VECTOR INTERNATIONAL, s. r. o.
Společnost byla založena v roce 1993. Obchodní činnost je zaměřená
na oblast hotelových zařízení, jejich vybavování a zásobování
kompletním hotelovým sortimentem. Firma patří mezi garantované dodavatele
Asociace hotelů a restaurací České republiky a výhradním zástupcem
špičkových světových firem i tuzemských výrobců (Dometic, Caddie,
Valera, SafePlace, Bentley, Geesa, Corby, LG, Heute, Resol, Standard Textile,
TTS a dalších). Její široké portfolio zahrnuje následující
výrobky:
Vybavení pokojů
Minibary, hotelové sejfy, zámkové systémy, hotelové televizory,
systémy Pay TV, dekorace, hotelové desky na informační materiály, pokojové
koše, ramínka, rychlovarné sady, svítidla, TV držáky a stojany, žehlící
soupravy.
Koupelny a toalety
Vysoušeče vlasů, kosmetická zrcátka, koupelnové doplňky a koše,
osoušeče rukou, kompenzační pomůcky, nástěnné popelníky, koupelnové
osvětlení, osobní váhy, spotřební materiál, sprchový program,
zásobníky, dávkovače, zrcadla.
Hotelová kosmetika
Čtyři kompletní sady hotelové kosmetiky – řada Aqua, řada Beaufort,
řada Natural Beauty, řada Relax Refresh Revive, a brzy i další novinky,
zápalky, čokolády, doplňky.
Textil
Ložní textil, pantofle, polštáře a přikrývky, přehozy, ručníky a
osušky, ubrusoviny, závěsy, župany.
Nábytek
Kufrboxy, lehátka, postele, matrace, pokojový nábytek, restaurační
nábytek, stoly, věšáky, židle.
Housekeeping
Odpadové hospodářství, úklidové nářadí, úklidové vozíky, vozíky
na prádlo, vozíky na zásobování minibarů, vozíky pro pokojový servis,
vozíky pro pokojské, vysavače a čistící stroje.
Lobby
Bagážové vozíky, čističe obuvi, držáky na noviny, jmenovky,
klíčenky, koše, popelníky, lanová zábradlí, pultové zvonky, stojany na
deštníky, vlajky.
Konference a catering
Banketní stoly, banketní židle, rautové sukně, řečnické pulty,
taneční parkety a pódia, vozíky na banketní vybavení.
Restaurace a kuchyně
Bufetové pulty, jídelní lístky, stojany na menu, přepravky
na jídlo.
Orientační systémy
Dveřní štítky, stojanové tabule, vitríny, pultové stojany.
Vector International slaví 20. výročí
29. 06. 2013
Se společníky společnosti Vector International Ing. Attilou
Baloghem a Ing. Antalem Szentesim se potkáváme 11. června
2013. V nádherném podvečeru se pod námi rozevírá panorama Prahy.
20. výročí jejich firmy totiž slavíme na nejvýše položené terase
hotelu NH Prague.
Pánové, jakých to bylo dvacet let?
Začínali jsme velice skromně. Na půdě rodinného domku v Košířích.
Firmu jsme pak přestěhovali do hotelu Praha a následně si pronajali
kanceláře a sklady ve Střešovické ulici. V současné době sídlíme ve
vlastním objektu, který jsme koupili v roce 2010 v Hostivicích. Za
uplynulých dvacet let jsme v mínusu končili rok pouze jednou, v roce 1999,
kdy snad každý očekával konec světa. Po všechny ostatní roky byla naše
firma v zisku.
Dodáváte vybavení pro obrovskou šíři objektů, zejména pak
hotelová zařízení.
Většina ze čtyř- a pětihvězdičkových hotelů v České republice je
našimi klienty. S řadou z nich jsme začali spolupracovat dříve, než
přivítali své první hosty, jiné jenom dovybavujeme. Nejedná se pouze
o mezinárodní hotely nejvyšší kategorie. Našimi důležitými klienty,
jejichž důvěry si rovněž velice vážíme, jsou také další ubytovací
zařízení po celém Česku a na Slovensku, včetně rodinných penzionů.
