Veletrhy jsou brněnským fenoménem
26. 01. 2001
Pane generální řediteli, tématem druhého vydání Všudybylu
tohoto roku je business travel. Co má podle vás tato oblast společného
s veletrhy?
Veletrhy a business travel jsou dvě strany jedné mince. Veletrhy jsou
významnou veličinou rozvoje regionu, kde jsou pořádány. Věřím proto, že
i v příštích letech budou sehrávat tuto roli tak, aby Brno bylo
v očích nejen české, ale i zahraniční veřejnosti ještě výrazněji
zapsáno jako město, do něhož kvalitně organizované veletrhy lákají
statisíce návštěvníků ročně. Jako místo konání veletrhů, na nichž
odborník působící v určitém oboru nesmí chybět. Říkám to záměrně.
Naše akciová společnost staví na symbióze s městem a na jeho rozvoji.
Akciová společnost Brněnské veletrhy a výstavy má, díky velmi silnému
zahraničnímu vlastníkovi, velkou perspektivu. Celosvětový trend totiž
nutí nejen jednotlivé veletržní společnosti, ale veletržní byznys vůbec,
aby bojovaly o místo na slunci s jinými marketingovými aktivitami. Díky
privatizaci a včlenění BVV do soukromého sektoru, se naše společnost stala
součástí světové extraligy, a to i co se týče výkonů.
V roce 1999 jsem ale zaznamenal redukci veletržního
programu.
Program jsme skutečně redukovali. Tento krok se pozitivně projevil již
v následujícím roce 2000. Během něho se naše akciová společnost
etablovala na přijatelné úrovni. Mohu konstatovat, že redukce byla
přínosem nejen pro nás, ale i pro české výstavnictví a ekonomiku. Vstup
Messe Düsseldorf má za následek logické propojení na město Brno.
V současné době vrcholí přípravné kroky fúze mezi akciovou
společností Brněnské veletrhy a výstavy a novou společností Veletrhy
Brno, v níž se bude jednou třetinou majetkově účastnit město Brno. To je
rozumný signál pro kombinování některých aktivit města s veletržním
kalendářem. Věřím, že tak podpoříme pokračování mnoha dalších,
již dobře nastartovaných procesů. Ať to jsou vklady zahraničních
investorů do podnikání v Brně, nárůst ekonomických aktivit, zvýšení
koupěschopné poptávky v městě Brně. To jsou přednosti, které jdou ruku
v ruce se současnou existencí naší společnosti a jejím spojení
s městem Brnem. Model je to německý. Je odlišný do toho, který se dnes
praktikuje v Praze. BVV, a.s. je společností, která z každé koruny, jež
tu vystavovatel či návštěvník veletrhu nechá, rozumně investuje do
dalšího rozvoje a již za loňský rok to bylo výrazně vidět.
Profi GO 2001
7. ročník soutěže mladých odborníků v oblasti cestovního ruchu se
konal pod záštitou ministra pro místní rozvoj ČR, pana Petra Lachnita. Byl
určen mladým lidem od 18 do 30 let se zájmem o cestovní ruch.
Zúčastnilo se 39 soutěžících. Titul „Profi GO 2001“ získalo
5 soutěžících. Tomáš Borský, Ondřej Turek a Renata Rosecká studují
Školu ekonomiky a cestovního ruchu ve Žďáru nad Sázavou. Vladimír Langer
je z Gymnázia na Křenové v Brně a Radim Wajshajtl z Obchodní akademie a
vyšší odborné školy cestovního ruchu v Karlových Varech. Poprvé byla
udělena „Cena Hanuše Podmely“, kterou získal Jan Pošvář z Vyšší
odborné školy mezinárodního obchodu v Jablonci nad Nisou.
Region Regina 2001
(3. ročník) Cílem soutěžní přehlídky dívek a žen prezentujících
regiony a města České a Slovenské republiky je zvýraznění tradic a
turistických krás regionů a měst. Zúčastnilo se 13 dívek z 11 regionů
a měst obou republik. Titul „Region Regina 2001“ získala reprezentantka
města Ostravy Petra Stillerová.
Podrobněji o obou akcích včetně konkrétních umístění v internetovém časopise lidí a o lidech v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz.
Foto: Jaroslav Rektor
e-mail: efektmedia@volny.cz