Spa hotel Thermal, Karlovy Vary (1977 – 2008)
je již přes třicet let jednou z ikon českého lázeňství a místem
přirozeného setkávání lidí v souvislosti s konáním mezinárodních
kongresů, festivalů a odborných konferencí. Ročně přijme víc než
čtrnáct tisíc lázeňských hostů z celého světa. Největší domácí
i mezinárodní úspěchy v oblasti lázeňských léčebných pobytů slaví
především s léčením a rekonvalescencemi trávícího ústrojí, diabetu a
metabolických obtíží, převážně obezity. Kromě tradičních
lázeňských pobytů nabízí široké spektrum wellness, beauty a
relaxačních pobytů určené pro hosty všech věkových kategorií.
486 lůžek First Class kategorie.
Největší kongresové centrum na západ od Prahy.
Unikátní kombinace spa & congress pod jednou střechou.
Ideální poloha v centru Karlových Varů.
Vysoká úroveň nabízených služeb za příznivou cenu.
Spojením kongresů, hotelu a léčení je Thermal ojedinělým v rámci celého Česka
04. 11. 2008
Podstatnou část festivalu Karlovarský týden jsem strávil
v Karlových Varech pracovními návštěvami spojenými s přípravou
hotelového devátého vydání Všudybylu. Jedna z nich vedla za obchodním
ředitelem Spa Hotelu Thermal panem Jiřím Marešem – kolegou z katedry
kulturologie Univerzity Karlovy v Praze, kterou jsem na rozdíl od něho
absolvoval už před čtvrt stoletím. A protože v Thermalu došlo ke změně
na postu nejvyšším, požádal jsem ho, aby mne představil jeho řediteli
panu Jiřímu Kubešovi.
Pane řediteli, jaké máte s Thermalem záměry a jaký je váš vztah
k němu?
Velmi osobní. Už proto, že jsem v době, kdy byl Thermal uveden do provozu,
dosáhl plnoletosti a vnímám jej jako součást Karlových Varů. Naším
záměrem je pokračovat v linii zahájené před dvěma roky, díky níž se
Thermal posunul na úroveň 4* hotelů v Karlových Varech a stal se
konkurenceschopným. V portfoliu našich služeb není pouze klasická
hotelová činnost a tzv. medicínské lázeňství – léčení, ale
z velké části činnost kongresová, pro niž byl Thermal stvořen. Zájem
o služby s tím spojené potvrzují správnost směřování. Tak rozsáhlé
kongresové prostory, jimiž náš hotel disponuje, totiž jinde v Čechách na
západ od Prahy nejsou. A ve spojení hotel – léčení – kongresová
turistika je Thermal ojedinělým jevem v rámci celého Česka. Neznám
u nás žádný jiný tak velký hotel, ve kterém se potkávají dva tak
diametrálně odlišné prvky, jako je lázeňství a kongresová turistika.
Když jsem dělal ředitele Domu kultury Chemických závodů
v Litvínově, jehož velký sál nebyl ani zdaleka tak velký jako váš,
pracoval v něm elitní promítač pan Zdeněk Bartoníček, který každým
rokem jezdil promítat do vašeho Velkého sálu na Mezinárodní filmový
festival. Vždycky se na to moc těšil. Od těch dávných dob prestiž
karlovarského festivalu výrazně posílila a spolu s ním i pozice místa,
které je centrem jeho nejdůležitějších dějství.
Tato událost Spa Hotel Thermal bezesporu výrazně pozvedává v mezinárodní
konkurenci. Vždyť jen letošní účast hvězd – Christophera Lee, Roberta
De Niro nebo Morgana Freemanna to naznačuje. Robert De Niro se festivalu
zúčastnil i s manželkou a dětmi. Paní De Niro si velice pochvalovala
termální vodu našeho bazénu a to, jak je koncipován pod širým nebem a
propojen s ostatními hotelovými prostorami. Robert De Niro, který se
zúčastnil i zahájení festivalu, se předtím podrobněji seznámil
s naším kongresovým centrem. Velkým přínosem pro zkvalitnění našich
služeb ve sféře kongresové turistiky totiž byla rekonstrukce Velkého
sálu, kinosálu a obměna veškeré technologie. Kompletně jsme vyměnili
i koberce. Po třiceti letech byly demontovány dosloužilé sedačky a
vyměněny za modernější variabilní, ergonomicky řešené. Díky nim už
např. vozíčkáři nejsou nuceni odněkud zpoza koutu nedůstojně sledovat
dění v sále, ale sedí spolu s ostatním publikem v hledišti.
