Menu

Společnost EuroAgentur Hotels & Travel a.s. provozuje 47 hotelů a 14 gastronomických zařízení v Praze, Bratislavě, Trenčianských Teplicích, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Lánech, Hradci Králové, Jihlavě, Frýdku – Místku, na Božím Daru, v Jeseníkách, Krkonoších a na Šumavě – na Lipně a Churáňově a dalších místech České republiky. Její incomingová divize do Česka každoročně přiváží přes půl milionu turistů. Její kongresová divize zabezpečuje kompletní portfolio služeb pro MICE. Mezi událostmi, na jejichž realizaci se podílela, figurují Evropský týden jakosti, kongres EASL s 3500 účastníky, Mistrovství světa v ledním hokeji 2004, Mistrovství světa v maxibasketbalu 2009, Mistrovství světa v basketbalu žen 2010 aj. EuroAgentur Culinary Team zabezpečuje catering nejen ve svých, ale i v dalších prestižních prostorách. Zabezpečoval jej např. pro českou účast na Letních olympijských hrách 2008 v Pekingu, opakovaně ve Španělském sále Pražského hradu, na zahraničních veletrzích aj.
Společnost EuroAgentur Hotels & Travel a.s. je držitelkou značky Czech Made a certifikátu ISO 9001:2001. Předseda jejího představenstva a generální ředitel Viliam Sivek je předsedou Asociace cestovních kanceláří ČR a v průběhu let byl vyhlášen Hoteliérem roku, Podnikatelem roku, Osobností cestovního ruchu, finalistou soutěže Manažer roku a ve svém oboru získal řadu dalších prestižních cen a ocenění.
V řadách klientů a partnerů EuroAgentur Hotels & Travel a.s. figurují přední světoví touroperátoři. EuroAgentur Hotels & Travel a.s. je členkou Hospodářské komory ČR, Americko-české hospodářské komory, Česko-německé obchodní komory, Slovensko-české obchodní komory, Komory pro hospodářské styky se SNS, Středního podnikatelského stavu, Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR a Americké asociace cestovních kanceláří (ASTA). Je pravidelnou účastnicí mezinárodních veletrhů cestovního ruchu v Utrechtu, Oslu, Dublinu, Kodani, Berlíně, Paříži, Miláně, Moskvě, Goteborgu, Londýně, Kolíně nad Rýnem, Helsinkách, Pekingu, Kunmingu, Šanghaji aj.

Těžko najdeme obdobnou příležitost

28. 10. 2010

EuroAgentur Hotels & Travel a.s. patří mezi přední ryze české firmy. Byla založena „na zelené louce“ v roce 1990. Podniká v cestovním ruchu. Během dvaceti let vytvořila největší hotelový řetězec v České republice. Coby incomingový operátor přiváží přes půl milionu zahraničních hostů ročně. Má desítky čestných uznání, diplomů, pohárů a ocenění. Předsedu představenstva a generálního ředitele této akciové společnosti pana Viliama Siveka jsem 8. října 2010 oslovil s tím, že hospodářská deprese daleko víc tříbí trh než období konjunktury, kdy jde všechno všem. Někteří hoteliéři dosud pláčou. Viliame, co ty a pláč?
Jaromíre, přežili jsme dvacet let a za tu dobu cestovní ruch zažil takové katastrofy, které by jiné oblasti podnikání stěží ustály. Povodně, SARS, teroristický útok v USA, islandskou sopku atd. Asi jsem se vyplakal ještě před krizí.

Promiň, Vildo, že ti skáču do výčtu. Ale ne pro nic za nic se říká, že blbec je horší než živelná pohroma. A řetězení tomuto druhu nepřízní je český průmysl cestovního ruchu vystavován permanentně.
Máš pravdu, takže teď mě zbývají pouze slzy vzteku nad hloupostí, a to i některých z nás hoteliérů, kdy prodáváme svoji práci a práci našich lidí, jak se říká lidově, za hubičku, a kazíme tím byznys sobě i všem, kteří jsou na výsledcích turismu závislí. Nechápu, jak může pětihvězdičkový hotel v centru Prahy dát cenu 45 eur za pokoj. Nechápu benevolenci funkcionářů městských částí Prahy, že dopustili a umožnili nekoordinovanou a chaotickou výstavbu hotelů bez možnosti parkování atd.

