Velká soutěž k 100. výročí Imperialu****
04. 01. 2012
Ing. Jiří Švaříček
Karlovarský hotel Imperial v roce 2012 slaví 100. výročí svého otevření. V jeho rámci bude od 1. ledna 2012 spuštěna celoroční Velká tipovací soutěž. Každý měsíc bude vyhlášena jedna otázka a následně vybrána výherkyně nebo výherce. Měsíc co měsíc se mohou těšit na čtrnáctidenní pobyt v Imperialu, který mj. zahrnuje welcome drink, ubytování s plnou penzí, lékařskou konzultaci, léčebnou nebo wellness proceduru každý den, prohlídku hotelu, volný vstup na tenisové kurty a další služby. Soutěžní otázky jsou na našich internetových stránkách, přes které je možné se Velké tipovací soutěže zúčastnit.
S generálním ředitelem karlovarského hotelu Imperial Ing.
Jiřím Švaříčkem se potkáváme 12. prosince 2011, pár dní poté, co
ruský prezident Dmitrij Medveděv navštívil Českou republiku.
Pane řediteli, v rámci jeho oficiální návštěvy měli
kuchařští a cukrářští mistři z Imperialu tu čest pro něj připravit
menu. Jak jste se k tomu dostali?
Na Hradě si ověřili, že umíme, a tak pro ně čas od času některé
takovéto akce zajišťujeme. Pokud nás vyzvou, probíhá to tak, že podle
rámcových požadavků zpracujeme návrh. Poté následuje jeho prezentace,
ochutnávka a doladění. Je-li s tím, co připravíme, spokojenost, dojde
k objednání a vaření. Menu slavnostního oběda pořádaného naším panem
prezidentem a paní Livií Klausovou 8. prosince 2011 v Rudolfově galerii na
Pražském hradě na počest prezidenta Ruské federace J. E. Dmitrije
Anatoljeviče Medveděva a paní Světlany Vladimirovny Medveděvové sestávalo
z kozího sýra v zelenině s hruškovou zavařeninou a ořechovým
rohlíčkem, kulajdy s hříbky a křepelčím vajíčkem, kančího ragú
s karotkou a karlovarským knedlíkem a čokoládové pěny s ovocem.
Podávala se moravská vína: Pálava 2009 výběr z hroznů a Merlot
2008 výběr z hroznů, obě z vinařství Sonberk a Veltlínské zelené
2005 slámové z vinařství Drápal.
Imperial vařil i pro další státníky.
Pro karlovarský Imperial to jsou vrcholně prestižní události. Nechci se
„otáčet“ na asociacích a la „Obsluhoval jsem anglického krále“, ale
v zásadě je to tak. To jsou akce, ke kterým si hromada kolegů z naší
branže „ani nečuchne“. Jsem na to hrdý, že je děláme. To už nám
profesně nikdo nesebere. Vařili jsme v Lánech při setkání Visegrádské
čtyřky, na Hradě v rámci státních návštěv pro prezidenta Vladimira
Putina, pro polského prezidenta Bronislava Komorowského, pro lucemburského
velkovévodu Henriho de Luxembourg a teď pro současného ruského prezidenta.
Především si nesmírně vážíme toho, že si český prezident Václav
Klaus, hostitel Summitu Visegrádské skupiny, náš hotel Imperial vybral jako
místo pro ubytování a jednání hlav států V4 v listopadu 2010. Profesně
si nejvíc považuji pochvalného uznání, kterého se tehdy Imperialu dostalo
od maďarského prezidenta Pála Schmitta, který byl řadu let generálním
ředitelem proslulého budapešťského hotelu Inter.Continental. Prezident
České republiky si náš Imperial zvolil i při své oficiální návštěvě
v Karlovarském kraji v září 2011, a tak i tehdy jsme byli místem, kde
byl ubytován český prezidentský pár a jeho doprovod.
