Stylová „zlatá šedesátá“ Parkhotelu Praha
23. 01. 2011
Mgr. PhDr. Marek Maerhaut
Čtyřhvězdičkový Parkhotel Praha je polohou i vybavením skvělou volbou pro návštěvníky Prahy, přijíždějícími za obchodem i za turistikou. Disponuje dvě stě třiceti sedmi komfortně zařízenými pokoji. Všechny jsou vybaveny trezorem, minibarem, TV, telefonem, klimatizací a připojením k vysokorychlostnímu internetu. Nabízí i dva pokoje pro tělesně postižené a osm apartmá s prostornými ložnicemi, obývákem a koupelnou a v 10. patře také vířivou vanou. Je vyhledávaným místem konferenčních, firemních akcí a společenských událostí.
S generálním ředitelem Parkhotelu Praha Mgr. PhDr. Markem
Merhautem se potkáváme 4. ledna 2011.
Marku, jaký byl pro váš hotel rok 2010?
Dopadl nad očekávání. Byznys plán na rok 2010, předložený majitelům, po
mém převzetí hotelu v polovině roku 2009, byl splněn. Ale to pro nás
není konečná meta. A protože se české hotelnictví a světová ekonomika
(snad) už odrazily ode dna, chceme se zlepšovat a letošní rok skončit
v ještě v lepších číslech. To znamená konkurenčně co
nejkvalitnějšími službami pokrýt širokou škálu hotelového byznysu,
v jejímž rámci bychom rádi, aby u nás i letos dominovala MICE, zejména
pak konferenční turistika a firemní akce.
„Zlatá šedesátá“ (léta) jsou designově inn.
Ano. To, že se náš hotel přes veškeré renovace jeho mobiliáře podařilo
udržet stylově čistý, je rovněž jedna z jeho výrazných dobře
obchodovatelných deviz. Jeho architektura, odrážející tzv. bruselský styl,
a jak jsi zmínil, „zlatá šedesátá“, dobu hippies, beatniků a
„Pražského jara“, kdy navzdory tehdejším československým podmínkám
byla česká věda, užité umění, design a architektura součástí světové
špičky a kdy jsme tu měli vyšší životní úroveň než v Rakousku, dnes
opravdu táhnou. Proto např., avšak ve stejném duchu, chystáme menší
renovaci salonků, abychom mohli uspokojit další klientelu.
Loňský rok byl pro řadu hotelů těžký. V čem je kouzlo
úspěchu Parkhotelu Praha?
Bezesporu v lidech. Ať už v majiteli nebo zaměstnancích. Lidé, kteří tu
pracují, tu byli zaměstnáni už za předchozího vedení, ale bohužel, nebyl
tu vytvářen prostor pro jejich osobní iniciativy, profesionalitu a myšlení.
Takže jedna z prvních věcí, kterou jsem po svém nástupu do funkce
ředitele tohoto hotelu udělal, byl apel, aby svoji profesionalitu a nápady
věnovali byznysu a rozvoji Parkhotelu Praha. Abychom se na výsluní zájmu
hostů udrželi nejen díky opět módní architektuře a designu „zlatých
šedesátých“, ale i svými osobními vklady, a tak pokračovali
v budování dobrého jména Parkhotelu Praha