety nám dále umožňují nabízet pobyty na
ostrově Roatan,v Peru a Chile. Pokračuje rovněž nabídka okružních plaveb
Karibikem s návštěvou Floridy a Bahamských ostrovů.
Absolutní novinkou jsou potom přímé lety na pohádkový ostrov San Andrés,
kde se nabízí kombinace pobytu v tomto tropickém ráji s pobytem v Panamě
a její jedinečnou flórou a faunou. Další letošní novinkou je, rovněž
charterovým letem z Prahy, jedna z nejkrásnějších zemí
planety –Kostarika. Z dalších mimokaribských exotických destinací
v nabídce zůstává Thajsko, Kapverdské ostrovy a Spojené arabské
emiráty. Jediné pravidelné přímé letecké spojení mezi Prahou a Dubají
zabezpečují právě naše charterové lety.
Co vaše prodejní síť?
Provizní prodejci byli a vždy budou základním stavebním prvkem prodejů
cestovní kanceláře EXIM tours. Naše společnost vznikla a do současné
velikosti se rozvinula právě díky úspěšné spolupráci s prodejci –
našimi ctěnými obchodními partnery. Proviznímu prodeji proto trvale
věnujeme velkou pozornost. Vytvořili jsme, a nedávno začali aplikovat,
franšízový koncept spolupráce s EXIM partnery. Představuje vyšší formu
kooperace než u ostatních prodejců. Tzv. „EXIM partneři“ nesou náš
branding, a i proto je vydatně reklamně podporujeme. Rekrutují se
především z řad našich nejlepších stávajících obchodních partnerů.
Výsledky této spolupráce potvrzují, že tato cesta je oboustranně
výhodná. Počet prodejů u těchto partnerů viditelně vzrostl a někteří
i v tzv. krizovém roce dosáhli zvýšení prodejů o desítky procent.
S tím samozřejmě souvisí i ekonomický efekt. Jsme rádi, když naši
partneři rostou společně s EXIM tours. V současné době máme šestnáct
EXIM partnerů a tento koncept budeme rozšiřovat i v roce 2010. Obchodní
filozofie EXIM tours je taková, že pokud už v některém městě máme EXIM
partnera, není naší ambicí tam zřizovat naši vlastní prodejnu. Takovou
oblast, co se týče přítomnosti EXIM tours, považujeme za vyřešenou.
Kam směřuje poptávka českých spotřebitelů?
Každoročně posiluje směrem ke kvalitnějším produktům. Podíl
méněhvězdičkových hotelů v našich katalozích se proto snižuje. Je
nahrazován kvalitnějšími kapacitami. Markantní je tento trend např.
v Turecku. Poptávka po službách all inclusive roste už několik let. Navíc
ceny našich zájezdů jsou vysoce konkurenční. To je dané tím, že jak
u leteckých dopravců, tak v místech pobytu nakupujeme služby ve velkých
objemech. Tím u svých zájezdů dosahujeme zřejmě nejlepšího poměru mezi
cenou a kvalitou na českém trhu. Předností EXIM tours totiž je, že
nepůsobíme pouze v České republice, ale jsme i na Slovensku, v Rumunsku,
Polsku a Maďarsku. Tím se objem námi zajišťovaných zájezdů násobí.
Oproti cestovním kancelářím, které působí pouze na jednom z těchto
trhů, nám proto partneři – dodavatelé vycházejí vstříc výrazně
lepšími obchodními podmínkami. Avšak své ceny jsme s to držet i díky
naší přísné vnitřní výdajové disciplíně.
Všudybyl je prioritně určen lidem, kteří většinou patří
k vyšším příjmovým vrstvám obyvatel Česka a Slovenska.
Takovým na komfort zpravidla náročným klientům vycházíme vstříc
prostřednictvím našeho VIP oddělení. Jeho pracovníci zajišťují, a
často i staví dovolené klientům podle jejich individuálních požadavků
tak, aby splňovaly jimi zadaná kritéria. Důležitou roli při jejich
rozhodování sehrává finanční stabilita naší cestovní kanceláře. EXIM
tours nikdy nepracoval s provozním úvěrem a ani jeho činnost nebyla
dotována ze zdrojů z vnějšku. Svůj veškerý rozvoj financujeme penězi
generovanými činností cestovní kanceláře. To, že EXIM tours řadu let
dosahuje absolutně nejlepších ekonomických výsledků, s velkým náskokem
před ostatními konkurenty na českém trhu, je pro klienty i partnery velmi
pozitivním signálem.