Terma Travel – leader českého lázeňství
15. 06. 2008
Mnozí čtenáři mohou být takto jednoznačným titulkem překvapeni. Někteří zaskočení a jistě se najdou i tací, kteří s ním budou zásadně nesouhlasit. Věříme však, že vás po přečtení následujících řádků přesvědčíme. Pravidelní čtenáři časopisu vědí, že podobná tvrzení není zvykem „vypouštět na světlo světa“, aniž by je bylo možné doložit. V průběhu minulých týdnů jsme se proto podrobně seznámili s velice zajímavými fakty a velmi rádi se s vámi o některé z nich podělíme.
Fahraddin Mirzoev
společnost Terma Travel založil v roce 1997 jako incomingovou cestovní
agenturu od samého počátku orientovanou na lázeňský turismus. Za situace,
kdy byl tento rozvinutý trh víceméně rozebraný velkými a etablovanými
touroperátory, se založení nové incomigové firmy jevilo jako počin,
kterému netřeba věnovat velkou pozornost. To, že se během následujících
deseti let z Terma Travel stane gigant mezi českými touroperátory, tenkrát
čekal asi málokdo. Pochopitelně kromě pana Fahraddina Mirzoeva.
- vždyť koneckonců především ta jsou dokladem míry úspěchu či neúspěchu v jakémkoli oboru podnikání. Roční obrat Terma Travel v roce 2007 (tedy přesně desátý rok po založení) činil přes jednu miliardu korun, konkrétně 1150 mil. Kč. Toto číslo není ohromující jen absolutní hodnotou, ale i tím, že tohoto výkonu bylo dosaženo neuvěřitelným meziročním nárůstem o více než 50 % oproti roku 2006. V této souvislosti jistě málokoho překvapí záměr pana Mirzoeva přesáhnout v roce 2010 čtyřmiliardovou hranici obratu.
Těchto výsledků Terma Travel dosahuje díky:
· vynikající profesionální práci všech svých (v tuto chvíli 62)
zaměstnanců, na něž jsou kladeny velmi vysoké nároky a kteří jsou za
odváděnou práci nadstandardně hodnoceni;
· velmi sofistikovanému systému rezervací a vnitřní komunikaci ve
firmě;
· vysokým investicím do softwarového vybavení společnosti a do
nejpokročilejších informačních technologií;
· vlastnímu špičkovému vozovému parku v souhrnné hodnotě více než
30 mil. Kč čítajícímu 25 vozů značky Mercedes (zejména modelů
Viano);
· na české poměry velmi nadstandardní úrovni vlastního guest service
(slušivé uniformy pro všechny zaměstnance včetně řidičů, pravidelné,
ve většině případů každodenní, vlastní guest service všem svým
klientům v lobby či jiných vhodných prostorách partnerských hotelů,
vysoká jazyková vybavenost všech pracovníků a celkově vysoká firemní
kultura);
· permanentním vyhledáváním nových trhů (za poslední rok Terma Travel
např. zaznamenala ve spolkových zemích Německa nárůst o 100 %);
· rozšiřováním nabízených produktů i mimo lázeňskou sféru (v roce
2005 Terma Travel začala intenzivně nabízet i klasické krátkodobé
turistické pobyty v Praze a v roce 2007 již více než 15 % všech svých
klientů ubytovávala právě v pražských hotelích).
Nejvíce klientů
Terma Travel v loňském roce přivezla z Ruské federace, Ukrajiny a USA.
Připočteme-li ke všemu výše uvedenému ještě to, že intenzivně
spolupracuje s více než stovkou lázeňských hotelů v České republice a
v téměř padesáti z nich „odebrala“ v loňském roce více než jeden
tisíc roomnights, že v roce 2007 přivezla do českých lázní více než
sedmadvacet tisíc klientů, je jasné, proč jsme pro tento náš článek
použili tak odvážný titulek.