Středoevropské veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR
23. 01. 2006
Brněnský tandem veletrhů cestovního ruchu byl největší ve své historii a zároveň šlo o největší veletrhy svého zaměření ve střední Evropě. Pořadatelé zaznamenali nárůst ve všech parametrech, nejvýraznější v obsazené výstavní ploše, která se díky přesunu REGIONTOURU do pavilonu V rozšířila o 1100 m2. V prvních dvou dnech, určených odborníkům, prošlo branami výstaviště 13770 návštěvníků a VIP hostů. Prezentovaly se nejvýznamnější tuzemské cestovní kanceláře, všechny kraje a turistické oblasti Česka a velké množství zahraničních regionů. Novinkou bylo rozsáhlé informační středisko ministerstva pro místní rozvoj ČR v rámci expozice České expozice v pavilonu V.
V čele s premiérem Jiřím Paroubkem
Vysokou prestiž veletrhů potvrdila přítomnost řady významných hostů
v čele s premiérem Jiřím Paroubkem a dalšími dvěma členy vládního
kabinetu. Ministr pro místní rozvoj Radko Martínek, který na veletrhu
REGIONTOUR prezentoval kampaň na podporu domácího cestovního ruchu, vysoce
ocenil jeho proměnu z přehlídky turistických možností v akci s velkým
obchodním efektem: „Každý, kdo tady byl několikrát, vidí podstatnou
změnu. Cestovní ruch je business, je to průmyslové odvětví a my ho takto
prezentujeme. Doufám, že se tato prezentace také projeví v nárůstu
cestovního ruchu u nás.“ Shodný názor vyslovil i Evžen Tošenovský,
předseda Asociace krajů ČR a hejtman Moravskoslezského kraje: „REGIONTOUR
se vypracoval ve své profesní skladbě, skutečně představuje to, co Česká
republika nabízí. Je dobře, že se na jednom místě potkávají vrcholoví
představitelé ministerstva pro místní rozvoj, cestovní kanceláře a
zástupci regionů i měst, které pojí společný zájem – aby turistika
nekončila v Praze.“
MEETING POINT
Za významné podpory ministerstva pro místní rozvoj se zvýšil i obchodní
efekt čtvrtého ročníku dvoudenního workshopu zahraničních touroperátorů
s představiteli tuzemských subjektů v oblasti cestovního ruchu MEETING
POINT. Letošní jednání za účasti nákupčích z deseti zemí probíhala
přímo v pavilonu V. Zahraniční účastníci si pochvalovali kvalitní
organizaci setkání, bohatou a dobře zpracovanou nabídku turistických
produktů i kvalitní doprovodný program pro účastníky workshopu. Taťána
Ukrajinčevová, zastupující ruského touroperátora Avrora Intur, absolvovala
kolem čtyřiceti schůzek a s výsledkem byla spokojena: „Zaměřujeme se na
léčebné pobyty, ale i rekreace a poznávací programy. Ruská klientela už
dobře zná Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Prahu, kterou miluje, ale chce
poznat i něco jiného. Velmi mne zaujala například nabídka lázní Darkov a
do budoucna vidím velký potenciál hlavně v moravských regionech.“ Řadu
nových kontaktů si z Brna odvezla i Anna Wójcik z polské Bohemia Travel:
„Potěšila mne například nabídka Olomouckého kraje a Jeseníků,
z Polska to máme blízko a objevili jsme dosud neznámá a velmi zajímavá
místa.“
Grand Prix REGIONTOUR
Do třetího ročníku vstoupila soutěž turistických produktů Grand Prix
REGIONTOUR 2006. Ocenění hodnotitelské komise získalo osm nabídek:
Dovolená v Tolštejnském panství, Portál cestovního ruchu v Plzeňském
kraji, Viaggio di 7 giorni da Zlín e Praga, Kongresová turistika na jižní
Moravě, Za pověstmi Českého ráje, Olomouckým krajem po vodě i po
souši…, Navštivte pohádkový hrad Bouzov a absolutní vítěz ročníku: Ve
víru barev a chutí – 6 dnů Slováckem na kole.
Podpora domácího cestovního ruchu
Odbornému doprovodnému programu vévodila celodenní konference ministerstva
pro místní rozvoj na téma „Podpora domácího cestovního ruchu“, kterou
zahájil ministr Martínek a účastnili se jí přední odborníci
z ministerstva i odborné tuzemské i zahraniční veřejnosti v čele
s reprezentantem UNWTO pro Evropu Luigim Cabrinim. Dále se v rámci veletrhu
uskutečnily různé kontaktní akce, například Klubový večer Asociace
cestovních kanceláří ČR, prezentace kongresu ASTA 2006 Praha, semináře,
workshopy a prezentace nových projektů.