Uspokojit co nejširší spektrum
26. 04. 2003
Shell Europe Oil Products je největší petrolejářskou firmou působící
na evropském trhu. Provozuje síť čtrnácti tisíc stanic v osmadvaceti
zemích. Vlastní deset rafinérií a je spoluvlastníkem sedmi dalších.
Čerpací stanice společnosti Shell v Evropě obslouží více než šest
milionů zákazníků každý den. Široké spektrum moderních a kvalitních
pohonných hmot uspokojuje požadavky zákazníků i jejich motorových
vozidel. Navíc prodejny u čerpacích stanic nabízejí pestrý sortiment
potravinářských výrobků a potřeb pro motoristy.
Mototurismus, zvláště pak mezinárodní, je pro každou
navštěvovanou zemi velkým byznysem. Do cílových destinací se jezdí nejen
podle toho, jakými atraktivitami disponují, ale i podle úrovně dopravní
infrastruktury a na ni bezprostředně navazujících služeb motoristům.
Pochopitelně lidé, kteří si oblíbili jistou úroveň a styl služeb, do
daných zemí jezdí také proto, že se jim v hotelu jejich oblíbeného
hotelového řetězce, u čerpacích stanic apod. dostane obdobné péče, na
jakou jsou zvyklí. Na toto téma jsem o rozhovor při příležitosti
rozšíření počtu čerpacích stanic společnosti Shell požádal
generálního ředitele firmy Shell Česká republika Ing. Pavla Šenycha.
Rozšíření naší sítě čerpacích stanic je zřetelným důkazem trvalého
zájmu firmy Shell o působení v České republice. Stálé zvyšování
podílu na trhu pohonnými hmotami je v souladu s filozofií skupiny Shell,
která považuje Českou republiku za perspektivní trh s velkým potenciálem
dalšího růstu. Firma Shell velmi zvažuje, jakým způsobem uspokojit co
nejširší spektrum zákazníků a nabídnout jim svůj sortiment kvalitních
paliv. K tomu potřebuje dostatečné pokrytí v jednotlivých zemích.
Intenzivně proto vyjednává s účastníky na trzích v evropských zemích
o možnostech nákupu a rozšíření sítě čerpacích stanic Shell. Není
tomu jinak ani v oblasti střední a východní Evropy či v České
republice. Důkazem toho je nejenom akvizice čerpacích stanic TotalFinaElf
v letošním roce, ale i DEA v roce 2000 a některých čerpacích stanic
Avanti v roce 2002. Rozvíjející se sítě v Česku a Maďarsku, které
mají pro firmu Shell stále větší význam, získají strategicky významné
objemy. Převzatá síť TotalFinaElf zajistí firmě Shell v České republice
přední místo mezi ostatními mezinárodními firmami na trhu. Spojením
sítí dosáhne firma Shell celkového počtu 137 stanic rozložených po
celém území Česka, z nichž více než 50 obsluhuje zákazníky
v nejdůležitějších městech země.
V čem podle vás tkví jádro úspěchu firmy Shell Česká
republika?
Zdar naší společnosti se odvíjí od toho, že přítomnost firmy Shell není
zaměřena pouze na jeden jediný segment trhu, ale že diverzifikuje kompletní
portfolio. Je aktivní v sektoru čerpacích stanic i v sektoru olejů, ať
už průmyslových nebo automobilových. Jsme poměrně úspěšní
i v oblasti zásobování leteckých společností pohonnými hmotami a mazivy
a velmi aktivní v oblasti LPG – propan-butanu prostřednictvím skupiny
Shell Gas v Kralupech nad Vltavou. Rozšiřujeme své portfolio i v oblasti
zpracování. Jsme akcionářem v České rafinérské, a.s. Kombinací efektů
dosahujeme širokého povědomí o firmě, což jí umožňuje být v očích
zákazníků společností, kterou preferují. Samozřejmě jí k tomu pomáhá
mezinárodní proslulost značky a marketingové akce šité na míru pro
Českou republiku. V neposlední řadě působení v motoristickém sportu,
který je zákazníky v České republice vnímán velmi intenzivně. Úspěchy
firmy Shell s firmou Ferrari v závodech F-1 jsou jednou z takových
aktivit. Nedávno společnost Shell uzavřela dohodu s koncernem Volkswagen a
stala se partnerem závodního týmu Škoda Motorsport. Společně s ním se
již účastnila inaugurace Škody Fabia WRC na letošním ženevském
autosalonu.