16. až 19. února 2017 se pod záštitou ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové na výstavišti v Praze-Holešovicích uskuteční 26. ročník Středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World společně s 11. ročníkem veletrhu Top Gastro & Hotel. Partnerským regionem veletrhu bude Moravskoslezský kraj. Spolu s ním tu rostoucí poptávce v oblasti domácího cestovního ruchu vyjdou vstříc i ostatní kraje. Praha, a to i díky expanzivní obchodní politice Letiště Praha, se stává čím dál významnějším středoevropským leteckým hubem a cílovou destinací. Rostoucí možnosti obyvatel Česka cestovat a poznávat se odrážejí i v zájmu zahraničních vystavovatelů. Mezi nováčky na Holiday World se tak objeví Mexiko či Makedonie a po dlouhé odmlce Polsko. Vedle evropských zemí budou již tradičně na Holiday World vystavovat Dominikánská republika, Indie, Thajsko, Indonésie, Srí Lanka, Peru aj. Ve spolupráci s cestovními kancelářemi pořadatel Středoevropského veletrhu cestovního ruchu, společnost Incheba Expo Praha, opět připravuje soutěž „Zájezdy za milion“, která návštěvníkům umožní získat slevové kupony na nákup zájezdů v hodnotě pět až deset tisíc korun.
Štafetu přebírá Moravskoslezský kraj
30. 12. 2016
S ředitelem společnosti INCHEBA EXPO PRAHA, pořádající
Středoevropský veletrh cestovního ruchu Holiday World, Ing. Drahomírem
Medveděm se 6. prosince potkáváme na holešovickém
výstavišti.
Pane řediteli, v jaké fázi jsou přípravy na šestadvacátý
ročník Středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World a
jedenáctý ročník veletrhu Top Gastro & Hotel?
Jsou v plném proudu. Po pětadvacátém ročníku Holiday World, kdy byla
partnerskou zemí Čínská lidová republika, je samozřejmě těžké získat
obdobně atraktivního partnera. Nicméně opět jsme pozornost obrátili na
Dálný východ a jednáme s Indonésií. Co se týče domácího cestovního
ruchu, tam po Jihomoravském kraji štafetu partnerského kraje přebírá
Moravskoslezský kraj. Stále se hlásí další a další vystavovatelé,
takže rozsah Holiday World 2017 bude přinejmenším stejně velký, ale
spíš větší než v roce 2016. Nedávno jsme podepsali smlouvu
o spolupráci s Fórem cestovního ruchu, díky níž se veletrhu coby
vystavovatelé zúčastní i řada subjektů, které by na něm samostatně
nevystavovaly. To vše jednoznačně svědčí o vysoké atraktivitě této ve
středoevropském prostoru výjimečné akce. Těší mě zejména, že na
našem veletrhu se velice dobře daří skloubit opravdu velkorysou prezentaci
zahraničí s reprezentativní účastí našich regionů – a v tom nemá
Holiday World obdobu.
Fórum cestovního ruchu je i chráněnou značkou konference
České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, jejímž cílem je
informovat o aktuálním vývoji na poli cestovního ruchu. Zatím poslední
Fórum cestovního ruchu, jehož tématem byly „Netradiční nástroje
destinačního marketingu“, CzechTourism uskutečnil v říjnu
2016 v Karlových Varech. Nicméně co Středoevropský veletrh cestovního
ruchu Holiday World a CzechTourism coby jeho tradiční účastník?
Spolupráce s touto státní agenturou vedenou paní Monikou Palatkovou funguje
velice dobře. Společně připravujeme atraktivní doprovodný program.
Určitou komplikaci nám způsobily změny v administraci cestovního ruchu na
Slovensku a v Maďarsku. Původně jsme plánovali velkou prezentaci
visegrádské čtyřky. Záměr jsme konzultovali i s paní ministryní pro
místní rozvoj Karlou Šlechtovou. Bohužel tím, že na Slovensku zrušili
Slovenskou agenturu pre cestovný ruch a že změnami prochází i maďarský
touristboard, musíme hledat alternativní téma. Ovšem záměr neopouštíme,
jen časově posunujeme. Zájem jednoznačně je!
Naše interview vyjde v tom samém čísle Všudybylu jako rozhovor
s radním hlavního města Prahy pro kulturu, památkovou péči,
výstavnictví a cestovní ruch Janem Wolfem. Jeho tématem je pětadvacáté
výročí zapsání Pražské památkové rezervace na seznam světového
kulturního a přírodního dědictví UNESCO.
Hlavní město Praha bude jedním z nejvýraznějších vystavovatelů na
26. ročníku Středoevropského veletrhu. S radním Janem Wolfem a
s ředitelem Odboru památkové péče hlavního města Prahy Jiřím
Skalickým jsme se domluvili na velkorysém konceptu prezentace Prahy coby
jubilujícího města UNESCO. Vzhledem k mezinárodní účasti nejen
vystavovatelů ale i odborných a laických návštěvníků stěžejní roli
při prezentaci hlavního města Prahy již tradičně, ovšem tentokrát
v mnohem větším rozsahu, sehraje Pražská informační služba – Prague
City Tourism, s jejíž ředitelkou Norou Dolanskou jsme rovněž
v každotýdenním kontaktu.