Vaše země má fantastický potenciál
31. 10. 2004
Hotel InterContinental Praha patří k nejrenomovanějším hotelům
v České republice a místům setkání. Jedno z nich ve Všudybylu
zmiňovaných jsem v InterContinentalu měl na své narozeniny se Silvií
Ferrari (5/2004 str. 16–17), když v Praze koncem března organizovala akci
pro evropské partnery sponzora závodní stáje vozů Ferrari F-1, firmu
Vodafone. Tradiční hlavní téma devátých vydání Všudybylu –
hotelnictví – mi proto bylo záminkou požádat o rozhovor generálního
ředitele hotelu InterContinental Praha, pana Leona Larkina.
Pane řediteli, kde jste působil před tím, než jste se rozhodl přijmout
nabídku pracovat v Praze?
V hotelnictví jsem začínal na úseku marketingu a jako ředitel pak působil
v Austrálii, na Novém Zélandu, na Havaji, v Pekingu, Singapuru, Hongkongu,
Helsinkách a v Petrohradě.
Kde se vám nejvíce líbilo?
Velice zajímavé to bylo v Číně. Petrohrad byla nádherná zkušenost.
Nyní si vychutnávám Prahu. Je to nádherné město. Spolupracuji zde
s úžasnými lidmi. Češi jsou příjemní a komunikativní. Je snadné a
hezké žít zrovna tady. Věřím, že to bude dobrá zkušenost. Doposud jsem
se zde nesetkal s ničím negativním.
Jak nejraději trávíte volný čas?
Jsem vášnivým golfistou, rád hraji šachy, rád čtu a poslouchám dobrou
hudbu. Mám rád dobré víno.
Proč jste si coby místo svého dalšího působení vybral právě
naše hlavní město?
V neposlední řadě proto, že je nádhernou kulturní metropolí. Volil jsem
ze čtyř nabídek a vsadil na Prahu pro její obrovský potenciál v oblasti
cestovního ruchu v rámci Evropy a světa vůbec. Tento fakt se odráží
nejen ve vysoké obsazenosti hotelů, ale také ve vysoké poptávce na straně
poznávacího cestovního ruchu. Praha je dostatečně vyzrálým městem na to,
aby zde mohl být realizován kvalitní obchod. Je tu zdravá ekonomika. Byl
jsem plný očekávání, protože jsem věděl, že si hotel InterContinental
Praha vede velice dobře. Že je v dobré kondici, jak se říkává, v pravý
čas na pravém místě, aby mohl využívat boomu a dynamiky příjezdu –
zájmu turistů i obchodních cestujících o Českou republiku.
Co jste věděl o České republice?
Asi tolik, co lidé tady o Austrálii. Věděl jsem, že jsou zde velmi
vzdělaní lidé. Že Praha je krásné a čisté město a že si zdejší lidé
pro to, co všechno dokázali, zasluhují respekt. Že tady bude dobré
pracovní prostředí. Ve vaší zemi vidím fantastický potenciál
v cestovním ruchu a ve zlepšování standardů. Jestliže vaše vláda na
tento potenciál ještě více upře svoji pozornost (nejsem v Česku tak
dlouho, abych místní situaci znal dopodrobna), bude tato země vydělávat
obrovské peníze. Nejen na turismu orientovaném na poznávání a odpočinek,
ale i ve všech dalších oblastech, které jsou s ním přímo i nepřímo
spojeny. Incentiva, služební cesty, firemní a vzdělávací akce, kongresy,
konference, to vše souvisí s celkovým ekonomickým rozvojem a s hotelovým
průmyslem.
Jakým směrem se podle vás celosvětově vyvíjí hotelový průmysl?
To je velice jednoduché. Hotely jsou velmi orientované na služby. To, co
naši zákazníci hledají, jsou dobré služby. Hlavní proud směřování
proto bude o tom, poskytovat stále lepší služby a zlepšovat servisní
standardy. Za současné situace na trhu můžeme zlepšovat především
technologie, tak aby ještě lépe sloužily zákazníkům.
Hotel InterContinental Prague ranks among the most renowned hotels in
the Czech Republic and best favored meeting places. In one of the earlier
„Všudybyl“ issues (5/2004, page 16–17), I have given an account of the
appointment I had at the InterContinental just on the day of my birthday with
Silvia Ferrari, who was organizing an event in Prague at the end of March for
the European partners of the Ferrari F-1 racing team's sponsor Vodafone. The
traditional headliner of any ninth Všudybyl issue – i.e. hotel industry –
thus provided me with an excellent excuse to ask Mr. Leon Larkin, the
InterContinental Prague hotel's general manager, for a short interview.
Mr. Larkin, where had you operated before you decided to accept the offer to
stay and work in Prague?
As far as the hotel industry is concerned, I started in the marketing area
first and then as hotel manager I was gradually appointed in Australia, New
Zealand, Hawaii, Peking, Singapore, Honk Kong, Helsinki and Petersburg.
Which of these locations did you like best?
It was very interesting back in China. Petersburg was a wonderful experience.
I am relishing Prague now. It is a gorgeous city. I have been working with
wonderful people here. The Czechs are nice and communicative. It is easy and
pleasurable to live in a place like this. I believe that it will be a fruitful
experience. So far I have not encountered anything negative here.
What is your preferred way of spending your leisure time?
I am a passionate golf player, I like chess, I am fond of reading and
listening to good music. I like good wine.
Why have you chosen our capital city to be your next destination?
Last but not least because it is a spectacular cultural metropolis. I had been
pondering over four alternatives and finally staked on Prague for the huge
potential it has in the tourism area and in Europe and the whole world in
general. This fact reflects not only in the high hotel occupancy figures and the
high demand from the tourist travellers. Prague is a sufficiently mature city to
make quality business flourish. The economics here is healthy. I was full of
expectations for I knew the InterContinental Praha was doing extremely well.
That it was perfectly fit, as they say, and in the right place at the right
time, to enjoy the boom and dynamics of the incoming clientele – the interest
of tourists and business travelers in the Czech Republic.
How much did you know about the Czech Republic?
About as much as people here know about Australia. I knew that the people here
were very well educated. I knew Prague was a beautiful and clean city and that
the local people deserve respect for all they had done. I knew the working
atmosphere would be very good here. I see there is a fantastic potential in
your country in the tourism and standard improvement areas. If this government
aims at this potential even more (I have not been in the Czech Republic long
enough yet to know about the local situation in detail), this country is going
to earn huge money. Not only from the cognitive and leisure tourism that is, but
also from all other areas, directly or indirectly linked to it. Incentive,
business trips, corporate and educational functions, congresses,
conferences – this all is directly relating to the overall economic growth
and to the hotel industry.
In your opinion, what course will the hotel industry take globally?
That is very simple. Hotels are service oriented. The aspect our customers are
looking for is quality services. The main stream will therefore be concerned
with the provision of increasingly perfected services and improved service
standards. What we can do in the present market situation is improve the
technologies in the first place, so that they can serve our customers still
better.
www.prague.intercontinental.com