Tak, jak roste EXIM tours, rostou i jeho provizní prodejci
21. 03. 2007
Rozhovor s ředitelem marketingu největší české cestovní
kanceláře specializované na letecké zájezdy EXIM tours Ing. Stanislavem
Zímou jsem zaměřil na její veletržní a další prezentační
vystoupení.
Pozice na trhu EXIM tours zavazuje nechybět na významných akcích průmyslu
cestovního ruchu v České republice i mimo ni. V Česku jsme vystavovali na
GO 2007 a Holiday World, na Slovensku na Slovakiatouru, v Polsku, Maďarsku a
Rumunsku, zkrátka všude, kde operují dceřiné společnosti české cestovní
kanceláře EXIM tours. Trh leteckými zájezdy má dnes již jasno, kdo je kdo,
a tak ani veletrhy cestovního ruchu už nemají tak výraznou funkci
kontaktovat nové partnery, ale víceméně dokreslují a potvrzují pozice
podnikatelských subjektů na trhu. EXIM tours tak v očích veřejnosti
upevňuje své postavení. Samozřejmě, že i letos se na našich
veletržních stáncích uskutečňovaly a budou uskutečňovat intenzivní
pracovní jednání se stávajícími i nově nastupujícími partnery. Holiday
World byl pro nás v tomto směru zvláštní tím, že jsme v jeho rámci
uskutečnili dvě obzvláště významné promotion akce. První z nich bylo
setkání s ředitelkou turistické centrály Dominikánské republiky pro
Evropu Petry Cruz, která provizním prodejcům EXIM tours a dalším
návštěvníkům veletrhu přiblížila turistickou infrastrukturu své země a
její atraktivnost, pro české turisty podpořenou výčtem našich přímých
charterových leteckých spojů. Druhou, velmi významnou událostí bylo
setkání se zástupci kubánské ambasády, v jehož rámci pan Carlos Oscar
Hernández přiblížil obchodním partnerům EXIM tours a příchozím
možnosti průmyslu cestovního ruchu na Kubě. Kuba se totiž u české
veřejnosti momentálně setkává s nevídaným zájmem.
Někteří velcí touroperátoři se letošního veletrhu Holiday
World v Praze neúčastnili.
Byla to jejich volba, kterou mi nepřísluší komentovat. Ziskové
hospodaření EXIM tours nám umožňuje se takovýchto prestižních,
společensky a obchodně užitečných akcí účastnit v odpovídajícím
(velkém – pozn. redakce)stylu. V době středoevropského veletrhu
cestovního ruchu Holiday World tento prvek česká cestovní kancelář EXIM
tours navíc posiluje tím, že druhý (páteční) večer jeho konání
tradičně organizuje vysoce reprezentativní setkání s obchodními partnery
v exkluzivním prostředí Smetanovy síně Obecního domu v Praze,
v objektu, kde vznikala a 28. října 1918 byla vyhlášena Republika
československá. Také tato setkání jsou formou našeho poděkování
prodejcům našich produktů, dalším obchodním partnerům, přátelům a
významným činitelům. Kromě zábavného programu moderovaného Halinou
Pawlovskou bylo jeho součástí vyhlášení našich nejagilnějších
obchodních partnerů z řad prodejců zájezdů. V soutěži „Prodejce roku
2006“ zvítězil MAXIM Zlín spol. s r.o., druhý byl LAST.CZ, s.r.o. a
třetí eTravel 2004 s.r.o. Mezi přítomnými jsme neméně rádi přivítali
i členy pražského diplomatického sboru, někdejšího ministra pro místní
rozvoj Mgr. Radko Martínka, generálního ředitele ČSA pana Lašáka,
obchodního ředitele České podnikatelské pojišťovny Ing. Jaroslava
Besperáta a další osobnosti.
Co se týče brněnského GO, EXIM tours byl jeho partnerem a organizátorům
veletrhů GO a Regiontour poskytl ceny do soutěží na podporu osobnostního
rozvoje nastupujících profesionálů cestovního ruchu.
V pátek 16. února proběhlo v pražském Planetáriu slavnostní
vyhlášení vítězů TTG AWARDS 2007. Ceremoniálu se zúčastnili zástupci
státních orgánů, zahraniční hosté, představitelé turistických
centrál, leteckých společností, hotelů a cestovních kanceláří. Ceny
vám, vítězům, předávali hejtman Středočeského kraje Ing. Petr Bendl,
ředitel CzechTourism Ing. Rostislav Vondruška, radní hl. m. Prahy pro
cestovní ruch Ing. Milan Richter a další osobnosti. Mohu vám tak teď
blahopřát i k tomu, že se zde EXIM tours dostala dvě ocenění: první
místo „Nejlepší touroperátor pro Afriku a Střední východ“ a třetí
místo v kategorii „Nejlepší touroperátor pro Ameriku“.
Trochu mne překvapilo, na základě jakých ukazatelů je žebříček
sestavován, protože, co se týče Ameriky, jsme zde, co do počtu klientů,
s velkým odstupem největším českým touroperátorem. Nicméně každé
takovéto zviditelnění je pro firmu přínosem.
EXIM tours i v roce 2006 pokračoval v po řadu let stabilní
dynamice. Upevnil svou pozici české jedničky na trhu leteckých pobytových a
poznávacích zájezdů, když je prodal 238 tisícům klientů.
Jak naše veletržní účasti, tak road show v Praze, Brně a Ostravě
i slavnostní večer v Obecním domě v Praze měly za cíl setkat se,
rozdistribuovat statisíce našich katalogů, seznámit obchodní partnery
s produkty EXIM tours rok 2007 a poděkovat jim za dosavadní spolupráci.
Naším cílem je nadále produkovat takové zájezdy, které se budou dobře
prodávat. Ostatně klienti dnes již dobře vědí, že nákupem produktů EXIM
tours získávají odpovídající hodnotu služeb, a to za vysoce konkurenční
ceny. Svých obchodních partnerů – prodejců si nesmírně vážíme, což
se snažíme deklarovat nejenom slovy, ale i výší a hlavně bezproblémovým
systémem vyplácení provizí. Rád bych zde opakovaně připomněl, že takto
pozitivních hospodářských výsledků EXIM tours dosahuje i díky
výsledkům svých obchodních partnerů – prodejců zájezdů. Jsem
přesvědčen, a naše statistiky to potvrzují, že spolu s námi rostou
i naši prodejci, a myslím, že mohu za celou společnost deklarovat, že EXIM
tours dělá vše pro to, aby tento trend nadále posiloval.