Současný Autoturist je zdravou a kapitálově silnou firmou
26. 04. 2003
V čele Autoturistu je nový management v čele s generální
ředitelkou Janou Applovou. Paní ředitelko, proč jste se rozhodla pro
Autoturist?
Autoturist spojuje několik věcí dohromady – tradici, jež s sebou nese
značný objem věrných klientů (což je velmi příjemné), potenciál,
který má díky svému postavení na trhu, a značku Autoturist, která je
zastoupena na řadě míst České republiky. Autoturist je pro mne výzvou do
budoucnosti, protože cestovní ruch je velmi perspektivní oblastí
podnikání. Obzvláště po vstupu Česka do Evropské unie.
Paní ředitelko, Autoturist i díky vám nabral nových sil.
S čím jde do této letní sezony?
Autoturist skutečně nabral nové síly, a to i co se týče zaměstnanců a
jejich invence. Ozdravěl ekonomicky a změnil strukturu svého podnikání. Ve
franšízových prodejnách Autoturistu na čtrnácti místech České republiky
se tak prodávají kvalitní zájezdy a další produkty. Produkt Autoturistu si
do značné míry uchoval tradiční podobu. Dominantně se orientujeme na
individuální cestovatele, kteří se rádi spoléhají sami na sebe. Zejména
jim jsou určeny pobytové zájezdy s vlastní dopravou a veškerý servis
v místě pobytu – ubytování, stravování, výlety, půjčování
motocyklů, automobilů a další. Do této sféry patří i nabídka
charterových jachet ve Středozemním moři. Jachty pronajímáme na
krátkodobé i dlouhodobé užívání. Co se týče zájezdů, nabídka
pobytových míst v našem letošním letním katalogu je oproti předchozím
letům širší a pestřejší. Díky naší dominantní orientaci na
individuální motoristy mohou v katalogu najít dostupné zájezdy i lidé
s nižšími příjmy, stejně tak jako ti, kteří jsou na tom ekonomicky
lépe.
Klientům jsme schopni prostřednictvím našich obchodních partnerů
poskytnout i další služby nejen v rámci České republiky, ale
i v zahraničí, např. doporučit jim optimální trasu vzhledem
k aktuální dopravní situaci. Disponujeme informacemi o stávajících a
často i chystaných uzávěrách, o průjezdních poplatcích, velmi
oblíbenou službou, kterou nabízíme, je asistence motoristům ÚAMK na
telefonním čísle 1230 s nepřetržitou službou, na nějž se může
kdokoliv obrátit a přivolat pomoc. Je poskytována v rámci Evropy a je velmi
rychlá. Držitelé klubových karet ÚAMK mají tyto služby zahrnuty do
ekonomicky velmi výhodného paušálu.
Do celkové nabídky Autoturistu pak zahrnujeme cestovní pojištění Kolumbus
Pojišťovny České spořitelny a klientům nabízíme i produkty dalších
pojišťoven.
Zavedená značka a rozsáhlé portfolio potenciálních klientů
cestovní kanceláře Autoturist je pro vás opravdu obrovskou devizou.
Nejen to. Současný Autoturist je ekonomicky zdravou a kapitálově silnou
firmou. V nedávné době se podařilo optimalizovat financování a
vypořádat se se všemi závazky. V tuto chvíli rozhodně nepatříme k těm
společnostem, které mají po splatnosti své závazky vůči obchodním
partnerům a vybrané finanční prostředky používají k jiným
účelům.
Čím to, že je dnešní Autoturist prodejcům takovou zárukou?
Jak jsem řekla, už proto, že vůči nikomu nemá finanční závazky. Každý
dealer by se měl dívat nejen na to, kolik vyinkasuje od klienta a jak vysokou
dostane provizi, ale i na to, pro koho tuto finanční hotovost přijal, resp.
měl by mít ponětí, co zhruba se s penězi, které vybral od svých
zákazníků, děje. Černou můrou každého provizního prodejce je situace,
kdy touroperátor náhle skončí a nedostojí svým závazkům. To je
obrovským a trvalým rizikem spolupráce s touroperátory, z nichž
někteří z peněz vybraných na budoucí služby spláceli své dluhy…
…a všichni v roli rukojmích takového touroperátora jej musí
mít rádi. Dokonce se za něj modlí, aby to ustál, aby vůbec kdy viděli
své peníze. Nicméně nejen poskytovatele služeb v místě pobytu apod., ale
i klienty a dealery jsou zatím s to vždy uklidnit mediálně prezentovaná
řešení a la: „Atamane, ukradli nám koně!“ „To nevadí! Tak do sedel a
za nimi!“ Takže, jak je tomu s vaším tvrzením, že Autoturist vůči
nikomu nemá finanční závazky?
Zakládá se na pravdě, což lze velmi jednoduše ověřit u kteréhokoliv
našeho obchodního partnera. Naše akciová společnost Autoturist je
majetkově silná, a z toho důvodu jí nečiní potíže postupně řešit
přechodné výpadky v tržbách, vzniklé v důsledku výkyvů na trhu
cestovního ruchu.
Jak je to s povinným jištěním u Autoturistu?
Proti úpadku jsme v souladu se zákonem jištěni, a to u poolu pojišťoven
prostřednictvím pojišťovny Generali.
Jaká je vaše strategie vůči prodejcům?
Paragraf4
V současné době se u našinců stává trendem trávit část
dovolené v Česku. Tento trend (blahodárně pro českou ekonomiku)
dlouhodobě podchycuje i velkou sílu zahraničních turistů. Zmínila jste,
že je vaše akciová společnost majitelem nemovitostí. Které z nich jsou
součástí infrastruktury českého průmyslu cestovního ruchu?
Vlastníme ubytovací kapacity jednoduššího typu, jako je autokempink
v blízkosti Prahy, Koliba ve Vrbně pod Pradědem nebo motel Autoturist Oáza
v Opavě. Dalšími zařízeními, které máme plně k dispozici, jsou
například apartmánový dům v Klučenicích přímo na břehu Orlické
přehrady a hotel Kupa v bezprostřední blízkosti stanice metra C Háje
v Praze 4, který disponuje čtyřmi sty lůžky. Co se týče incomingu do
Česka, který letos opět rozjíždíme, zajišťujeme služby skupinám
i individuálním turistům.