Společnost EuroAgentur Hotels & Travel a.s. provozuje 47 hotelů a
14 gastronomických zařízení v Praze, Bratislavě, Trenčianských
Teplicích, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Lánech, Hradci
Králové, Jihlavě, Frýdku – Místku, na Božím Daru, v Jeseníkách,
Krkonoších a na Šumavě – na Lipně a Churáňově a dalších místech
České republiky. Její incomingová divize do Česka každoročně přiváží
přes půl milionu turistů. Její kongresová divize zabezpečuje kompletní
portfolio služeb pro MICE. Mezi událostmi, na jejichž realizaci se podílela,
figurují Evropský týden jakosti, kongres EASL s 3500 účastníky,
Mistrovství světa v ledním hokeji 2004, Mistrovství světa
v maxibasketbalu 2009, Mistrovství světa v basketbalu žen 2010 aj.
EuroAgentur Culinary Team zabezpečuje catering nejen ve svých, ale
i v dalších prestižních prostorách. Zabezpečoval jej např. pro českou
účast na Letních olympijských hrách 2008 v Pekingu, opakovaně ve
Španělském sále Pražského hradu, na zahraničních veletrzích aj.
Společnost EuroAgentur Hotels & Travel a.s. je držitelkou značky
Czech Made a certifikátu ISO 9001:2001. Předseda jejího představenstva a
generální ředitel Viliam Sivek je předsedou Asociace cestovních
kanceláří ČR a v průběhu let byl vyhlášen Hoteliérem roku,
Podnikatelem roku, Osobností cestovního ruchu, finalistou soutěže Manažer
roku a ve svém oboru získal řadu dalších prestižních cen a
ocenění.
V řadách klientů a partnerů EuroAgentur Hotels & Travel a.s.
figurují přední světoví touroperátoři. EuroAgentur Hotels & Travel
a.s. je členkou Hospodářské komory ČR, Americko-české hospodářské
komory, Česko-německé obchodní komory, Slovensko-české obchodní komory,
Komory pro hospodářské styky se SNS, Středního podnikatelského stavu,
Asociace hotelů a restaurací ČR, Asociace cestovních kanceláří ČR a
Americké asociace cestovních kanceláří (ASTA). Je pravidelnou účastnicí
mezinárodních veletrhů cestovního ruchu v Utrechtu, Oslu, Dublinu, Kodani,
Berlíně, Paříži, Miláně, Moskvě, Goteborgu, Londýně, Kolíně nad
Rýnem, Helsinkách, Pekingu, Kunmingu, Šanghaji aj.
Těžko najdeme obdobnou příležitost
28. 10. 2010
EuroAgentur Hotels & Travel a.s. patří mezi přední ryze
české firmy. Byla založena „na zelené louce“ v roce 1990. Podniká
v cestovním ruchu. Během dvaceti let vytvořila největší hotelový
řetězec v České republice. Coby incomingový operátor přiváží přes
půl milionu zahraničních hostů ročně. Má desítky čestných uznání,
diplomů, pohárů a ocenění. Předsedu představenstva a generálního
ředitele této akciové společnosti pana Viliama Siveka jsem 8. října
2010 oslovil s tím, že hospodářská deprese daleko víc tříbí trh než
období konjunktury, kdy jde všechno všem. Někteří hoteliéři dosud
pláčou. Viliame, co ty a pláč?
Jaromíre, přežili jsme dvacet let a za tu dobu cestovní ruch zažil takové
katastrofy, které by jiné oblasti podnikání stěží ustály. Povodně,
SARS, teroristický útok v USA, islandskou sopku atd. Asi jsem se vyplakal
ještě před krizí.
Promiň, Vildo, že ti skáču do výčtu. Ale ne pro nic za nic
se říká, že blbec je horší než živelná pohroma. A řetězení tomuto
druhu nepřízní je český průmysl cestovního ruchu vystavován
permanentně.
Máš pravdu, takže teď mě zbývají pouze slzy vzteku nad hloupostí, a to
i některých z nás hoteliérů, kdy prodáváme svoji práci a práci
našich lidí, jak se říká lidově, za hubičku, a kazíme tím byznys sobě
i všem, kteří jsou na výsledcích turismu závislí. Nechápu, jak může
pětihvězdičkový hotel v centru Prahy dát cenu 45 eur za pokoj. Nechápu
benevolenci funkcionářů městských částí Prahy, že dopustili a umožnili
nekoordinovanou a chaotickou výstavbu hotelů bez možnosti
parkování atd.
