Veletrhy GO a REGIONTOUR získají na atraktivitě
28. 10. 2010
V polovině ledna brněnské výstaviště tradičně patří cestovnímu ruchu, který je zdrojem relaxace, zážitků a poznání. Mottem 21. mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu GO a 20. mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech REGIONTOUR je: „Dovolená pro každého“.
Brněnské veletrhy cestovního ruchu
mají jak odbornou stránku, tj. obchodní schůzky s tuzemskými
i zahraničními partnery, konference a diskuze na aktuální témata
v oblasti cestovního ruchu, tak atraktivní víkendovou show pro širokou
veřejnost. A právě tu chtějí pořadatelé dále zvýraznit. Nově
koncipovaný program, na jehož přípravě se podílí řada partnerů,
v čele s agenturou CzechTourism, Asociací krajů ČR, Asociací cestovních
kanceláří ČR, Asociací českých cestovních kanceláří a agentur a
dalšími, má oslovit především rodiny s dětmi a mladší věkové
kategorie.
Folklor, gastronomie, lidová řemesla
Jubilejní REGIONTOUR bude opět největší přehlídkou turistických lákadel
v českých, slezských, moravských a slovenských regionech. Jeho expozicím
bude vévodit prezentační pódiový program. Novinkou bude víkendový
REGIONTOURfest, připravovaný ve spolupráci s Folklorním sdružením ČR.
Atraktivní gastronomický doprovodný program „Ochutnej krajové
speciality!“ proběhne v restauraci pavilonu P pod patronátem Asociace
hotelů a restaurací ČR a CzechTourism. Třetím nosným tématem budou
lidová řemesla – jejich ukázky a možnost vyzkoušet je. Jako zpestření
se chystá poznávací soutěž pro návštěvníky, zaměřená na památky,
osobnosti a typické produkty jednotlivých regionů.
Rekordní galerie městských znaků
Agentura Dobrý den z Pelhřimova realizuje unikátní heraldický projekt
s ekologickým podtextem. Do všech koutů Česka rozeslala výzvy
k vytvoření znaků měst a obcí z odpadových materiálů. Znaky
o šířce jednoho metru tvoří děti a mládež. Výsledkem bude největší
kolekce městských znaků České republiky z druhotných materiálů a zápis
do České knihy rekordů.
Cykloprůvodce Slezskem a Moravou
Moravskoslezský, Olomoucký, Zlínský a Jihomoravský kraj oznámily, že
pokračují v tradici společné propagace krajů. Stostránková
vícejazyčná publikace „Morava a Slezsko – cykloprůvodce“ bude
slavnostně pokřtěna na REGIONTOURu 2011.
Velká cena cestovního ruchu
Definitivně se spojily dvě prestižní soutěže: Grand Prix REGIONTOUR a
Náš kraj. Výslednicí je Velká cena cestovního ruchu 2010. Vedle
krajských úřadů, měst a obcí, organizací destinačního managementu,
turistických regionů a komerčních subjektů se nově mohou zapojit
i cestovní kanceláře. Hodnotit se bude ve dvou liniích – region a
cestovní kancelář. První z nich posuzuje odborná porota, která jmenuje
vítěze v kategoriích nejlepší jednotná kampaň, nejlepší turistický
produkt a nejlepší multimediální prezentace na CD nebo DVD. Cestovní
kanceláře bude hodnotit veřejnost, a to v kategoriích nejlépe přehledná
nabídka na webu, nejlepší odborná úroveň pracovníků CK a nejhezčí
katalog.
Ochutnej svou dovolenou, než ji koupíš!
Pod tímto heslem proběhne na GO pódiový program, který přiblíží
zahraniční destinace. Doprovodný program „Pod křídly asociace“ měl
úspěšnou premiéru na veletrhu GO 2010. V příštím ročníku by se do
něj mělo zapojit víc partnerských organizací – vedle Asociace
cestovních kanceláří ČR také Asociace českých cestovních kanceláří a
agentur a národní turistické centrály.
CK dětský svět
S cílem oslovit více rodin přicházejí pořadatelé s další
novinkou – programem „CK dětský svět“. Jde o dětský koutek
s aktivitami zaměřenými na cestování, tj. soutěžemi v kreslení,
poznávání apod. Smyslem není jen podnítit v dětech zájem o cestování,
ale také dopřát rodičům čas k prohlídce veletržní nabídky.
Novinky pro vystavovatele
Vystavovatelé, kteří chtějí omezit své starosti s prezentací, si mohou
vybrat z tzv. balíčků – nabídek kompletních stánků a služeb za
výhodné ceny. K dispozici je osm stánků o ploše 6, 9, 15 a 20 m2 a se
třemi úrovněmi výbavy – základní, ekonomickou a luxusní. Vystavovatel
si tak jediným podpisem objedná plochu i stánek, u něhož zadá barvu
koberce a nápis na límci. Objednání balíčků je spojeno s dalšími
bonusy, např. volnými vjezdy a vstupními průkazy.
Veletrhy v číslech
Poslední ročník GO a REGIONTOURu přivedl na brněnské výstaviště
33 595 návštěvníků ze 14 zemí. Počet odborných návštěvníků
překročil 18 tisíc. Z průzkumu vyplynulo, že 28 % návštěvníků
přijelo s hlavním cílem vést obchodní jednání a navazovat obchodní
kontakty. Veletrhy obsadily výstavní plochu přes 10 000 m2. Produkty na
nich představilo 1105 vystavovatelů z 21 zemí. Prezentovaly se tu všechny
regiony ČR. Cestovní kanceláře a agentury nabídly zájezdy do více než
110 zahraničních destinací.