• Víno Mikulo, a.s. v roce 2000 prodala více než jedenáct
milionů litrů vína a ostatních alkoholických nápojů • uskupení
Bohemia Sekt dlouholetým partnerem Národní federace hotelů a restaurací ČR
• vína umíme dodávat i s etiketami příslušného hotelu anebo
pod značkou toho kterého hotelu • ve špičkových hotelích pracuje
okruh lidí, kteří umějí víno nabídnout •
Spolupráce s Národní federací se vyplácí
30. 10. 2001
Společnost Víno Mikulov je členem uskupení Bohemia Sekt. Vyrábí
více než 100 různých kvalitních vín, mezi něž patří nezaměnitelná
jakostní vína s přívlastkem, vína ročníková i archivní, stejně jako
vína šumivá a vína aromatizovaná. Kvalita vín je vysoce hodnocena na
mezinárodních soutěžích. V roce 2000 Víno Mikulov prodalo více než
jedenáct milionů litrů vína a ostatních alkoholických nápojů a jeho
podíl na trhu vín v České republice přesáhl 8 %. Jeho výrobky mají
výrazné postavení ve všech typech prodejních jednotek obchodních řetězů
i speciálních prodejnách vína. Rozhovor s členem představenstva a
ředitelem akciové společnosti Víno Mikulov Ing. Jaroslavem Hlaváčem jsem
začal konstatováním: Uskupení Bohemia Sekt a tedy i Víno Mikulov je
dlouholetým partnerem Národní federace hotelů a restaurací České
republiky.
Spolupráce s Národní federací je již téměř historická. Prezentace
v členských hotelích je pro nás velmi důležitá. Nezřídka to bývá
první kontakt zahraničních hostů s produkty uskupení Bohemia Sekt. Hosté
pak často to, co jim v hotelu předloží, hledají v restauracích a
obchodech. Samozřejmě, že o kvalitě našich vín a sektů podávají
osobní svědectví v okruhu svých známých. Občas se nám na to konto
podaří obchodně navázat, když přijdou s tím: „Pili jsme vaše víno
(např.) v hotelu Inter.Continental. Měli bychom zájem o pravidelnou
dodávku k nám do domů“ (do zahraničí). Úzká spolupráce s hotely se
nám rozhodně vyplácí nejen prvoplánově, že od nás odebírají, ale
i v tomto druhém plánu. Hotelům dodáváme sortiment se standardními
etiketami, ať už základní řadu nebo speciální pro sommeliery nebo vína
přívlastková či archivní. Vína ale dodáváme i s etiketami
příslušného hotelu anebo pod značkou toho kterého hotelu. Např.
Ambassador Sekt, Duo Sekt nebo Chateu Mikulov, které děláme speciálně pro
hotel Inter.Continental apod.
Jak vnímáte hotelnictví?
Co se týče špičkových hotelů v Česku, je jejich srovnání se světem
bezproblémové. Pro nás je navíc výhodou, že v těchto hotelích pracuje
okruh lidí, kteří umějí víno nabídnout. Sám občas přednáším ve
vinařské akademii, kde se školí sommelieři. Bývám v porotách, které je
testují. Povětšinou vyhrávají zástupci špičkových hotelů.
Před lety byl problém prodat archivní víno, kde byl trochu vysrážen vinný
kámen. Dnes, když sommelier umí nabídnout hostu víno z toho či onoho
ročníku a poukázat na to, že vysrážený kámen potvrzuje kvalitu
ročníku. Dokáže víno dekantovat. Červené přelije – okysličí.
Takové víno pak zákazníkovi chutná podstatně lépe, než když někdo
přijde a postaví mu láhev na stůl a na dotaz: „Jaké máte víno a
odkud,“ mu řekne: „Ze skladu.“ To se ve špičkovém hotelu nestává.
Nicméně, některé excesy jsou i úsměvné jako ten, který se stal
řediteli jednoho z našich podniků na dovolené v jižních Čechách. Když
dopil láhev a nechal si přinést další a říká: „To je Frankovka. Před
tím to byl Vavřinec“ a obsluha mu opáčí: „To je s motýlem. To je
všechno dobré.“ Takže takovouhle pozici si např. vydobyli naši motýli.
Nedávno jsme na trh (zejména do supermarketů) uvedli jejich redesign.
Společně s nimi vína pro vinotéky, pro milovníky vín, kteří už vědí
a jdou po kvalitě. Pro gastronomii máme vína řady Sommelier Club, což jsou
vybrané partie aktuálního ročníku. Pak to byla řada, od které budeme
opouštět, protože způsob technologie, metodu řízeného kvašení, budeme
používat u základních motýlů. Pak to jsou vína s přívlastkem a vína
ročníková neboli archivní. To je pět našich základních řad, které
můžete potkat.