10. až 13. ledna 2008 GO a REGIONTOUR
Veletrhy Brno v první desítce firem České republiky
27. 12. 2007
Od 10. do 13. ledna 2008 bude brněnské výstaviště opět patřit
největší středoevropské přehlídce průmyslu cestovního ruchu se
zaměřením na regiony. Více než tisícovka vystavujících firem,
zastoupení krajů i turistických regionů České republiky, účast
zahraničních turistických oblastí a významných cestovních kanceláří,
kvalitní odborný doprovodný program a na čtyřicet tisíc
návštěvníků – to je jen výběr ze statistických údajů veletrhů GO a
REGIONTOUR.
S generálním ředitelem akciové společnosti Veletrhy Brno, a.s.
Ing. Jiřím Škrlou se potkávám na Pražském hradě záhy poté, co z rukou
guvernéra České národní banky Zdeňka Tůmy převzal jedno z nejvyšších
ocenění v rámci vyhlašování výsledků prestižní ankety v hlavní
kategorii „Českých 100 nejlepších“. Pane řediteli, Veletrhy Brno se po
třech letech vrátily na pódium Španělského sálu Pražského hradu a svým
devátým místem deklarovaly, že patří do TOP 10 podnikatelských subjektů
České republiky.
Samozřejmě, že z toho mám radost. Už proto, že jsme se v předchozích
letech v této konstelaci vyhlašování účastnili pravidelně. Naše
umístění je potvrzením toho, že svou práci děláme dobře. Posláním
akciové společnosti Veletrhy Brno je zprostředkovávat kontakty, prezentovat
firmy, jejich produkty a pomáhat prosazovat zájmy klientů. A to je
efektivně možné jen na exponovaném, obchodními partnery (i těmi
potenciálními) a veřejností tradičně hojně navštěvovaném místě.
Stěžejní platformou pro vysokou úspěšnost naší firmy proto je samo
město Brno a brněnské výstaviště a jedním z krásných příkladů a
každoročně prvním veletržním počinem veletrhy cestovního ruchu GO a
Regiontour. S Regiontourem jsme začínali v dobách, kdy nikdo rozvojovým
ambicím regionů moc nevěřil. Tedy že cestovní ruch pro ně bude až tak
zásadní hospodářskou oblastí, předmětem podnikání mnoha lidí a jedním
z nejvýznamnějších zaměstnavatelů. Jsme rádi, že i díky Regiontouru
jsme partnery starostů obcí a měst, primátorů a hejtmanů a jejich
asociací – Svazu měst a obcí České republiky a Asociace krajů České
republiky, a že se v době konání veletrhů GO a Regiontour Brno stává
hlavním městem cestovního ruchu České republiky i velké části
Evropy.
Cestovní ruch je byznys jako jakýkoliv jiný. Určitě ale není
o tom, ucestovat se k smrti, zrovna tak jako automobilový průmysl není
o tom, ujezdit se automobily, ale prodávat je. Je o tvorbě, propagaci a
realizaci produktu, což v odvětví cestovního ruchu bývá nezřídka úzce
spjato s osobním vztahem k zemi a místu, v němž bydlíme. Takže, pane
řediteli, proč máte rád Brno?
Protože se tu dobře žije. V roce 1975 jsem na brněnském výstavišti
začínal jako referent a strávil tu téměř celý svůj profesní život.
Brno bych neměnil za žádné jiné město a na naši firmu jsem velice pyšný
také proto, že Veletrhy Brno, a.s. výrazně pozitivně ovlivňují celkové
dění v Brně a Jihomoravském kraji. Přinášíme do něj byznys, šíříme
povědomí o městě pod Špilberkem jak v rámci Česka, tak za hranicemi.
Vždy jsme, a to i z hlediska cestovního ruchu, byli pro náš region jakousi
jistotou, a to i v dobách, kdy se mu nevedlo nejlépe. Dnes, když prosperuje
(a jsem rád, že i naše akciová společnost na tom má lví podíl),
z této synergie spolu s dalšími brněnskými podnikatelskými subjekty
těžíme, což mj. ilustruje prestižních „Českých 100 nejlepších“.
Ekonomické úspěchy naší společnosti jsou výsledkem důsledně
prosazované podnikatelské strategie. Veletrhy Brno jsou nejvýznamnější
veletržní společností ve střední Evropě a brněnské výstaviště tak
úspěšně plní roli „výkladní skříně“ českého exportu v hlavních
oborech ekonomiky. A díky tomu je dnes Brno, které mám rád nejen já,
vnímáno jako nejvýznamnější středoevropské veletržní centrum.