Do soutěžních kategorií 47. ročníku Tourfilmu se přihlásilo
477 filmů a spotů, 163 multimédií ze 132 zemí světa. Grand Prix
obdržel australský spot „Barossa. Be Consumed“ společnosti kwp!
Advertising. Vítězem kategorie filmů do 30 minut se stal spot přihlášený
agenturou CzechTourism „Come to the Czech Republic and experience your own
story!“ „Velmi mě těší, že mezinárodní porota ocenila snímek
znázorňující Českou republiku jako zemi, kde můžete prožít svůj
vlastní příběh,“ okomentoval úspěch České centrály cestovního ruchu
její generální ředitel Rostislav Vondruška.
Pojedenadvacáté se konal festival českých regionů – Tour Region Film.
Porota v něm vybírala z 64 filmů, 35 spotů a 30 multimédií. Grand
Prix získal spot agentury ACT Media „Vítejte v Plzni“. V kategorii
filmů zvítězil snímek nejmladšího turistického regionu Toulava
„Toulava… kardiozážitek i pro Tebe“. Druhý skončil film VideoBrothers
„Znojemské vinobraní“ a třetí „Propagační spot Montanregion
Krušnohoří UNESCO“ Karlovarského kraje. Cenu poroty získaly Léčebné
lázně Mariánské Lázně za „Mariánské Lázně v 5 minutách“,
Kutnohorsko.cz za „Cuthna Antiqua“ a Destinační management turistické
oblasti Beskydy-Valašsko za snímek „Ideální zimní dovolená
v Beskydech“. V Kategorii spoty má první místo snímek Dolní oblasti
Vítkovice „Pozvánka do Dolních Vítkovic“, druhé spot Města Žatec,
Turistického informačního centra „Žatec 1010“, třetí Města Mikulov
„Mikulov s přívlastkem“. Cenu poroty získal spot VideoBrothers
„Znojemské vinobraní 2014 – upoutávka“ a spot Aqualand Moravia
„Aqualand Moravia“. V kategorii multimédia bylo první www.kladskepomezidetem.cz
společnosti Branka, druhé www.jestedliberec.cz Libereckého kraje,
třetí „Mobilní aplikace inCity Hradec Králové“ statutárního města
Hradec Králové. Cenu poroty získaly: http://www.turistika.cz/trasy/video
společnosti Turistika a „GEOFUN“ společnosti World Media Partners.
Tourfilmu 2014 vévodilo Maroko
27. 10. 2014
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism
v karlovarských hotelech Thermal a Grandhotel Pupp pořádala 9. až
11. října 2014 již 47. ročník mezinárodního festivalu turistických
filmů Tourfilm, jehož partnerskou zemí bylo Marocké království,
21. ročník festivalu filmů a spotů prezentujících atraktivity regionů
Čech, Moravy a Slezska Tour Region Film a přehlídku turistických map a
průvodců Tourmap. Pana Rudolfa Mašatu, pověřeného ředitele Lázeňského
hotelu Thermal, v němž se řada festivalových akcí odehrávala, jsem při
té příležitosti požádal o vyjádření.
Mnoho
lidí si Thermal spojuje především s Mezinárodním filmovým festivalem
Karlovy Vary. A zaslouženě, protože právě kvůli němu byl postaven a
před sedmatřiceti lety přivítal první hosty. Řadu let už jsme ale
i místem konání na světě nejstaršího mezinárodního festivalu filmů
s turistickou tematikou Tourfilm a národního Region Tour Filmu. Jak
napovídá počet téměř pěti set snímků a spotů i grandiózní
doprovodný program, je to skutečně velká akce. Sepětí mezinárodního
Tourfilmu a národního Tour Region Filmu je inspirativní. Nejen Česko se má
od světa co učit, také zahraniční tvůrci mohou u těch českých
nacházet inspiraci. Podobně je tomu v naší hotelové branži. I v ní je
užitečné poznávat, jak to dělají ve světě, a nedělat překonané chyby.
Prošel jsem 132 zeměmi světa, řadou z nich několikrát. Dvacet let jsem
totiž pracoval na čtyř- a pětihvězdičkových západoněmeckých
hotelových lodích, které dělaly hlavně cesty kolem světa. Byla to
inspirativní škola života, z níž doteď čerpám. Jsem přesvědčen, že
hodně věcí se dá uplatnit i u nás. Na co je v první řadě v naší
branži – a to kdekoliv na světě – třeba klást největší důraz, je
servis. Posledních jedenáct let působím v Karlových Varech. Mimo jiné
jsem tu do provozu uváděl Savoy Westend Hotel. V Česku je ještě hodně
prostoru ke zlepšování, abychom očekávání hostů – a je jedno, odkud
jsou – vycházeli vstříc. V Thermalu se to díky přístupu a
profesionalitě mých kolegů daří. Jsme jeden tým, a abychom mohli být
skutečně úspěšní, záleží na každém jednom z nás. Thermal je
strategicky dobře posazený hotel, je branou do lázeňské zóny Karlových
Varů. Díky konceptu lázeňského a festivalového hotelu má obrovský
potenciál a já vím, jak jej využívat. Přeji pořadateli obou festivalů,
České centrále cestovního ruchu – CzechTourism, jmenovitě jejímu
generálnímu řediteli panu Vondruškovi, po jehož příchodu do této
státní agentury pro podporu cestovního ruchu se festivalový program
Tourfilmu a Region Tour Filmu rozšířil do našich kongresových prostor a
před hotel Thermal, a stal se tak dostupný občanům Karlových Varů, hodně
štěstí a už se těším na příští ročník.