• nastupuje trend klubové nabídky i realizace organizovaných
zájezdů • špičkový bezpečnostní systém zvýhodňuje hotely
• Česká podnikatelská pojišťovna myslí na všechny
•
Startuje nová etapa závodů o důvěru klientů
26. 12. 2001
Bezpečná dovolená – nová kvalita v poptávce i nabídce
Po jedenáctém září je zcela evidentní, že je nezbytné učinit
kvalitativní posun v oblasti bezpečnosti. Zvýšení bezpečí při cestě
i pobytu v nabídce je jedinou obranou proti psychologicky i fyzicky
obchodně destruktivním vlivům posledních událostí. Dovolenou si chce
klient vychutnat, a to včetně cesty. Nikdo se nechce v letadle neustále
ohlížet po spolucestujících, kdo z nich by mohl představovat ztělesněnou
hrozbu. Stylizovat se cíleně do role „nezúčastněného pozorovatele“
nebo potenciálního akčního hrdiny během cesty je značně nekomfortním a
pro převažující většinu cestujících nepřijatelným zahájením či
zakončením vlastní dovolené. Proto i v oblasti prodeje zahraničních
zájezdů budou čím dál významnější roli sehrávat právě značkové
služby nesoucí pečeť zvýšené osobní bezpečnosti.
Klubový charakter nabídky
Jednou z možností je klubový charakter nabídky a realizace organizovaných
dovolených – klubové cestování. Lidé i v cestovním ruchu dají
přednost takové nabídce, ve které se budou odrážet vyšší záruky
osobního bezpečí. Řada z nich ráda uhradí i poněkud vyšší
pořizovací ceny takové dovolené. Sami klienti budou ochotně podstupovat
vstupní klubové ceremonie, přispívající k vyšší míře bezpečí.
A naopak, nebudou chtít cestovat s těmi, kteří budou vstupní
bezpečnostní opatření odmítat a na něž nebudou klubové reference. Tento
trend ovlivní nejen vývoj cestování na dovolenou, ale i cestování za
obchodem. Cestovní kanceláře, které chtějí tímto způsobem operovat,
mají právě v této pozářijové době výhodnou šanci začít stavět
základy své perspektivní budoucnosti. Právě nyní, více než kdy jindy,
startuje v oblasti tvorby a prodeje zahraničních zájezdů nová etapa
závodů o důvěru zákazníků.
Argumentace – bezpečnost hotelu
Zmínil jsem se o zahraničních zájezdech a o dopravě. Cestovní ruch je
ale i o ubytování a službách poskytovaných v pobytových místech.
I zde bude panovat trend daleko větší ostražitosti u vybraných kategorií
hotelů. Bude kladen daleko větší důraz na ochranu soukromí, ale i zdraví
a majetku hostů. Jako velmi zajímavý příklad bych uvedl postřehy ze své
nedávné návštěvy hotelu Holiday Inn Congress Center Prague, kde jsem měl
možnost se seznámit se špičkovým bezpečnostním systémem a
několikanásobně jištěným technickým zabezpečením, a to při dodržení
maximálního komfortu soukromí hostů. Je zřejmé, že tímto směrem,
kterým se jako jeden z prvních vydal hotel Holiday Inn Congress Center
Prague, půjdou všechny elitní hotely, ať jsou kdekoliv. Jedná se přitom
nejenom o technická řešení, ale i o bezpečnostní procedury jak
v oblasti ochrany zdraví a majetku, tak i ochrany osobních dat klientů.
I tento faktor bezpečí bude mít výrazný vliv na úspěšnost prodeje
zájezdů a nabídky ubytovacích možností.
Česká podnikatelská pojišťovna myslí na všechny
Aspekt bezpečnosti bude nabývat na významu i na českém trhu zahraničních
zájezdů. Z mých předchozích úvah by si mohl někdo udělat závěr, že
se v příštím období chceme dominantně orientovat zejména na příjmově
vyšší klientelu. Není tomu tak. Je nám dobře známo sociální složení
spotřebitelů na českém trhu a jejich ekonomické možnosti. Právě díky
našim zkušenostem a novinkám, s nimiž Česká podnikatelská pojišťovna
přišla jako první, jsme dnes jednou ze společností s nejvyšší dynamikou
na pojistném trhu. Letní dovolená u moře má v rozpočtu české rodiny
jednu z nejvyšších priorit, zrovna tak, jako např. vlastnit automobil.
Česká podnikatelská pojišťovna, jako univerzální pojišťovna, vždy
stavěla svoji produktovou a obchodí strategii na dostupnosti pro co
nejširší škálu českých spotřebitelů. Vedle cestovního pojištění
proto nabízí i další cenově výhodná pojištění – životní,
důchodové, havarijní pojištění ojetých vozidel atd. Ve spolupráci se
Všeobecnou zdravotní pojišťovnou České republiky se nám i v oblasti
cestovního pojištění daří dosahovat příznivých cen a zároveň vysoké
kvality pojistných produktů. Díky více než třem stům prodejních míst a
řadě obchodních zástupců, a to i z řad cestovních agentur a
kanceláří, máme výbornou geografickou dostupnost. Našim klientům je
neustále připravena pomoci kdekoliv v celém světě asistenční služba
společnosti AXA ASSISTANCE, a to v českém jazyce. Dosavadní praxe České
podnikatelské pojišťovny potvrdila i v oblasti cestovního pojištění,
že se vyplácí myslet na všechny skupiny klientů.
Speciální program pro cestovní kanceláře, hotely a lázně
Speciální program České podnikatelské pojišťovny nabízený cestovním
agenturám a kancelářím umožňuje zprostředkovávat několik typů
cestovního pojištění dle výše pojistného plnění. Kompletní nabídka
obsahuje pojištění majetku cestovních kanceláří, ubytovacích zařízení
a lázní, pojištění odpovědnosti z podnikatelské činnosti za výhodné
ceny a pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel za minimální
sazby umožněné zákonem.
Proto i v roce 2002 očekáváme další růst počtu našich klientů jak
z řad občanů, tak z řad cestovních kanceláří, hotelů a lázní.
Ing. Ctibor Lusk – ředitel úseku generálního ředitele ČPP
www.cpp.cz
www.cestovni-pojisteni.cz
http://ruceni.cpp.cz