TOURFILM vlajkovou lodí Karlovarského týdne
31. 10. 2011
Ing. Rostislav Vondruška
Filmové spoty, webové stránky, multimediální aplikace a sociální sítě, to jsou nástroje, bez kterých se Česká republika ve své propagaci jako ideální turistická destinace doma i v zahraničí neobejde. Jsem velice rád, že nám soutěžní přehlídky TOUR REGION FILM i TOURFILM ukázaly, že české turistické destinace s těmito nástroji kvalitně pracují a snaží se přiblížit světové konkurenci.
S generálním ředitelem CzechTourismu Rostislavem Vondruškou
se potkáváme večer 7. října 2011 v Karlových Varech v Grandhotelu Pupp
před závěrečným předáváním cen Karlovarského týdne.
Co pro vás TOURFILM znamená z hlediska propagace cestovního ruchu a
kam jej hodláte směrovat?
TOURFILM je vlajkovou lodí Karlovarského týdne. A i do budoucna počítáme
s tím, že jí zůstane. Všechny aktivity, které plánujeme, budeme stavět
kolem TOURFILMu, protože se ukázalo, že snímky, které se zde prezentují,
se stávají čím dál tím platnějším nástrojem propagace na úkor
tradičních nástrojů, jako jsou veletrhy, zejména ty zaměřené přímo na
klienta, tzv. „B2C“. Elektronická online média jsou na velkém vzestupu.
To se promítlo i do kvality a kvantity snímků. Letos je rekordní ročník,
co se týče počtu přihlášených soutěžních snímků a zemí. TOURFILM
jednoznačně zůstává lídrem Karlovarského týdne a budeme to tak
koncipovat i na další období, pro něž budeme soutěžit nové partnery.
TOUR REGION FILM má obdobnou tendenci, ačkoliv je mladším bratrem TOURFILMu.
Hraje velkou roli v domácím cestovním ruchu, v regionální propagaci, a
také u něj je vidět, že snímky, které regionalisté přihlašují, mají
kvalitativně velmi vzestupnou tendenci.
V interview, které jsem dělal s předsedkyní Komise Rady
Asociace krajů ČR pro cestovní ruch Lidií Vajnerovou, zaznělo, že
CzechTourism klade důraz na zpětnou vazbu, na komunikaci s profesionály
cestovního ruchu v regionech.
Je to tak. Na sepětí s regiony CzechTourism vždycky kladl velký význam.
V současné době pořádáme sérii regionálních konferencí, s nimiž
navštěvujeme všechny kraje. Je pro nás další z příležitostí setkávat
se s našimi partnery v regionech, vyměňovat si informace a aktualizovat si
přehled o jejich prioritách a plánech, byť ne všechny můžeme v rámci
našich možností podpořit.
Jako každý rok se i letošní Karlovarský týden stal příležitostí pro
setkání odborníků na různých platformách. Kromě již zmíněného
setkání Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch se tu sešli
koordinátoři z turistických regionů a Kolegium cestovního ruchu, což je
poradní orgán ministra pro místní rozvoj. Na všech těchto fórech se
diskutovalo o plánech jednotlivých subjektů na příští rok a také se
hodnotil rok letošní, co se povedlo a kde jsou rezervy. Kolegové
z Ministerstva pro místní rozvoj tu prezentovali pro český cestovní ruch
nesmírně důležitou věc, a tou je chystaný zákon o cestovním ruchu. Byť
může mít množství „much“, jeho přijetí je velmi potřebné, aby
vznikla struktura řízení cestovního ruchu. Od státní úrovně přes
krajskou až po municipální. To je velmi záslužná činnost a byla oceněna
na všech fórech, která jsem jmenoval.