V případě destinačních agentur nesmí platit, že cesta je vším a cíl ničím
03. 11. 2015
Grandhotel Pupp a Spa Hotel Thermal ve dnech 1. a 2. října
2015 hostily akce a účastníky 48. ročníku Tourfilmu a 12. ročníku
festivalu českých regionů TourRegionFilm. Po udílení cen TourRegionFilmu,
jež se odehrálo v Malém kongresovém sále Thermalu, jsem oslovil
generálního ředitele hotelu Rudolfa Mašatu.
Pane řediteli, letošní TourRegionFilm byl zaměřen na destinační
management. Téměř dvacet let jste pracoval na německých zaoceánských
hotelových lodích, které dělaly cesty kolem světa, a spolupracoval se
společnostmi destinačního managementu navštěvovaných
destinací.
Na
takovýchto lodích jsou dvě hlavní manažerské pozice: nautický kapitán,
který řídí loď a zastupuje ji vůči úřadům, a tzv. korvetní kapitán,
což je generální ředitel hotelového provozu lodi. To byla moje funkce. Byl
jsem zodpovědný za personál, ekonomiku a turistický chod lodě.
V destinacích, které jsme navštěvovali, jsem tak zodpovídal i za program,
servis a bezpečnost našich pasažérů mimo loď. Tedy i za spolupráci
s tamními společnostmi destinačního managementu a konkrétními
poskytovateli služeb.
Sice těžko srovnávat, nicméně mám pocit, že v Česku některým ze
společností destinačního managementu chybí správný tah na bránu. Jeví
se mi to, jako by některé z nich pouze vykazovaly činnost, aby
z veřejných prostředků mohly čerpat peníze. Jenomže v případě
destinačních agentur nesmí platit, že cesta je vším a cíl není
ničím…
Často lze slyšet, že tam a tam chceme nalákat turisty. Nalákat můžu tak
myš na špek nebo na sýr… Ale ono jde o to, přesvědčit lidi, že si
vyberou správně, pokud budou volit návštěvu některé z turistických
destinací Slezska, Moravy a Čech. To je možné především servisem. Ale
nejen servisem poskytovatelů služeb a úrovní turistické infrastruktury až
v cílové destinaci, což je samozřejmě rovněž zásadní. Je třeba
přesvědčovat dosud nepřesvědčené turisty venku, že to je to správné
rozhodnutí, které udělají, když přijedou do Česka. Tedy přesvědčovat
je i skvělým servisem destinačních agentur.
Věřím, že na to máme. Jsme kreativním národem. Máme nádhernou zemi!
Lázně, krásnou krajinu, bohatou historii, úžasnou architekturu… Po
návratu z ciziny doháním, co jsem za ta léta strávená venku zameškal.
Rád se „učím“ svoji vlast. Teprve před nedávnem jsem například
poprvé navštívil Lipno. Teď jsem jeho nadšený příznivec a stejně je
tomu s řadou další míst.
Naděje na úspěch při získávání bonitních návštěvníků Česka se
podstatně zvýší, když zlepšíme náš přístup k nim.