Super akce České podnikatelské pojišťovny
22. 04. 2007
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. působí na českém pojistném trhu od listopadu 1995. Její základní kapitál činí jednu miliardu korun. V oblasti povinného ručení patří mezi tři nejvýznamnější pojišťovny na českém trhu. Je řádným členem České asociace pojišťoven, České kanceláře pojistitelů a dalších sdružení. Je zajištěna renomovanými světovými zajišťovnami. Spravuje téměř osm set tisíc pojistných smluv klientů a každý měsíc sjednává cca pětadvacet tisíc nových. Jediným akcionářem České podnikatelské pojišťovny, a.s. je Kooperativa pojišťovna a.s. Hlavním akcionářem Kooperativy pojišťovny, a.s. pak je Wiener Städtische Allgemeine Versicherung AG. Koncern působí pod společnou značkou Vienna Insurance Group, který zaujímá přední pozici na trzích v Rakousku, Česku, Rumunsku a na Slovensku. K dalším klíčovým trhům Vienna Insurance Group patří Polsko, Maďarsko, Chorvatsko, Srbsko a Černá Hora a Bulharsko.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. je univerzální pojišťovnou. Nabízí pojištění životní, úrazová, odpovědnostní, majetková a cestovní. Jejími klíčovými produkty jsou pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. povinné ručení SPECIÁL Plus a SUPER Plus, Životní pojištění s Filipem, cestovní a zdravotní pojištění. Významnou součást portfolia tvoří pojištění průmyslových rizik. Působí na celém území České republiky, a to díky deseti oblastním ředitelstvím a síti více než šedesáti poboček a prostřednictvím partnerů a externích spolupracovníků. Strategickými partnery České podnikatelské pojišťovny jsou Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR, Česká pošta, Hasičská vzájemná pojišťovna, Makler Service Bohemia International a řada dalších renomovaných makléřských společností. Česká podnikatelská pojišťovna si uvědomuje svou zodpovědnost a podporuje společensky prospěšné projekty zaměřené na rozvoj zdravého životního stylu, kultury, na podporu mládeže, humanitárních aktivit a prevenci vzniku škod. Mezi nejznámější patří Sbory dobrovolných hasičů, Nadace policistů a hasičů – „Vzájemná pomoc v tísni“ aj.
V souvislosti s hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu –
dopravou – jsem o rozhovor požádal ředitele obchodního úseku České
podnikatelské pojišťovny, a.s. Ing. Jaroslava Besperáta. Pane řediteli,
povinné ručení se kdysi uzavíralo tradičně koncem roku, nyní je to
v průběhu celého roku. Jak se tato skutečnost projevuje v práci vaší
pojišťovny?
Tím, že se uzavírání povinného ručení rozkládá rovnoměrněji do
všech měsíců kalendářního roku. Nicméně stále ještě přetrvává
určitý nápor vždy před koncem roku, který pokračuje i na počátku roku
následujícího. V loňském roce bylo povinné ručení u naší
společnosti nejvíce uzavíráno v jarních měsících a poté následovaly
pozvolné přírůstky až do konce roku. V průběhu roku bývá naše
nabídka povinného ručení podporována marketingovou kampaní organizovanou
ve dvou vlnách – na jaře a na podzim.
Jaký byl v oblasti povinného ručení pro Českou podnikatelskou
pojišťovnu loňský rok?
Rok 2006 byl pro nás v tomto pojistném segmentu rokem zásadních změn.
Zavedli jsme zcela nový způsob tarifování pojistného, který zohledňuje
více rizikových kritérií. Na pojistném trhu tato kritéria bývají
označována jako segmentace tarifů. K jejich použití jsme přistoupili po
vyhodnocení statistických analýz pojistného kmene od počátku, kdy tento
produkt nabízíme. Tedy od roku 2000. Již v roce 2005 jsme měli tak velké
množství pojištěných vozidel, že nám to umožnilo ze statistických dat
přistoupit ke stanovení těchto kritérií s vyšší mírou statistické
přesnosti. Ukazuje se, že mezi hlavní kritéria, která ovlivňují četnost
a výši škod, a tím pádem i pojistné, patří velikost města či obce, ze
které řidič pochází, dále stáří vozidla a věk řidiče. Se
zjednodušenou nadsázkou lze říci, že nejmenší míru rizika představují
klienti středního věku, z venkova, se středně starými vozidly.