A co slzy štěstí?
Pracovně toho moc nenabrečím. Ale i v této, pro cestovní ruch těžké
době mám radost. Hotelový řetězec EuroAgentur Hotels & Travel se
rozšiřuje. Jen v letošním roce jsme otevřeli tři nové krásné hotely, a
to hotel Josef v Třebíči, hotel Atrium v Otrokovicích a minulý týden
hotel Tereziánský dvůr v Hradci Králové. Rozšířili jsme i naši
franšízu. Dokonce za hranice státu. A kdy jsem měl naposledy slzy
štěstí? To vím přesně. 2. října 2010 po vyhraném zápase našich
basketbalistek na MS nad Běloruskem. A myslím, že v tomto případě jsem
nebyl sám.
Při Mistrovství světa v basketbale žen EuroAgentur Hotels
& Travel zabezpečovala ubytování, stravování a dopravu hráček,
doprovodů a televizních štábů. Jak jste to zvládli?
Každá takováto akce se připravuje nejméně dva roky dopředu. Za těch
20 let podnikání máme za sebou servis pro řadu světových šampionátů.
Hodnocení naší práce přísluší Organizačnímu výboru MS, a ten se sejde
v průběhu příštích dnů. A jestli se ptáš, zda mám nějaké výhrady?
Ano, mám. Myslím si, že lidé, kteří jsou odpovědní a placení za
prosazování hospodářských zájmů České republiky v zahraničí, tedy
i za státní propagaci České republiky, ne zcela dobře uchopili
příležitost představit světu naši krásnou zemi v srdci Evropy, která
nejen kvůli cestovnímu ruchu stojí za to, aby byla navštěvována. Ale
i kvůli podpoře každého exportu. Aby se svět dozvěděl, že jsme
kulturně a hospodářsky vyspělou zemí a že výrobky, které tato země a
její firmy produkují, jsou rovněž skvělé. Těžko v nejbližší
budoucnosti najdeme obdobnou příležitost. Událost světového významu,
která bude přenášena přímými přenosy rekordním počtem
175 televizních společností. Pro informaci, jen v Číně sledovalo
zahajovací zápas své reprezentace na 250 milionů diváků. Zkrátka, naši
hospodářští stratégové, obdobně jako císař Rudolf II. zatmění slunce,
promarnili jedinečnou šanci ke zvýšení popularity všeho českého ve
světě, tedy i zboží českých exportérů. Nevyužili toho, že basketbal
je globálním sportem (po fotbale druhým nejsledovanějším na světě),
který sdružuje neuvěřitelných 450 milionů registrovaných hráčů ve
213 národních federacích.
Opakovaně jsme médii „masírováni“, jak je česká expozice na
EXPO 2010 v Šanghaji úžasně úspěšná a že motivuje tisíce lidí
k návštěvě České republiky. Už ale nikdo nenapíše, že pokud si
opravdu v naší zemi rezervují ubytování, musí jej velmi často rušit,
protože nejsou s to získat česká vstupní víza a jsou odkazováni na cizí
konzuláty, aby si opatřili schengenská.
V obchodní praxi by to bylo považováno za maření investic. Proč? Protože
náš stát masivně investoval do úspěšné obchodně propagační kampaně
vůči perspektivním dálně východním trhům, a místo toho, aby z toho
měl zisk, kdosi torpéduje výsledky jeho snažení. Veřejné investice tak
přichází vniveč, místo toho, aby v České republice rozhýbaly spotřebu
a generovaly další pracovní místa a zahraniční inkaso z útrat asijských
turistů. Zkrátka, levá ruka neví, co dělá pravá. Za minulé vlády jsem
v závěru jejího vládnutí mluvil o problematice vízové politiky
i s bývalým premiérem Fišerem. Vím, že v tomto směru ukládal nějaké
úkoly, bohužel situace je stejná. Politikům stále nedochází, že miliardy
korun, které se i díky jejich lhostejnosti nedostanou do české ekonomiky,
schází státní pokladně. Obzvláště pikantní nádech to má v současné
době, kdy stát svým zaměstnancům snižuje mzdy a odbory státních
zaměstnanců stávkují.