Tiskárna GRASPO CZ
31. 08. 2011
Andrea
Krystková
Tiskárna GRASPO CZ po mnoho let zajišťuje kompletní grafické, tiskové
a knihařské zpracování pod jednou střechou. Tato významná česká
tiskárna tiskne také tituly, které čtou lidé téměř na celém světě.
Pro renomovaná česká i zahraniční nakladatelství a významné obchodní
společnosti vytiskne ročně více než šest milionů publikací.
S obchodní ředitelkou tiskárny GRASPO CZ paní Andreou
Krystkovou se potkáváme 21. června 2011.
Paní Krystková, tiskárna GRASPO CZ, kromě toho, že tiskne spousty
časopisů včetně Všudybylu, je známá tím, že pro své zákazníky
vyrábí kalendáře a diáře. Jaké plány máte zapsány v tom svém na
nadcházející letní měsíce?
Vzhledem k tomu, že mám již dovolenou za sebou, chystám se jen na výlety
s dětmi o víkendech. Na příští sezonu jsme vytiskli kalendář
s názvem Tajemná místa České republiky, a odtud budu určitě čerpat.
Jinak se v mém diáři na léto a následně i podzim objevují spíše
pracovní schůzky. Momentálně nás hodně zaměstnává prodej a zakázková
výroba kalendářů a diářů pro velké české, ale i nadnárodní firmy.
V srpnu se naplno rozjede knižní výroba na vánoční trh a pro vaše
čtenáře je určitě zajímavý i fakt, že s koncem roku budeme tisknout
katalogy cestovních kanceláří a dalších účastníků Mezinárodního
veletrhu průmyslu cestovního ruchu GO a Mezinárodního veletrhu turistických
možností v regionech REGIONTOUR.
Do portfolia vašich služeb patří vysoce kvalitní barevný
tisk knih, časopisů a širokého spektra firemních prezentačních
materiálů.
Ano, od letáků přes brožury až po katalogy. Samozřejmostí je také
kompletní knihařské zpracování a předtisková příprava. Kvalitní
tiskoviny jsou základem prezentace každé společnosti, ať už se jedná
o hotel, lázně, státní instituce nebo obchodní společnosti, které se
prezentují svým zákazníkům. Mezi naše zákazníky proto patří i již
zmíněné cestovní kanceláře, nebo krajské úřady, pro které často
tiskneme katalogy a jiné prezentační materiály. Jak už jsem se zmínila,
kromě tiskových služeb máme vlastní nakladatelství kalendářů a
diářů, a každý rok tak přicházíme na trh s novou kolekcí
reprezentativních diářů a kalendářů jak pro firemní klientelu, tak pro
koncového zákazníka.
Během své vydavatelské činnosti jsem vystřídal řadu
tiskáren. U všech, kromě té vaší, jsem měl před každou expedicí
nových výtisků svých časopisů obavy, jaké kiksy (rozjetý soutisk, jinou
barevnost, odfláknutou knihařinu apod.) v nich objevím, a ještě hůř, na
jaké přijdou mí zákazníci. GRASPO CZ je první tiskárnou, u níž jsem
v pohodě. Jste naprosto spolehliví. Máte totiž nejen perfektní tiskařské
technologie, ale zaměstnáváte lidi, kteří odvádějí precizní
dílo.
Kvalita, spolehlivost a konkurenční cena, to jsou nástroje jak si udržet
stálé zákazníky a díky pozitivním referencím získávat nové. Naším
cílem je spokojený klient. Poskytujeme komplexní služby včetně
poradenství. Ke každému zákazníkovi máme individuální přístup a jsme
mu k dispozici v průběhu realizace celé zakázky.
Co životní prostředí?
Tak, jako většina společností v dnešní době, i my si uvědomujeme svoji
odpovědnost za dopad našich činností na životní prostředí. Snažíme se
proto jakékoliv negativní dopady eliminovat. Dodržujeme systém
environmentálního managementu zavedený podle normy ISO 14001:2004.
Využíváme obnovitelné zdroje – spotřebu elektrické energie nám
pomáhá krýt naše vlastní fotovoltaická elektrárna. Jsme držitelem
certifikátu FSC. V této souvislosti jsme letos udělali další krok vpřed a
všechny naše diáře jsme vytiskli na papír s certifikací FSC, která
zaručuje, že papír byl vyroben ze dřeva, které nepochází
z nelegálních těžeb.
Vynikající reference jsem na vás dostal od někdejšího
zlínského primátora, nyní poslance Tomáše Úlehly. I na to, jakým
způsobem reprezentujete svůj region a Českou republiku. Mé sympatie máte
i proto, že jsem první část svého dětství prožil v baťovském domku
v Baťově Sezimově Ústí II.
Naší velkou výhodou je tradice tiskárny. Počátky naší společnosti
sahají do 30. let 20. století, do období první republiky, respektive doby
Baťova Zlína, kdy tento úspěšný světoznámý zakladatel obuvnického
impéria založil řadu podniků, včetně Moravských akciových strojíren
v Sezimově Ústí, které podporovaly jeho podnikání. Vznikly tak
v podstatě také kořeny naší tiskárny. V dnešní době tiskneme sedm
dní v týdnu, 24 hodin denně. Přes padesát procent naší produkce
směřuje do zahraničí. Zahraničním zákazníkům se také pravidelně
prezentujeme na veletrzích v Rusku, Polsku, a především v Německu.
Patří k nim nejvýznamnější evropský knižní veletrh „Frankfurter
Buchmesse“ nebo veletrh reklamních předmětů organizace PSI
v Düsseldorfu.
Co chystáte na příští rok?
Oslavy patnácti let fungování společnosti pod jménem GRASPO CZ. Pro naše
zákazníky a obchodní partnery připravujeme několik zajímavých akcí a
setkání. Na jaře 2012 se budeme jako jeden z hlavních organizátorů
podílet na akci Papírenských kontraktů, kde se setkají firmy z oblasti
papírenství a kancelářských potřeb. Nejen v souvislosti s naším
výročím plánujeme také další technologické inovace ve výrobě, ale
nerada bych předčasně odhalila všechny naše karty. Každopádně se ale
neustále snažíme zvyšovat spokojenost našich zákazníků.