Segmentace povinného ručení je stále diskutovanou
záležitostí.
Již vyhodnocení prvního roku po jejím zavedení potvrzuje, že se jedná
o krok správným směrem. Nepochybně bude docházet k větší vyváženosti
portfolia z hlediska ekonomických ukazatelů. Segmentace v povinném
ručení, příp. havarijním pojištění ostatně není nic nového. Ve
vyspělých zemích západní Evropy se používají až desítky
segmentačních kritérií, které diverzifikují riziko klienta. Samozřejmě
širší používání segmentace vyžaduje mnohem větší nároky na
výpočetní systém a správu pojišťovny, a proto je třeba rozšiřování
segmentačních kritérií provádět s rozvahou. Dalším faktorem
ovlivňujícím cenu pojistného je nabídka daleko širší stupnice obsahu
motoru ve srovnání s některými konkurenty. Naše pojišťovna zde nabízí
celkem osm pásem dělených dle objemu motoru pojištěného vozidla oproti
pěti skupinám, které nalezneme u některých pojišťoven. Jelikož jsme
vybraná pásma dále rozčlenili na dílčí podskupiny, máme tak prostor pro
příznivější variaci ceny pojistného ve prospěch některých klientů.
Zavedení segmentace nepochybně přispělo k úspěšnému roku 2006. Přes
přirozenou náročnost změny jsme rádi, že si všichni pojišťovací agenti
a sjednatelé pravidla segmentace osvojili a ověřili jejich fungování
v praxi. Výsledkem bylo navýšení pojistného kmene o 51 tisíc smluv ve
zmiňovaném roce a navýšení předepsaného pojistného na hodnotu 2750 mil.
Kč. Velice nás těší, že díky počtu smluv uzavřených v segmentu
pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, který se dnes již
blíží hranici 630 tisíc, zaujímá Česká podnikatelská pojišťovna
třetí místo na domácím trhu.
Základem kvalitního pojištění jsou kvalitní asistenční
služby.
Nerad bych proto opomněl upozornit na službu, kterou od nás řidič dostává
zdarma k povinnému ručení a havarijnímu pojištění. Jsou jí právě
asistenční služby, které řidiči ocení zejména v krizových situacích.
Tyto služby jsou poskytovány zdarma nejen při nehodě, ale i při poruše
vozidla na území celé Evropy, 24 hodin denně, bez omezení stáří
vozidla, s komunikací v češtině i při volání mimo ČR a bez omezení
vzdálenosti od místa bydliště. Řidiči je poskytnuta technická asistence
v souvislosti s poškozeným nebo nepojízdným vozidlem, administrativně
právní asistence, základní právní poradenství, tlumočnické služby atd.
Pomoc je připravena při mechanických poruchách, dopravních nehodách,
ztrátě klíčů od vozidla, defektech na pneumatikách, vyčerpání nebo
záměně paliva.
S čím letos chcete v oblasti povinného ručení přijít na
trh?
V rámci právě probíhající marketingové kampaně s názvem SUPER AKCE,
kterou občané zcela jistě zaznamenají na 1000 billboardech po celém
území České republiky, nabízíme klientům možnosti zajímavých slev. Na
klienty, kteří s naší pojišťovnou uzavřou v nejbližších týdnech
smlouvu na úrazové pojištění, povinné ručení či havarijní
pojištění, čekají od 5 do 10 %. Pro klienty, kteří mají u naší
pojišťovny uzavřenu smlouvu o životním pojištění, nebo si ji
v nejbližších dnech hodlají uzavřít, je připravena nabídka 10% slevy na
pojištění majetku a odpovědnosti občanů. Nepřetržitě analyzujeme naše
obchodní aktivity a určitě se dá očekávat, že v průběhu letošního
roku nějaké zajímavé prodejní akce budou následovat.