Thermal je prvním hotelem v Karlových Varech s vlastní mobilní aplikací, která funguje jako recepční, průvodce i služba concierge. Aplikace „Hotel Thermal“ s řešením MyStay byla vyvinuta ve spolupráci s firmami Nokura Multimedia a Mediawork Group. Po stažení z App Store či Google Play funguje i offline v českém, anglickém, německém, arabském a ruském jazyce. Obsahuje aktuality z hotelu, přímý kontakt na recepci a rezervační oddělení, seznam hotelových služeb, nabídku spa & wellness, restaurace a Lobby baru, informace o kongresovém centru a o právě probíhajících událostech, fotogalerii, interaktivní mapu Karlových Varů, předpověď počasí, body zájmu v Karlových Varech a jeho okolí, doporučení na sportovní aktivity. O svém pobytu mohou hosté informovat na Facebooku nebo si pořídit fotografii ve fotorámečku v barvách a stylu hotelu Thermal. Hotel disponuje 320 parkovacími misty, 273 elegantními pokoji a apartmá, lobby barem, moderní restaurací, špičkovým spa & wellness, padesátimetrovým venkovním bazénem s termální vodou. Coby festivalový komplex zahrnuje rozsáhlé spektrum kongresových a konferenčních prostor. Jeho Velký sál má 1148 míst, dalších tisíc pak dva středně velké sály a nespočet salonků. Veškeré služby, včetně akcí na klíč zahrnujících kompletní konferenční servis, je s to zajistit pod jednou střechou.
Strategicky správný krok
08. 06. 2014
O lázeňství jsem si 6. května 2014 zajel do Karlových
Varů popovídat s generálním ředitelem Lázeňského hotelu Thermal JUDr.
Josefem Pavlem.
Pane řediteli, jaký byl pro Karlovy Vary a Thermal loňský rok? Jak
je na tom české lázeňství?
Rok 2013 byl pro Thermal výjimečně úspěšný. Podařilo se nám
pokračovat v trendu předchozích let a opět zvýšit tržby. Oproti roku
2012 to bylo o šestnáct milionů korun.
A české lázeňství? To má plné právo na své místo na slunci. Světově
proslulá lázeňská místa, mezi něž se řadí i Karlovy Vary, Mariánské
Lázně a Františkovy Lázně, žijí převážně ze zahraniční klientely.
Pak jsou v naší republice lázeňská místa, resp. léčebná lázeňská
zařízení, která byla budována s orientací na české pacienty, jejichž
léčebné pobyty jsou zcela nebo částečně hrazeny z veřejných
finančních zdrojů. Při rozumné úhradové vyhlášce a indikačním seznamu
by tyto lázně mohly v příštích letech úspěšně fungovat. Že české
léčebné lázeňství, resp. medicínský obor balneologii, ani
z hospodářských důvodů není radno vytěsňovat ze systému veřejně
dostupné zdravotní péče, možná ilustruje časová shoda nárůstu výdajů
na české zdravotnictví meziročně o miliardy korun poté, co byly
administrativními kroky o stovky milionů korun zkráceny veřejné výdaje na
léčebnou lázeňskou péči. Ostatně ve stejném čase, kdy se začalo
s restrikcemi vůči léčebnému lázeňství, zaznamenalo vyšší výdaje
nejen české zdravotnictví. Výdaje státu v té době vzrostly i v oblasti
financování záchranné sociální sítě. Ono přivést jiným způsobem
kupní sílu do lázeňských míst a nahradit pracovní místa spjatá
s léčebným lázeňstvím pozicemi nelázeňskými je téměř nemožné.
Lázeňská sídla totiž tak, jak historicky vznikala, vytlačila veškerý
průmysl, aby si zachovala přírodní léčivé zdroje a své jedinečné
prostředí. Omezovat na jejich území pracovní příležitosti je nerozum.
Peníze do léčebného lázeňství, o kterých se bavíme, přitom tvořily
zhruba dvě a půl procenta z celkových výdajů zdravotních pojišťoven, a
za to umožňovaly – zejména chronicky nemocným lidem – žít
snesitelnější život, být ekonomicky soběstačnější, ne až tak
závislí na sociální podpoře. Na lázeňství je třeba se dívat v celém
komplexu včetně místního rozvoje a územní prosperity. Ono totiž nejen
přímo, ale především zprostředkovaně dává práci tisícům
živitelů rodin.
Karlovy Vary zhodnocují bohatství přírodních léčivých
zdrojů, na jejichž základě se prosadily jako světově proslulé lázně.
