Tohle se mne netýká…nebo že by ano?
06. 04. 2001
Manažer, ředitel, ministr – všechny spojuje několik věcí. Obrovská
zodpovědnost, málo času, vyšší životní standard a v neposlední řadě
u většiny i vášeň pro kvalitní a rychlé vozy. Je to samozřejmě mnohdy
otázkou vkusu a možností, ale v neposlední řadě i základní potřeby
této skupiny lidí – cestovat pohodlně, rychle a bezpečně. Zvláště ta
třetí položka je při počtu kilometrů strávených za volantem mnohdy
rozhodující. Co se týče bezpečnosti pasivní – tedy konstrukce vozu, je
předem dána výrobcem a majitel vozu ji moc neovlivní. Proto zůstává
s podivem, že jedna z mála věcí, kterou aktivně ovlivňuje majitel vozu,
zůstává v mnoha případech nevyužita. O čem je řeč?
Chování vozu na silnici silně ovlivňuje správný výběr pneumatik.
Je proto zvláštní, jak často vidíme na našich vozovkách kvalitní a
silná auta, na nekvalitních či nevhodných pneumatikách. Jak tedy
z kruhu – „je potřeba kvalitní pneu, ale ne zase v ceně jež je div ne
cenou vozu?“ Jedno řešení se nabízí.
Od roku 1999 se na českých silnicích začala objevovat značka pneumatik,
jež do té doby znal jen úzký okruh zasvěcených lidí. Jedná se
o špičkové japonské pláště TOYO, které na náš trh dodává
společnost Obnova Brno, a.s..
Co může být lepší vizitkou o kvalitě a bezpečnosti pneumatik, než
srovnávací testy, kterým se věnují renomované německé a britské
časopisy, jako je například Autobild? V loňském roce prošla testovacími
sériemi celá řada pneumatik TOYO. Důkazem budiž, že v celé sérii testů
nikdy neskončila hůře než druhá. A uvědomíme-li si, že vítězové
bývají zpravidla „domácí“ značky, jsou tato umístění potěšitelná
a zároveň názorně vypovídající o kvalitě. Aquaplaning, držení
v zatáčkách, brzdný moment, vše je vysoko nad standardem platným
v rámci EU.
Obnova Brno, a.s. dodává na trh celou řadu pneumatik TOYO, které pokrývají
celou šíři trhu. Od klasických Felicií (TOYO 330), přes Octavie (TOYO
Proxes E10) až po silné vozy, jež mají rozměry v řádech 16-ti a 17-ti
palců (TOYO Proxes T1-S). Na výběr je celá řada opravdu od nejmenších
pneu až po třeba extrémní rozměry typu 255/40 R17. To vše v segmentu
letních pneu.
Samozřejmě i na zimu nabízí Obnova Brno, a.s. prostřednictvím svých
servisů a partnerů v rámci celé ČR kolekci plášťů TOYO. Jedná se
především o řadu TOYO Snowprox S 920 – 950. O jejich kvalitě
vypovídá i to, že pokud si v Německu kupujete Porsche 911 v „zimním
balení“ najdete ho právě mnohdy na pneu TOYO S 950.
Samostatnou kapitolou zůstává série automobilů, jež se řadí do takzvané
Off-road kategorie vozů. Tyto vozy vyžadují pneumatiky, jež obstojí jak
v klasickém silničním provozu, tak ve chvíli, kdy majitel „zkusí“
svůj vůz prohnat terény a „cestou necestou“. Tady jsou pilotními
pneumatikami hlavně TOYO H02 a H03. Poskytují vysoký jízdní komfort a o to
přeci jde!
Na závěr jsem si nechal tip pro majitele cestovních kanceláří, či
ředitele podniků, které využívají i vlastního dopravního parku. TOYO se
samozřejmě nevěnuje jen kategorii osobních či off-road vozů. Na trh je
dodávána celá řada pneumatik, jež jsou určeny jak pro lehké nákladní
či Van vozy, až po pláště pro autobusy, nákladní vozy atp. Ostatně –
není nic jednoduššího, než se podívat na www.obnovabrno.cz, či www.cgs.cz , kde najdete celou nabídku včetně
aktuálního ceníku.
A propo – cena. Až potud se mohlo zdát, že pláště v této kvalitě
budou i extrémně náročné na „stav konta“. Opak je pravdou,
srovnatelná konkurence bývá v průměru o 1/3 až 1/2 dražší!
Pokud se tedy rozhodujete, do čeho „obujete“ svůj vůz, dovolte abych na
závěr použil větu, která je nosná pro celý program TOYO – „Seznamte
se, prosím…“
-marbo-
Obnova Brno, a.s.
Herčíkova 1a, 657 71 Brno
tel.: +420/5/4158 7201, fax: +420/5/4121 2790
e-mail: info@obnovabrno.cz