Vždy se zaměřujeme na nejspolehlivější a nejkvalitnější výrobky. Ať
už si zákazník z naší nabídky vybere produkty nižší nebo vyšší
cenové úrovně, pokaždé si může být jist správnou volbou.
Dle mého názoru, základem je, kromě kvality a rozumné ceny
obchodovaného produktu – což je samozřejmostí – odhodlání nedat se.
Navzdory někdy nevybíravým metodám konkurence. A vzdorovat i v dobách,
kdy ekonomika stagnuje a doba podnikání moc nepřeje.
Je to tak. Nicméně, potřebný je nejen perfektně fungující kolektiv, ale
i nějaký ten finanční kapitál. V začátcích jsme peněz příliš
neměli, avšak když si dnes chci vzít úvěr (nedávno jsme se pro něj
rozhodli kvůli nákupu a rekonstrukci nového sídla), banky se předhánějí,
která z nich nám poskytne lepší podmínky.
Kdysi jsem dělal rozhovor s úžasným člověkem, hoteliérem
Janem Horalem. Článek jsme nazvali: „Česká republika je perfektním
místem pro investice“ (viz www.e-vsudybyl.cz). Pane Baloghu, je pro
vás Česko takovou zemí?
Určitě ano. Ale to, do čeho jsme tu investovali nejvíce, je práce. Jsem
přesvědčen, že dobré jméno lze získat hlavně poctivou prací. Čas od
času pak nastane situace, kdy je pověst firmy pro úspěšnost podnikání
větším plus než hromada peněz.
Mezi hosty vaší narozeninové párty byl i majitel řady
pražských hotelů pan inženýr Xuan Long Le.
Panu Longovi se v Praze podařilo vytvořit malé hotelové impérium. Je
cizincem, stejně jako my, byť z poněkud větší dálky. A podle toho, jak
je úspěšný, je i pro něho Česká republika pravděpodobně dobrým
místem pro investice, a také takovou srdeční záležitostí.
Jaký byl pro Vector International loňský rok?
Zaznamenali jsme v něm zhruba třicetiprocentní meziroční nárůst. To, že
byl Vector International v roce 2012 úspěšný, je dáno nejen parametry
produktů, tedy jejich cenou a kvalitou, ale zejména našimi skvělými
odborně zdatnými zaměstnanci, kteří odvádějí maximum práce, aby byl
zákazník spokojený. Při tak velkém objemu dodávaného vybavení není
divu, že se může tu a tam projevit nějaký nedostatek. Nicméně reklamace
se nám vždycky daří řešit ke spokojenosti zákazníků. Náš servis
funguje velice pružně. Pokud je to naléhavé, situaci řešíme okamžitě
nebo do čtyřiadvaceti hodin. Jinak závadu odstraníme či vadný kus obvykle
nahrazujeme nejpozději do týdne.
Čím kvalitnějšími produkty dodáváte, tím déle klientům
vydrží. Nejste tím sami proti sobě?
Některé produkty, které jsme klientům v Česku dodali, slouží už přes
dvacet let a dotyčné hotely je opravdu nemají důvod měnit za nové. To je
i případ pražského hotelu Olympik, kam jsme své první trezory SafePlace
dodali ještě před založením firmy v roce 1991. Olympik byl od té doby
dvakrát v rekonstrukci. Měnil nábytek, postele a další vybavení, ale
naše sejfy na pokojích zůstaly. Nepotřebují je měnit, protože jsou
prakticky bezporuchové.
Co do příštích let?
Neustále rozšiřujeme a modernizujeme náš sortiment. Hlídáme světové
trendy a zákazníkům nabízíme novinky. Věříme, že nárůst poptávky,
který v loňském roce rapidně stoupl, bude pokračovat. Všem partnerským
hotelům přeji, ať se jim tady v České republice daří.