Těžiště Globtouru dává větší stabilitu
29. 03. 2003
Cestovní kancelář Globtour na prahu letní sezony mi je záminkou
k rozhovoru s generálním ředitelem Globtouru Praha s.r.o. panem Ninoslavem
Vidovićem. Pane řediteli, je to již více než čtvrt roku, co jsme se v Top
Hotelu Praha potkali na křtu tehdy nového katalogu Globtouru Léto
2003. Jaký je o něj zájem?
Zájem o katalogy je letos po celém Česku (u zhruba pěti set prodejců
Globtouru) mimořádný. Pokud budou prodejní výsledky na úrovni poptávky po
katalozích, čeká nás a naše prodejce dobrá sezona. Vstoupili jsme do ní
s přepracovanou nabídkou a samozřejmě i s novinkami. Rád bych
připomněl přímý let na řecký ostrov Santorini, z leteckých destinací
ještě Kalábrii, ostrovy Sardinii a Ischiu.
Které destinace klienti nejvíce poptávají?
Již tradičně nejvíce Chorvatsko, kam se v letošní letní sezoně mohou za
velmi výhodných cenových podmínek vydat i po železnici Jadran expressem
i se svým automobilem. Vůbec zde zaznamenáváme posun poptávky směrem ke
kvalitnějším kapacitám s širší nabídkou služeb. Velmi dobře se
prodávají klubové hotely i další produkty se službami navíc, jako jsou
Globtour Centrum, Globtour Bonus a Globtour Private. Obdobný zájem evidujeme
i o Černou Horu, kam létáme z Prahy, Brna i Ostravy a vypravujeme
autobusy prakticky z celého Česka. Dobrý výhled máme i u novinek –
Kalábrie, Sardinie a Santorini.
Plánujete otevření dalších vlastních prodejních poboček?
Pouze v Praze.Co se týče zbytku republiky, říkám rozhodné ne. Součástí
naší dlouhodobé strategie je prodej prostřednictvím obchodních
partnerů – prodejců. Znají místní prostředí a dokáží v něm
efektivněji působit. Je pravdou, že síť partnerů budeme upravovat. Cílem
není maximální počet, ale kvalita spolupráce. Myslím tím i znalost
prodávaného produktu, přizpůsobení se rezervačnímu a ekonomickému
systému apod. Informací ze strany prodejců si velmi ceníme. Do budoucna
hodláme jejich vliv na tvorbu produktu ještě posílit. Plánujeme pro ně
několik studijních cest do Kalábrie, na Sardinii, Santorini, do Černé Hory
a Dubrovníku. Chceme je osobně konfrontovat s novinkami. Nově jim pak
umožníme individuální seznámení se s destinacemi prostřednictvím
cenově zvýhodněných cest pro personál prodejen a rodinné
příslušníky.
V několika převážně větších městech je možné vidět
prodejny ve firemních barvách Globtouru.
Jedná se o samostatné podnikatelské subjekty, kde stupeň spolupráce
s Globtourem Praha s.r.o. dosahuje určitých parametrů. Zde potom
přistupujeme k individuálním obchodním podmínkám, ke kterým patří
možnost používat označení autorizovaný nebo značkový prodejce
Globtour.
Jak váš byznys ovlivňuje současná mezinárodní situace?
Evidujeme zvýšený zájem o tuzemsko a destinace dostupné železniční,
autobusovou nebo vlastní dopravou, jako je Chorvatsko a Černá Hora. Jsem
velmi rád, že těžiště Globtouru je právě v těchto destinacích, což
naší společnosti dává mnohem větší stabilitu.