A co slzy štěstí?
Pracovně toho moc nenabrečím. Ale i v této, pro cestovní ruch těžké době mám radost. Hotelový řetězec EuroAgentur Hotels & Travel se rozšiřuje. Jen v letošním roce jsme otevřeli tři nové krásné hotely, a to hotel Josef v Třebíči, hotel Atrium v Otrokovicích a minulý týden hotel Tereziánský dvůr v Hradci Králové. Rozšířili jsme i naši franšízu. Dokonce za hranice státu. A kdy jsem měl naposledy slzy štěstí? To vím přesně. 2. října 2010 po vyhraném zápase našich basketbalistek na MS nad Běloruskem. A myslím, že v tomto případě jsem nebyl sám.

Při Mistrovství světa v basketbale žen EuroAgentur Hotels & Travel zabezpečovala ubytování, stravování a dopravu hráček, doprovodů a televizních štábů. Jak jste to zvládli?
Každá takováto akce se připravuje nejméně dva roky dopředu. Za těch 20 let podnikání máme za sebou servis pro řadu světových šampionátů. Hodnocení naší práce přísluší Organizačnímu výboru MS, a ten se sejde v průběhu příštích dnů. A jestli se ptáš, zda mám nějaké výhrady? Ano, mám. Myslím si, že lidé, kteří jsou odpovědní a placení za prosazování hospodářských zájmů České republiky v zahraničí, tedy i za státní propagaci České republiky, ne zcela dobře uchopili příležitost představit světu naši krásnou zemi v srdci Evropy, která nejen kvůli cestovnímu ruchu stojí za to, aby byla navštěvována. Ale i kvůli podpoře každého exportu. Aby se svět dozvěděl, že jsme kulturně a hospodářsky vyspělou zemí a že výrobky, které tato země a její firmy produkují, jsou rovněž skvělé. Těžko v nejbližší budoucnosti najdeme obdobnou příležitost. Událost světového významu, která bude přenášena přímými přenosy rekordním počtem 175 televizních společností. Pro informaci, jen v Číně sledovalo zahajovací zápas své reprezentace na 250 milionů diváků. Zkrátka, naši hospodářští stratégové, obdobně jako císař Rudolf II. zatmění slunce, promarnili jedinečnou šanci ke zvýšení popularity všeho českého ve světě, tedy i zboží českých exportérů. Nevyužili toho, že basketbal je globálním sportem (po fotbale druhým nejsledovanějším na světě), který sdružuje neuvěřitelných 450 milionů registrovaných hráčů ve 213 národních federacích.

Opakovaně jsme médii „masírováni“, jak je česká expozice na EXPO 2010 v Šanghaji úžasně úspěšná a že motivuje tisíce lidí k návštěvě České republiky. Už ale nikdo nenapíše, že pokud si opravdu v naší zemi rezervují ubytování, musí jej velmi často rušit, protože nejsou s to získat česká vstupní víza a jsou odkazováni na cizí konzuláty, aby si opatřili schengenská.
V obchodní praxi by to bylo považováno za maření investic. Proč? Protože náš stát masivně investoval do úspěšné obchodně propagační kampaně vůči perspektivním dálně východním trhům, a místo toho, aby z toho měl zisk, kdosi torpéduje výsledky jeho snažení. Veřejné investice tak přichází vniveč, místo toho, aby v České republice rozhýbaly spotřebu a generovaly další pracovní místa a zahraniční inkaso z útrat asijských turistů. Zkrátka, levá ruka neví, co dělá pravá. Za minulé vlády jsem v závěru jejího vládnutí mluvil o problematice vízové politiky i s bývalým premiérem Fišerem. Vím, že v tomto směru ukládal nějaké úkoly, bohužel situace je stejná. Politikům stále nedochází, že miliardy korun, které se i díky jejich lhostejnosti nedostanou do české ekonomiky, schází státní pokladně. Obzvláště pikantní nádech to má v současné době, kdy stát svým zaměstnancům snižuje mzdy a odbory státních zaměstnanců stávkují.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001