Utíká světový hotelový průmysl karlovarskému?
Nedomnívám se. Naopak v řadě parametrů jej mnohé z karlovarských
hotelů předbíhají. Úroveň celého českého hotelnictví se výrazně
zvedla. Řetězce, které v Česku zřizují své hotely, si je budují proto,
že věří v perspektivnost tohoto odvětví právě na našem území. To,
v čem také nemusíme dohánět svět, zejména tady v Karlových Varech a
v Praze, ale svět bohužel dohání nás, je ziskovost tohoto podnikání.
Hlavně proto, že trvale zpevňující česká koruna na té samé trati
tlačí české hotelnictví do protisměru.
Takže podobně, jako když jsme si kdysi vyrobili transparent
„Čelem k masám“a hodlali s ním jít anti-Prčice – proti všem.
Nakonec jsme nešli. Zato česká koruna ano. A proti všem
exportérům.
Co se týče vlivu eura na hospodářské výsledky českých hotelů
orientovaných na zahraniční klientelu, asi na tom něco bude. Ale i s tím
se dá vcelku úspěšně něco dělat. V tuto chvíli podnikáme kroky
směřující k eliminaci kurzových rozdílů a rizik s nimi spojených,
protože i náš obchod, který děláme, je spjat s příjmy ze
zahraničí.
Spa Hotel Thermal ráda využívá bohatá klientela z arabsky
mluvících zemí, u níž je nejčetnější indikací redukce
nadváhy.
Ano. Proto jsme zejména pro ni ve spolupráci s agenturou Rafael vytvořili
program „Form Body“, kdy host, který ani není disponován k nějaké
větší fyzické zátěži a jehož hmotnost často přesahuje váhu sto
padesát kilogramů, je mírnou, nenásilnou formou veden k dodržování
dietního stravování a mírnému pohybu, který snáší jeho permanentně
přetěžovaný pohybový aparát a klouby. Absolvuje sérii speciálních
procedur, tedy bez toho, aby byl nucen k nějak velikým fyzickým výkonům.
Výsledkem je postupné snižování nadváhy. Absolvuje kúry na
přístrojích, které zajišťují minimální zátěž pohybového aparátu a
maximální odbourávání škodlivých látek, tuků, regeneraci pokožky a
svalstva. Naši hosté to vnímají velmi pozitivně, nejen proto, že od nás
odjíždějí s podstatně nižší hmotností, ale také, že se jedná
o vesměs příjemné procedury. Takže díky jejich doporučením získáváme
další novou klientelu z arabsky hovořících zemí.
A co firemní klientela?
Pro ni děláme škálu rozmanitých akcí. Od zajištění jednání přes
společenská setkání, oslavy firemních výročí, konference, kongresy až
po incentivní a teambuildingové akce. Pro naše klienty zajišťujeme
realizace nejen v našem lázeňském kongresovém komplexu, ale
i v Karlových Varech a jejich okolí. Včetně pikniků v přírodě,
balonového létání, tandemových seskoků, vyhlídkových letů atd.
Životní tempo je u obchodní a firemní klientely velmi vysoké, avšak na
permanentní přetěžování není lidský organismus stavěn. Byznys a
firemní klientela zpravidla nepatří k nižším příjmovým skupinám, a
tak zejména lidé z jejích řad tvoří základ naší české klientely. Ta
si zvykla využívat širokou škálu relaxačních a léčebných pobytů
našeho spa hotelu pod hlavičkou Wellness – Relax.