Podáváte tu unikátní karlovarské kúry…
A protože by bylo chybou tento potenciál ignorovat, tak jsem před pěti
lety, když jsem byl jmenován generálním ředitelem Thermalu, začal hledat
prostory, v nichž by bylo možné tento hotel dovybavit balneoprovozy a
moderním wellness. Společně s architektem Syrovým jsme tu pak na téměř
dvou tisících čtverečních metrech vytvořili kompletní lázeňské
zázemí. Spa a wellness s vnitřním bazénem 16 × 6 metrů, kde jsme
s to podávat tisíc procedur denně. Máme na ně velmi dobré odezvy.
I u opakovaně přijíždějících hostů, kteří dřív museli docházet do
Alžbětiných lázní.
Karlovy Vary jsou nejčetněji navštěvovány německou a ruskou
klientelou, avšak Thermal – aniž by jej občané takto hovořících zemí
opomíjeli – má také klientelu arabskou.
Thermal je arabskou klientelou oblíben dlouhodobě, už od svého otevření.
Arabsky hovořící země jsou pro nás stěžejním segmentem zdrojových
trhů. Teď v Dubaji probíhá veletrh cestovního ruchu Arabian Travel Market,
kam jsme vyslali dva pracovníky našeho obchodního oddělení. Arabsky
hovořící klientela je čím dál náročnější. Do vlastního balnea jsme
tak investovali i kvůli tomu, abychom o ni nepřišli. Avšak nejen zájem
arabských klientů, ale i odezva hostů z dalších zemí a tuzemců
napovídá, že z hlediska obchodu to byl strategicky správný krok.
V Karlových Varech máme skutečně nejvíc arabsky hovořící klientely.
Rekrutuje se ze zemí, jež neprocházejí žádnou krizí ani hospodářskou
stagnací, jaká brzdí západní svět. Oblibu Karlových Varů a hotelu
Thermal ilustruje i skutečnost, že pětatřicet procent bohaté arabské
klientely tvoří opakovaně přijíždějící hosté.
Hotel Thermal byl vystavěn jako festivalový komplex, a až
třicet let po svém otevření dobudován jako lázeňský. Obdobně jako
teprve nedávno se stal lázeňským o pár set let dřív otevřený
Grandhotel Pupp, který jste rovněž řadu let řídil. Oba hotely jste
stěžejními místy eventů áčkového Mezinárodního filmového festivalu
Karlovy Vary. Hosty toho nadcházejícího budou před Puppem vítat na novém
náměstí, a stavební ruch v bezprostředním okolí Thermalu napovídá, že
i vy jste to pojali velkoryse.
Nejen okolí Thermalu. V zimních měsících jsme důkladně zrekonstruovali
hotelovou kuchyni, skladové prostory, restaurace a úplně nově ještě před
festivalem otevřeme terasu, která poskytne šestadevadesát míst k sezení
nad řekou Teplou. Toto místo jako restaurační terasa nikdy nefungovalo,
takže je to něco zcela nového. Nedaleko opravujeme i část parku. Avšak
nechceme Thermal pouze opravovat, ale obdobně jako v případě spa &
wellness se snažíme jeho služby rozšiřovat o nová střediska.
Coby festivalový hotel máte v severozápadních Čechách
bezkonkurenčně největší kongresové zázemí. Nicméně jako pro
lázeňský dům pro vás asi bude problém najít dost pokojů pro účastníky
kongresu, když u vás bydlí dlouhodobí lázeňští hosté.
Není to problém. Tyto dva produkty – lázeňský a MICE – se nám tu
daří realizovat tak, aby si navzájem nejen nepřekážely, ale aby se
doplňovaly. Je jasné, že nemůžeme celou ubytovací kapacitu Thermalu
vyhradit pro účastníky kongresu, obzvláště když se těšíme permanentní
poptávce po dlouhodobých léčebných pobytech. Zejména již zmiňovaná
arabská klientela je má ve velké oblibě. Není výjimkou, že arabský host
u nás bydlí a bere procedury po řadu měsíců a po celou tu dobu jej
průběžně navštěvují příbuzní. V oblasti kongresové turistiky a
firemních akcí fungujeme tak, že organizátoři (PCO) vědí, že u nás
mají k dispozici veškeré kongresové zázemí včetně cateringu a
ostatních služeb. Poskytujeme jim maximum pokojů, které máme v daném
okamžiku k dispozici. Ostatní delegáti u nás probíhajících kongresů a
dalších eventů bydlí v bezprostředním sousedství Thermalu – do
několika minut chůze. V loňském roce tak byla naše průměrná obsazenost
sedmdesát procent. MICE akce, pro něž zabezpečujeme větší objem
ubytování, se u nás odehrávají v podzimních měsících v lázeňské
mimosezoně, vyjma té největší – světově proslulého Mezinárodního
filmového festivalu Karlovy Vary.