Menu

TOURFILM vlajkovou lodí Karlovarského týdne

31. 10. 2011

Ing. Rostislav Vondruška

Filmové spoty, webové stránky, multimediální aplikace a sociální sítě, to jsou nástroje, bez kterých se Česká republika ve své propagaci jako ideální turistická destinace doma i v zahraničí neobejde. Jsem velice rád, že nám soutěžní přehlídky TOUR REGION FILM i TOURFILM ukázaly, že české turistické destinace s těmito nástroji kvalitně pracují a snaží se přiblížit světové konkurenci.

S generálním ředitelem CzechTourismu Rostislavem Vondruškou se potkáváme večer 7. října 2011 v Karlových Varech v Grandhotelu Pupp před závěrečným předáváním cen Karlovarského týdne.
Co pro vás TOURFILM znamená z hlediska propagace cestovního ruchu a kam jej hodláte směrovat?
TOURFILM je vlajkovou lodí Karlovarského týdne. A i do budoucna počítáme s tím, že jí zůstane. Všechny aktivity, které plánujeme, budeme stavět kolem TOURFILMu, protože se ukázalo, že snímky, které se zde prezentují, se stávají čím dál tím platnějším nástrojem propagace na úkor tradičních nástrojů, jako jsou veletrhy, zejména ty zaměřené přímo na klienta, tzv. „B2C“. Elektronická online média jsou na velkém vzestupu. To se promítlo i do kvality a kvantity snímků. Letos je rekordní ročník, co se týče počtu přihlášených soutěžních snímků a zemí. TOURFILM jednoznačně zůstává lídrem Karlovarského týdne a budeme to tak koncipovat i na další období, pro něž budeme soutěžit nové partnery. TOUR REGION FILM má obdobnou tendenci, ačkoliv je mladším bratrem TOURFILMu. Hraje velkou roli v domácím cestovním ruchu, v regionální propagaci, a také u něj je vidět, že snímky, které regionalisté přihlašují, mají kvalitativně velmi vzestupnou tendenci.

V interview, které jsem dělal s předsedkyní Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch Lidií Vajnerovou, zaznělo, že CzechTourism klade důraz na zpětnou vazbu, na komunikaci s profesionály cestovního ruchu v regionech.
Je to tak. Na sepětí s regiony CzechTourism vždycky kladl velký význam. V současné době pořádáme sérii regionálních konferencí, s nimiž navštěvujeme všechny kraje. Je pro nás další z příležitostí setkávat se s našimi partnery v regionech, vyměňovat si informace a aktualizovat si přehled o jejich prioritách a plánech, byť ne všechny můžeme v rámci našich možností podpořit.
Jako každý rok se i letošní Karlovarský týden stal příležitostí pro setkání odborníků na různých platformách. Kromě již zmíněného setkání Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch se tu sešli koordinátoři z turistických regionů a Kolegium cestovního ruchu, což je poradní orgán ministra pro místní rozvoj. Na všech těchto fórech se diskutovalo o plánech jednotlivých subjektů na příští rok a také se hodnotil rok letošní, co se povedlo a kde jsou rezervy. Kolegové z Ministerstva pro místní rozvoj tu prezentovali pro český cestovní ruch nesmírně důležitou věc, a tou je chystaný zákon o cestovním ruchu. Byť může mít množství „much“, jeho přijetí je velmi potřebné, aby vznikla struktura řízení cestovního ruchu. Od státní úrovně přes krajskou až po municipální. To je velmi záslužná činnost a byla oceněna na všech fórech, která jsem jmenoval.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001