V minulém vydání Všudybylu bylo interview s obchodním a
marketingovým manažerem vašeho hotelu panem Miloslavem Smržem, které jsem
s ním dělal poté, co od prezidenta Asociace hotelů a restaurací ČR pana
Václava Stárka převzal výroční ocenění. Pan Smrž je z Mariánských
Lázní a ty také. Co téma: Mariánské Lázně, líheň uznávaných
hotelových manažerů?
Netroufám si tvrdit, že pouze Mariánské Lázně. Nicméně hodně
úspěšných manažerů v naší branži je absolventy Hotelové školy
v Mariánských Lázních, což může mít spojitost. Ocenění mého kolegy
je pro hotel obrovské plus. Není dobrých hotelů bez dobrých manažerů a
obráceně, takže i úspěch pana Smrže, jak on sám v interview konstatuje
(viz www.e-vsudybyl.cz, článek
„Mladý manažer roku 2011“), je úspěchem celého našeho hotelu.
V rámci udržení špičkové kvality našich služeb je naplánován
postupný redesign ubytovací části Imperialu. Týká se hotelových pokojů,
které budou nově vymalované a budou v nich položeny nové koberce. Výměny
se dočkají i všechny textilie. Na jaře roku 2012 je plánován upgrade
Sportcentra Imperial, které je nedílnou součástí hotelu Imperial. Disponuje
čtyřmi tenisovými kurty, které jsou v zimním období kryté nafukovací
vyhřívanou halou. Nabízí fitness centrum, solárium a sály pro aerobic.
Vedle našeho hlavního byznysu, kterým je poskytování lázeňské péče a
hotelového ubytování, jsou firemní akce a incentivy dalším důležitým
segmentem. Zajišťujeme konference, výjezdní zasedání představenstev a
správních rad, školení a semináře včetně kompletního doprovodného
aranžmá. Jsme i oblíbeným místem firemních večírků a sportovních
turnajů. Ostatně Imperial má v nabídce, kromě léčebných programů,
také krátkodobé wellness balíčky. Jsou alternativou pro ty, kdo nemají
čas na klasický lázeňský pobyt. Jsou v různých délkách, a to na dvě,
tři a čtyři noci. Kromě ubytování každý obsahuje polopenzi, wellness a
baleno procedury, welcome drink, slavnostní večeři při svíčkách se
sklenkou sektu. Zamilovaní mohou v průběhu celého února využít náš
Valentýnský balíček.
Zmínil jsi, že vaším hlavním segmentem je lázeňství. Zdá
se, že díky tržním prioritám, a tedy udržení si početně silné skupiny
spotřebitelů, v tomto případě pacientů, ti, kdo určují mantinely
zdravotní péče hrazené z veřejných zdrojů, čím dál víc rezignují na
prevenci předcházení nemocem. Jaké jsou v Česku perspektivy léčebného
lázeňství?
K tomuto tématu se v poslední době vyjadřovalo mnoho lidí. Jedno je
takřka jisté, a to, že se nachází na osudové křižovatce. Kam bude
pokračovat, ukážou nejbližší měsíce. Scénářů může být víc. Od
odchodu zdravotních pojišťoven z poskytování léčebné lázeňské péče
přes poskytování finančních příspěvků na lázeňskou péči, jak je
tomu v Německu nebo Itálii. Co se týče lázeňské společnosti Imperial,
a.s., my extrémně závislí na domácích pojištěncích nejsme. Nicméně,
jak jsi zmínil. Žijeme v tržním prostředí a nemyslím si, že by nás to
nemělo ovlivnit. Např. dumpingem konkurenčních zařízení, která budou
mít spoustu volných kapacit. Navíc některé lázně, které dosud měly
devadesát a více procent českých pojištěnců, už dávno rezignovaly na
kvalitativní růst. V současné kondici, v jaké jsou (vyjma zpravidla
špičkového léčebného lázeňství), tedy v úrovni ubytování a
stravování, neřku-li v ostatních pilířích sloužících k tomu, aby
mohly obstát v tržním prostředí, nebudou s to konkurovat.