Menu

V byznysu na hospodářské výsledky

31. 01. 2004

Akciová společnost EXIM Tours již podruhé za sebou získala ocenění v oborové kategorii turistický ruch „Českých 100 nejlepších“. Diplom za osobní přítomnosti prezidenta České republiky prof. Václava Klause ve Španělském sále Pražského hradu v pátek 28. listopadu 2003 v rámci galavečera organizovaného panevropskou společností pro kulturu, vzdělávání a vědecko-technickou spolupráci Comenius přebíral předseda představenstva a generální ředitel této české cestovní kanceláře Ing. Ferid Nasr.
Pane předsedo, i když spolu hovoříme začátkem ledna 2004, je možné konstatovat, že jste opět posílili své postavení, nejen co se týče renomé, ale i obchodní úspěšnosti cestovní kanceláře EXIM Tours.

V byznysu se hraje ani ne tak na „poplácávání si po ramenou“, ale především na hospodářské výsledky. Nicméně i to, že jsme získali řadu ocenění včetně vysoce prestižního vyhlášení „Českých 100 nejlepších 2003“ dokresluje, že jdeme správnou cestou. Odborníci ví, že rok 2003 v oblasti podnikání cestovních kanceláří nebyl jednoduchý. Byl těžký pro všechny. Negativně se na něm podepsaly turbulence díky válce v Iráku, kvůli které jsme ztratili tři čtyři měsíce. Ale i za těchto podmínek se EXIM Toursu za velkého přispění obchodních partnerů – provizních prodejců – podařilo nejen splnit, ale překročit stanovené cíle (devadesát tisíc účastníků zájezdů), jež jsme si stanovili svým byznys plánem. Co se týče počtů v České republice, do kulaté cifry 100.000 nám scházelo šest tisíc klientů. Rok 2003 jsme zakončili s čtyřiadevadesáti tisíci účastníky zájezdů EXIM Toursu. Věřím, že v tomto roce se za neméně vydatného přičinění kvalitně motivovaných prodejců dostaneme přes sto tisíc. Jak ukázalo loňské léto, úspěšnost cestovních kanceláří není postavena pouze na obratu a počtech účastníků zájezdů, ale jak jsem již uvedl, na hospodářských výsledcích, jež jsou pro nás rovněž velmi uspokojivé, protože odpovídají 25% dynamice EXIM Toursu.

Když jsme spolu hovořili před rokem, zmiňoval jste celkový objem klientů mateřské firmy a jejích dceřiných firem v Maďarsku, Rumunsku, na Slovensku a v Polsku. Předloni to bylo sto padesát tisíc osob. Jak tomu bylo loni?
Dostali jsme se na 250.000 klientů. Díky tomu docilujeme velmi zajímavých cen u našich dodavatelů v pobytových místech, jež se odráží v našich prodejních cenách a dalších výhodách, o něž se dělíme s našimi provizními prodejci a účastníky zájezdů EXIM Toursu.

Dynamický rozvoj cestovní kanceláře EXIM Tours a s ním spojený nárůst administrativy je příčinou, že se chystáte stavět nové sídlo.
Ano, dva roky poté, co jsme dokončili své administrativní centrum na Praze 4, jsme se rozhodli pro stavbu nového v řádech mnoha desítek milionů korun, aniž bychom při tom uvažovali o úvěru. Jsme hrdi na to, že EXIM Tours je českou cestovní kanceláří, která nikdy nepotřebovala úvěrovat.

Hospodaření cestovní kanceláře, která je akciovou společností, je díky výročním zprávám veřejně dostupnou záležitostí. Nicméně záhy poté, co v létě došlo (a dovolím si použít váš výraz) k turbulenci v portfoliu českých cestovních kanceláří, začal někdo šířit informace, že EXIM Tours chce kdosi koupit.
V Česku je patnáct let po změně režimu, ale řada lidí si tu stále ještě nezvykla, že ve světě podnikání, obzvláště na Západě, je běžné, že někdo vybuduje firmu, dostane ji na určitou úroveň se zajímavým obratem i mírou zisku, a pak např. s někým fúzuje, nebo ji prodá. Ne každý má tendenci upodnikat se k smrti. Kdo je v obraze, ví, že EXIM Tours je zdravou firmou, která každoročně produkuje slušný zisk. Proto může být, a zřejmě i je, pro investory lákavou společností. Vůbec nepopírám, že nás oslovilo několik investorů.

Můžete je jmenovat?
Což o to, mohl bych. Ale proč bych to dělal, když si ani jeden z nich nepřeje být jmenován?






www.eximtours.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001